Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,986
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,130
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حفظ و جذب دانشجو در دانشگاه های پیام نور با نقش ارکان بازاریابی رابطه مند، کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 91

چکیده

 رقابت عصر نوین باعث شده تا استراتژی ارائه خدمات همه سازمان ها تغییر کند, به طوری که امروزه بیشترین تمرکز بر روی روابط بین سازمان ها و مشتریان است. یکی از عواملی که به برقراری روابط بلندمدت کمک می کند, بازاریابی رابطه مند است. این نوع بازاریابی در جهت بهبود روابط بلندمدت و کاهش هزینه های مختلف سازمان ها ایجاد شده است. از سوی دیگر سازمان های خدماتی خصوصا دانشگاه ها برای جلب رضایت دانشجویان با استراتژی های مختلف می توانند از این نوع بازاریابی استفاده کنند. در این میان ارائه خدمات باکیفیت برای هر سازمانی حکم رضایت مشتریان آن سازمان را در پی خواهد داشت, در این راستا هدف این تحقیق بررسی تاثیر ارکان بازاریابی رابطه مند بر کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان در دانشگاه های پیام نور استان آذربایجان شرقی است. تحقیق حاضر به صورت کمی و توصیفی-پیمایشی است. این تحقیق دارای چندین فرضیه است که برای تحلیل آن ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. گردآوری داده ها به صورت میدانی از طریق پرسشنامه و در زمستان سال 1396 با طیف 5 سطحی لیکرت انجام پذیرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که هر یک از ارکان بازاریابی رابطه مند (اعتمادسازی, تعهد به خدمت, کیفیت ارتباط و مدیریت تعارض) بر کیفیت خدمات تاثیر مثبت و معنادار دارند. همچنین کیفیت خدمات بر رضایت دانشجویان اثرات قابل توجهی را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجریان، بابک، نیکخواه تکمه داش، یونس، و حاجی اصغری، سیدیوسف. (1397). حفظ و جذب دانشجو در دانشگاه های پیام نور با نقش ارکان بازاریابی رابطه مند, کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان. مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری، 1(2)، 71-91. SID. https://sid.ir/paper/523129/fa

    Vancouver: کپی

    شجریان بابک، نیکخواه تکمه داش یونس، حاجی اصغری سیدیوسف. حفظ و جذب دانشجو در دانشگاه های پیام نور با نقش ارکان بازاریابی رابطه مند, کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان. مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری[Internet]. 1397؛1(2):71-91. Available from: https://sid.ir/paper/523129/fa

    IEEE: کپی

    بابک شجریان، یونس نیکخواه تکمه داش، و سیدیوسف حاجی اصغری، “حفظ و جذب دانشجو در دانشگاه های پیام نور با نقش ارکان بازاریابی رابطه مند, کیفیت خدمات و رضایت دانشجویان،” مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری، vol. 1، no. 2، pp. 71–91، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا