هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی ذهن آگاهی و راهبردهای فراشناختی با سبک های یادگیری دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز است.روش: پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است که برای انجام آن،280 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. ابزار این تحقیق، پرسش نامه هایی فراشناخت الشوت-موهر (2004)، ذهن آگاهی تورنتو (2006) و پرسش نامه ی سبک های یادگیری کلب (1985) بود. ضریب پایایی پرسش نامه ها به ترتیب 0.97, 0.85 و 0.98 به دست آمد. روش های آماری مورد استفاده شامل آمار توصیفی (میانگین، درصد فراوانی، روش همبستگی پیرسون) و آمار استنباطی (رگرسیون لوجستیک) بود.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که رابطه ی ذهن آگاهی با سبک یادگیری هم گرا معکوس و با سبک یادگیری واگرا مثبت است. همچنین رابطه ی راهبردهای فراشناختی با سبک واگرا مثبت و با سبک انطباقی هم مثبت و هم معکوس است و با سبک یادگیری جذب کننده نیز رابطه ی منفی دارد.نتیجه گیری: بنابراین افرادی که ذهن آگاهی و فراشناخت زیادی دارند، بیشتر از سبک یادگیری واگرا استفاده می کنند.