Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Journal Issue Information

Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    519-531
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    603
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: خانواده به عنوان نهادی اجتماعی در شکل گیری هویت افراد، می تواند نقش تشدیدکننده و یا کاهنده در علائم بسیاری از اختلالات جسمی و روانی را داشته باشد. فهم آنچه افراد با اختلال هویت جنسی از واکنش خانواده به تظاهرات اختلال نارضایتی جنسیتی تجربه میکنند، علاوه بر کمک به شناخت بهتر مشکلات این مددجویان، در رفع این مشکلات می تواند مؤثر باشد. این پژوهش باهدف تبیین تجارب زیسته افراد با اختلال هویت جنسی از واکنش خانواده به اختلال نارضایتی جنسیتی انجام گرفته است. مواد و روش ها: مشارکت کنندگان در این مطالعه کیفی از نوع پدیدارشناسی، 10 فرد با اختلال نارضایتی جنسیتی (6 نفر مذکر بیولوژیک، 4 نفر مؤنث بیولوژیک) بودند، که به روش هدفمند و گلوله برفی و با توجه به معیارهای ورود از حوزه پزشکی قانونی جنوب کشور انتخاب شدند و مورد مصاحبه عمیق و نیمه ساختارمند قرار گرفتند. دادهها با رویکرد هفت مرحله ای کلایزی مورد تحلیل قرار گرفت. برای دستیابی به صحت و پایایی داده ها از معیارهای لینکن و گوبا استفاده شد. یافتهها: بعد از تحلیل داده ها، دو مضمون اصلی واکنش ناسازگار و واکنش سازگار و شش طبقه کلی انکار واقعیت، آزمون الهی، مجازات به جای درمان، حمایت نکردن تا ترک عادت، همراهی از روی ناچاری و سازش با تقدیر نام گذاری شد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج، واکنش خانواده افراد با اختلال هویت جنسی به اختلال نارضایتی جنسیتی طیفی گسترده را شامل می شود. آنچه باعث بروز واکنش در خانواده افراد با اختلال هویت جنسی نسبت به این اختلال می شود، به تلاش برای دوری کردن از تجربه شرم در جامعه می تواند تعبیر گردد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 603

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 40
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    532-542
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    629
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: کارکنان اتاق عمل به دلیل ماهیت شغلی، در معرض مخاطرات شغلی مختلفی هستند که این امر می تواند سبب ترک حرفه و عدم تمایل به ادامه فعالیت در آنان گردیده و بر اثربخشی نظام های بهداشتی تأثیر منفی بگذارد. این مطالعه باهدف تعیین ارتباط مخاطرات شغلی و تمایل به ترک حرفه در پرستاران اتاق عمل و بیهوشی انجام شد. مواد و روش کار: این مطالعه توصیفی _همبستگی در سال 1398 و در بخش های اتاق عمل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد. جامعه پژوهش 250 پرستار اتاق عمل و بیهوشی بودند که با نمونه گیری تصادفی طبقه ای وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه دموگرافیک، پرسشنامه پژوهشگرساخته مخاطرات شغلی در اتاق عمل و مقیاس پیش بینی ترک حرفه بود. داده ها پس از گردآوری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 آنالیز شدند. یافته ها: بر اساس یافته های مطالعه، میزان آسیب های شغلی در پرستاران موردمطالعه با میانگین 8/11 ± 7/62 در سطح متوسط و میزان تمایل به ترک حرفه با میانگین 28/5± 7/34، در سطح متوسط ارزیابی شد. در بین ابعاد مخاطرات شغلی، مخاطرات ارگونومیکی با میانگین 9/6± 9/22 و مخاطرات شیمیایی با میانگین 6/4± 2/10، به ترتیب به عنوان مهم ترین و کم اهمیت ترین منبع ایجاد آسیب های شغلی در اتاق عمل شناخته شدند. از میان ابعاد مخاطرات شغلی، بعد مخاطرات ارگونومیکی (r=0. 185, P=0. 03) و مخاطرات بیولوژیکی (r=0. 160, P=0. 045)، همبستگی مثبت و معنی داری با میزان تمایل به ترک حرفه داشتند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج، اتخاذ استراتژی های مناسب و سیاست های لازم توسط مدیران جهت کاهش حوادث شغلی و درنتیجه تمایل به ترک حرفه در کارکنان اتاق عمل ضروری به نظر می رسد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 629

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 8
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    543-554
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    122
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: ملاقات از بیمار یکی از راه های اجرای مراقبت خانواده محور است، ولی باوجود مطالعات فراوان هنوز توافقی در مورد شیوه ی اجرای ملاقات در ICU وجود ندارد و سیاست های متفاوتی وجود دارد. این مطالعه ی کیفی باهدف بررسی سیاست فعلی ملاقات در ICU بیمارستان های کاشانی و هاجر شهرکرد انجام گردید. مواد و روش ها: مطالعه ی حاضر، کیفی از نوع توصیفی-اکتشافی است. مشارکت کنندگان 35 نفر (20 پرستار، 9 همراه بیمار و 6 بیمار بستری در بخش های مراقبت ویژه ی بیمارستان های آموزشی شهرکرد) در نیمه ی اول سال 1396 بودند. داده ها با استفاده از مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته جمع آوری و به روش تحلیل تماتیک استقرایی تحلیل گردید. یافته ها: یافته ها نشان داد ملاقات در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های موردبررسی به صورت محدود اجرا می گردد. مشارکت کنندگان به دوتم «دلایل محدودیت ملاقات» شامل ساختار فیزیکی ICU و ماهیت ویژه و خاص بیمار ICU و «شیوه ی فعلی ملاقات» شامل ملاقات از پشت شیشه (ملاقات محدود) و دیدار حضوری کوتاه (ملاقات منعطف) اشاره نمودند. نتیجه گیری: با توجه به اینکه برنامه ریزی های آتی برای ارتقاء شرایط موجود باید با در نظر گرفتن روش و سیاست فعلی و دیدگاه و نقطه نظرات پرستاران باشد تا بتوان برنامه ای عملیاتی و اثربخش را اجرا نمود می توان از شناختی که از شیوه فعلی ملاقات و دلایل محدودیت ملاقات به دست آمد برای حرکت به سمت ملاقات باز استفاده نمود.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 122

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    555-566
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    294
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف: پژوهش حاضر باهدف شناسایی ویژگی های اهداف برنامه درسی وارونه از نوع یادگیری مبتنی بر مسئله انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش چندروشی (کمی و کیفی) است که برای پاسخگویی به سؤال پژوهش، داده ها در دو روش، مرور نظام مند متون و مصاحبه نیمه ساختار یافته با صاحب-نظران و اساتید علوم تربیتی و روانشناسی، جهت شناسایی ویژگی های عناصر اهداف برنامه درسی وارونه گردآوری شدند. در مرحله ی آخر نیز با استفاده از روش سنتز پژوهی (ترکیب نتایج مطالعات کیفی و کمی حوزه های مشترک پژوهش ها) و با بهره گیری از شیوه تحلیلی-استنتاجی، اطلاعات جمع آوری و موردبررسی قرار گرفتند. جامعه آماری پژوهش در روش اول، شامل همه ی اسناد و مدارک منتشرشده در دسترس در بازه زمانی 2010 بودند. در روش دوم مشارکت کنندگان شامل 7 نفر از متخصصان علوم تربیتی، و روانشناسی بودند که به صورت هدفمند و ملاک محور انتخاب و از آن ها مصاحبه نیمه ساختاریافته به عمل آمد. برای تحلیل داده ها از روش کدگذاری سیستماتیک طی چهار مرحله ای استفاده گردید که پس از شناسایی کدهای اولیه، نسبت به استخراج کدها، مفاهیم شناسایی شده و مقوله های فرعی در قالب ابعاد موردنظر تدوین گردید. تحلیل ها در نرم افزار MAXQDA10 انجام شده است. یافته ها: یافته ها نشان دادند که ویژگی های عنصر اهداف برنامه درسی وارونه را می-توان در سه مضمون اصلی اهداف عملکردی (شامل زیرمولفه های «ارتقای مهارت های حرفه-ای»، «بهبود مهارت های بالینی»، «بهبود مهارت های برقراری ارتباط با ارباب رجوع»، و «بهبود عملکرد و خودکارآمدی در انجام وظایف حرفه به طور مستقل»)، اهداف آموزشی (شامل زیرمولفه های «بهبود مهارت های فراشناختی در فراگیران»، «افزایش مهارت تفکر انتقادی در فراگیران»)، و اهداف رویکردی (شامل زیرمولفه های «بهبود مهارت های کسب دانش»، «تقویت و بهبود مهارت های کاری گروهی»، و «افزایش سطح تاب آوری») ارائه نمود. بحث و نتیجه گیری: نتیجه ای که از تحقیق حاضر گرفته می شود این است که این رویکرد، ضمن تقویت مهارت های استقلال در یادگیری فراگیران، می تواند کمک نماید مهارت های موردنظر در اهداف برنامه درسی به نحو مطلوبی به فراگیران آموزش داده شود.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 10
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    567-577
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    156
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: آموزش تأثیر مصرف سیگار و خطرات تهدیدکننده جنین به زنان باردار کمک می کند تا راحت تر برای رعایت مراقبت های بهداشتی و خودمراقبتی در دوران بارداری اقدام نمایند. هدف مطالعه حاضر تأثیر مداخله آموزشی مبتنی بر تجویز اطلاعات سلامت بر توان خود مراقبتی زنان باردار مصرف کننده سیگار می باشد. مواد و روش ها: این پژوهش کاربردی، با روش شناسی کمی (نیمه تجربی) با طرح پیش آزمون و پس آزمون تک گروهی انجام شده است. جامعه پژوهش را کلیه زنان باردار مصرف کننده سیگار در پنج بیمارستان تخصصی زنان در تهران (صارم، میرزا کوچک خان، هدایت، اکبر آبادی، آرش) در سال 1398 تشکیل داده است که 133 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته توان خود مراقبتی که پس از تأیید روایی و پایایی جهت گردآوری اطلاعات به کار گرفته شد. مداخله مورداستفاده مداخله آموزشی بوده است. داده ها با نرم افزار SPSS و آزمون تحلیل واریانس در سطح معناداری 05/0˂ p تجزیه و تحلیل شد. یافتهها: در این پژوهش میانگین سن زنان 11/1± 12/30 سال و میانگین سن بارداری 86/3± 18/26 هفته بود. یافته ها نشان داد میانگین نمره کل توان خود مراقبتی زنان باردار مصرف کننده سیگار پیش از تجویز اطلاعات سلامت 68/45 و پس از دریافت تجویز اطلاعات سلامت 47/133 می باشد. همچنین میانگین توان خودمراقبتی پس از مداخله در زیرمقیاس های دانش اختصاصی درباره مراقبت های بارداری 11/36، آگاهی و توجه به تأثیرات سوء سیگار بر سلامت مادر و جنین 76/40، انجام مؤثر اعمال مراقبتی 89/29 و جستجوی خدمات مراقبتی و همکاری با گروه درمان 71/26 رسید که نشان دهنده تأثیر مثبت مداخله انجام شده بود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج ضروری است نظام سلامت کشور استراتژی آموزش خطرات و مضرات سیگار در دوران بارداری برای زنان باردار و منع آنان از سیگار کشیدن را به عنوان یک مداخله مؤثر برای افزایش توان خود مراقبتی موردتوجه قرار دهد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 5
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    578-586
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    381
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: «دلبستگی مادر-جنین» یک مفهوم جدید در حوزه روانشناسی به شمار می رود که می تواند تأثیر زیادی بر زندگی روانی و جسمانی کودک و مادر داشته باشد. دلبستگی مادر-جنین یک پیوند عاطفی بین مادر و کودک است. اهمیت این مفهوم باعث شده است که پژوهش های مختلفی به بررسی پیامدها و عوامل آن بپردازند تا بتوانند برنامه ای برای بهبود آن در خانواده ها فراهم کنند. روش کار: در این مطالعه ابتدا 58 مقاله با کلیدواژه های سبک دلبستگی، مادر، جنین در پایگاه های اطلاعاتی مگیران و نورمگز و اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، از سال 1390 الی 1398 به زبان فارسی به صورت مرور نظام مند جست وجو شد و سپس با حذف مقالات تکراری و دارای همپوشی فراتحلیل انجام شد. یافته ها: یافته ها حاکی از نقش عوامل سه گانه فردی، اجتماعی و رابطه ای در مفهوم «دلبستگی مادر به جنین» بود. همچنین بررسی های صورت گرفته در بین مقالات نشان داد که این مفهوم می تواند بر سلامت روانی و جسمانی مادر و کودک نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. نتیجه گیری: با توجه به بررسی های صورت گرفته به نظر می رسد که با تأکید بر بهداشت روانی و توجه به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مادران می توان زمینه را برای ایجاد و بهبود کیفیت و کمیت «دلبستگی به جنین» را فراهم کرد و از این طریق نیز آینده کودک و مادر را تا حد زیادی تضمین کرد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 3
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    587-596
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    532
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: مشکلات تکنولوژیست های جراحی ممکن است بر پیامدهای حین و بعد عمل جراحی اثر بگذارد. هدف این مطالعه ارزیابی اختلالات اسکلتی عضلانی و ملاحظات ارگونومی مرتبط با آن در تکنولوژیست های جراحی می باشد. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی همبستگی میان 141 نفر از تکنولوژیست های بیمارستان های آموزشی منتخب دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 1398 انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها از چهار بخش حاوی اطلاعات دموگرافیک، 13 سؤال به منظور سنجش میزان آگاهی فرد در مورد ارگونومی، 16 سؤال برای سنجش شرایط کاری و پرسشنامه استاندارد نوردیک جهت تعیین میزان اختلالات اسکلتی عضلانی تشکیل شده است. از آزمون تی تست و ANOVA برای مقایسه بین میانگین ها، و برای بررسی ارتباط بین متغیرها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که 78 درصد شرکت کنندگان اختلالات اسکلتی-عضلانی را حداقل در یک ناحیه بدن در طی 12 ماه گذشته تجربه کرده اند. 3 ناحیه درگیر شایع کمر (55درصد)، شانه (29درصد) و مچ دست (26درصد) بود. آگاهی از اصول ارگونومی با میانگین 55/0± 03/3 از 5 امتیاز در حد متوسط و 61درصد، آموزش ها در مورد ملاحظات ارگونومی را ضعیف گزارش کردند. وضعیت ارگونومی محیط و ابزار کاری مشارکت کنندگان ازجمله تهویه نامناسب، ارگونومیک نبودن ابزار و تجهیزات و استراحت کوتاه نداشتن بین کار طولانی مدت متناقض با اصول ارگونومیک می باشد. نتیجه گیری: با توجه به شناسایی عوامل خطر ارگونومیک ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی در این مطالعه، برنامه های آموزشی مناسب، مداخلات ارگونومیکی و استفاده از تجهیزات ایمنی و بهداشتی احتمالاً می تواند منجر به کاهش آسیب های شغلی و افزایش بهره وری گردد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 2
Issue Info: 
  • Year: 

    1399
  • Volume: 

    18
  • Issue: 

    7 (پی در پی 132)
  • Pages: 

    597-607
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    293
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: ناباروری تجربه عاطفی دردناکی است؛ واکنش زنان در مقابل این احساس به شکل مشکلات روان شناختی از قبیل نارضایتی جنسی و ناسازگاری زناشویی بروز می نمایند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر رضایت جنسی و سازگاری زناشویی زنان نابارور شهر خرم آباد بود. مواد و روش ها: طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه زنان نابارور مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری شهر خرم آباد در سال 1398 بودند. حجم نمونه شامل 30 نفر بود که به صورت در دسترس انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل ( هر گروه 15 نفر ) جایگزین شدند. جهت اندازه گیری متغیرها از مقیاس رضایت جنسی لارسون و سازگاری زناشویی اسپاینر استفاده شد. سپس مداخله با روش رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر به مدت 10 جلسه 90 دقیقه ای بر روی گروه آزمایش اجرا شد در حالی که گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 و روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمره های پس آزمون گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد (01/0>P)؛ بدین معنی که آموزش رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر باعث افزایش رضایت جنسی و سازگاری زناشویی زنان نابارور گروه آزمایش نسبت به گروه گواه شد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده، می توان برای بهبود رضایت جنسی و سازگاری زناشویی زنان نابارور از رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر سود جست.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 293

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 15
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button