نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    7-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    741
  • دانلود: 

    520
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در دانشگاه گنبد کاووس بوده است. این تحقیق در شمار تحقیقات توصیفی، از توع همبستگی می باشد.جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه گنبد کاووس است که به علت در دسترس نبودن تمام اعضاء از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است. ابزار اندازه گیری تحقیق، دو پرسشنامه محقق ساخته بوده، روایی پرسشنامه ها مورد تایید خبرگان قرار گرفت و پایایی پرسشنامه توسط آزمون آلفای کرونباخ برای پرسشنامه موانع کارآفرینی سازمانی 0.935 و برای پرسشنامه کارآفرینی سازمانی 0.941 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی در سطح معنی داری 0.05 استفاده گردید و تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 23 انجام شد. نتایج آزمون همبستگی نشان داد از میان 6 متغیر مورد بررسی تنها 4 متغیر (فرهنگ سازمانی، سبک رهبری، سطح تضاد و قوانین و مقررات) با کارآفرینی سازمانی ارتباط مثبت و معنی داری دارد و دو متغیر دیگر (ویژگی کارکنان و ویژگی مدیریت) ارتباط معنی داری با کارآفرینی سازمانی ندارد. نتیجه آزمون رگرسیون چند متغیره نشان داد مولفه فرهنگ سازمانی به میزان 41.1 درصد تغیرات مربوط به کارآفرینی سازمانی را پیش بینی می کند و در نهایت نتیجه آزمون فریدمن نشان داد که اولین مانع کارآفرینی سازمانی در دانشگاه گنبد کاووس، ویژگی کارکنان است و بهترین عامل موثر بر روی کارآفرینی سازمانی، فرهنگ سازمانی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 741

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 520 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1700
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

افزایش رقابت در بازارها است که سازمان ها را وا می دارد تا برای موفقیت بیشتر به راه های نوین رقابت در بلندمدت روی آورند. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کلی تجاری است که شرکت ها را قادر به مدیریت موثر ارتباط با مشتری می کند. هدف این پژوهش بررسی نقش مدیریت روابط با مشتری درکسب مزیت رقابتی در بازارهای رقابتی در سازمان تامین اجتماعی است. روش تحقیق این مطالعه بر حسب هدف، کاربردی و بر حسب شیوه گرد آوری اطلاعات، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 400 نفر از کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی است. برای تعیین نمونه آماری از جدول گرسی مورگان استفاده شده و حجم نمونه مناسب 196 نفر تعیین شده است، روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده است. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار استنباطی با استفاده از نرم افزار 23 Spss انجام شده است. نتایج حاکی از آن است که بین ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری، تمرکز بر مشتریان کلیدی، مدیریت دانش، فناوری و ساختار سازمانی با کسب مزیت رقابتی، ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1700

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    34-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1498
  • دانلود: 

    979
چکیده: 

مطالعات تجربی کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که کسب و کارهای کارآفرینانه و پر رشد، علاوه بر سهم بالا در تولید ثروت، عامل ایجاد بیشترین میزان مشاغل جدید در این کشورها نیز بوده اند. لذا از آنجا که در حال حاضر ایران با معضل بیکاری به ویژه در میان جوانان روبرو است، توجه به توسعه کارآفرینی اهمیتی دو چندان می یابد به نحوی که لازم است تا در اولویت سیاستی دولتمردان قرار گیرد. از طرفی استان گیلان با وجود نزدیکی به دریا و آب وهوای مناسب دارای پتانسیل های بالا در زمینه های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات می باشد، اما با توجه به گزارش های ارائه شده سالانه موسسه کارآفرینی و توسعه جهانی، وضعیت کلی کارآفرینی در سطح کشور ضعیف می باشد. از این رو پژوهش حاضر به بررسی وضعیت کارآفرینی در حوزه های مختلف در سطح استان گیلان پرداخته است. روش پژوهش حاضر از نوع روش توصیفی و کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه افراد مشغول به فعالیت در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات در کسب و کار های کوچک و متوسط در سطح استان گیلان، تشکیل می دهد. در این راستا تعداد 20 نفر از متخصصان فعال در حوزه های خدمات، کشاورزی و صنعت و 20 نفر از اساتید دانشگاه در حوزه های ذکر شده به عنوان نمونه انتخاب شدند که در دو مرحله پرسشنامه در اختیار این افراد قرار گرفت. سپس با استفاده از تجزیه و تحلیل شکاف، به تحلیل و بررسی شکاف میان وضع موجود و مطلوب در بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی پرداخته شد. در نهایت با استفاده از رویکرد SWOT به شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید در حوزه های شناسایی شده پرداخته شد و جایگاه راهبردی هر یک از حوزه ها مشخص گردید. نتایج نشان داد که حوزه مشاوره کسب و کار، گردشگری، پوشاک، مواد غذایی، شیلات و دام و طیور با تفاوت های اندکی نسبت به هم در محدوده راهبردهای حفظ و ثبات قرار دارند. این بدان معناست که به منظور تدوین برنامه راهبردی در حوزه های مذکور باید از استراتژی های حفظ و ثبات استفاده شود. همچنین حوزه های صنایع دستی و کشاورزی در محدوده راهبردهای کاهش قرار می گیرند، که به منظور تدوین برنامه راهبردی در این حوزه باید از استراتژی های کاهش استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1498

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 979 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صالحی شیوا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    54-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    276
  • دانلود: 

    179
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی پیش بینی سودهای مدیریتی با توجه به ارتباط بین ریسک پذیری و ارزش آتی شرکت در صنایع خودروسازی، سیمان و فلزات اساسی در بورس اوراق بهادار تهران است. در این راستا با استفاده از نمونه گیری حذفی سیستماتیک، تعداد 44 شرکت در سه صنعت مورد اشاره برای دوره 6 ساله پژوهش انتخاب شدند. در این پژوهش، ابتدا رابطه بین ریسک پذیری و ارزش آتی شرکت ها مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت، در ادامه با بررسی سطح پیش بینی سودهای مدیریتی در شرکت های نمونه، ارتباط بین آنها با ریسک پذیری و ارزش آتی شرکت در صنایع یاد شده مورد آزمون قرار گرفت. روش آماری مورد استفاده جهت آزمون فرضیه های پژوهش، رگرسیون چند متغیره با استفاده از روش (OLS) و (EGLS) است. یافته های اولیه پژوهش حاکی از آن است که با افزایش ریسک پذیری، ارزش آتی شرکت در هر سه صنعت افزایش می یابد. از طرفی، نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش بیانگر آن است که بین سطح بالای پیش بینی سودهای مدیریتی و ریسک پذیری شرکت در هر سه صنعت رابطه معنی داری وجود ندارد. از سوی دیگر نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم پژوهش نشان داد که در شرکت های با سطح بالای پیش بینی سودهای مدیریتی در صنایع خودروسازی و سیمان، ریسک پذیری شرکت و ارزش آتی آن، رابطه مثبت ضعیف تری در ارتباط با پیش بینی سودهای مدیریتی دارد، درحالی که در صنعت فلزات چنین رابطه ای وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 276

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    71-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2986
  • دانلود: 

    1130
چکیده: 

رقابت عصر نوین باعث شده تا استراتژی ارائه خدمات همه سازمان ها تغییر کند، به طوری که امروزه بیشترین تمرکز بر روی روابط بین سازمان ها و مشتریان است. یکی از عواملی که به برقراری روابط بلندمدت کمک می کند، بازاریابی رابطه مند است. این نوع بازاریابی در جهت بهبود روابط بلندمدت و کاهش هزینه های مختلف سازمان ها ایجاد شده است. از سوی دیگر سازمان های خدماتی خصوصا دانشگاه ها برای جلب رضایت دانشجویان با استراتژی های مختلف می توانند از این نوع بازاریابی استفاده کنند. در این میان ارائه خدمات باکیفیت برای هر سازمانی حکم رضایت مشتریان آن سازمان را در پی خواهد داشت، در این راستا هدف این تحقیق بررسی تاثیر ارکان بازاریابی رابطه مند بر کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان در دانشگاه های پیام نور استان آذربایجان شرقی است. تحقیق حاضر به صورت کمی و توصیفی-پیمایشی است. این تحقیق دارای چندین فرضیه است که برای تحلیل آن ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. گردآوری داده ها به صورت میدانی از طریق پرسشنامه و در زمستان سال 1396 با طیف 5 سطحی لیکرت انجام پذیرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که هر یک از ارکان بازاریابی رابطه مند (اعتمادسازی، تعهد به خدمت، کیفیت ارتباط و مدیریت تعارض) بر کیفیت خدمات تاثیر مثبت و معنادار دارند. همچنین کیفیت خدمات بر رضایت دانشجویان اثرات قابل توجهی را دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2986

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1130 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0