Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

MANAGEMENT KNOWLEDGE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2055
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2055

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

MANAGEMENT KNOWLEDGE

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2192
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2192

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    3-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    7381
  • دانلود: 

    3142
چکیده: 

ابهامات محیطی ناشی از مدل های نوین کسب و کار سبب تشدید پیچیدگی در تصمیم گیری، به ویژه در حوزه کسب و کار شده است. به طوری که بسیاری از متغیرهای تاثیرگذار ناشناخته بوده و روابط میان آن ها نیز غیرخطی و پیچیده است. در چنین شرایطی دیگر نمی توان داده ها را با ابزارهای سنتی تحلیل نموده و از آن ها دانش استخراج کرد. از این روی مقاله حاضر به تشریح تکنولوژی داده کاوی در حوزه هوش محاسباتی و متدولوژی استاندارد CRISP Data Mining پرداخته و یک طبقه بندی از کاربردهای این تکنولوژی در حوزه تصمیم گیری های کسب و کار ارایه داده است. در ادامه یک مطالعه موردی بر روی پایگاه داده مشتریان یکی از بانک ها با استفاده از داده کاوی ارایه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3142 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    15-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1551
  • دانلود: 

    528
چکیده: 

با رشد سریع تجارت الکترونیک و خرید و فروش آنلاین، ایجاد و حفظ وفاداری مشتریان در بازارهای الکترونیک چه در تئوری و چه در کابرد از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در این مقاله از طریق مطالعه تحقیقات انجام شده در زمینه وفاداری مشتریان به یک نام و نشان تجاری و یکپارچه سازی این تحقیقات، مدلی مفهومی در زمینه «وفاداری الکترونیک» ارایه شده و سپس به شرح مختصری از شاخص های ارایه شده در این مدل پرداخته شده است. در قسمت بعدی برای شرکت های مختلف، بر حسب میزانی که فعالیت های آنها در بازارهای الکترونیک انجام می پذیرد، راهکارهایی جهت اقدام در جهت وفادار نمودن مشتریان بیان شده است. در انتها نیز پیشنهادهایی برای به کارگیری بازاریابی الکترونیک و تحقیقات آتی در این راستا ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1551

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 528 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    33-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1779
  • دانلود: 

    407
چکیده: 

برای رقابت موثر در محیط آموزشی نوظهور، لازم است که تمامی کشورها به طور پیوسته استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در دانشگاه ها بهبود دهند. اما استفاده موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمند برنامه ها و سیاست های اجرایی است که متناسب با شرایط داخلی باشد. در این مقاله، با الگوبرداری از 12 کشور و 5 گروه منطقه ای، 279 راهکار برای بهبود استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ها استخراج شده و با به کارگیری روش تحلیل محتوا، 23 راهکار از بین آنها انتخاب می شوند. سپس نظرسنجی در سطح ملی انجام شده و با استفاده از آزمون های آماری، راهکارهای متناسب با شرایط داخلی کشور ارایه می شوند. این راهکارها اولویت بندی شده و به سه گروه لازم و ضروری، لازم و غیر ضروری و مخصوص ایران تقسیم بندی می شوند. دسته بندی فوق بر اساس 3 معیار اهمیت از دیدگاه خبرگان، اهمیت در تجربیات کشورها و اجرا یا عدم اجرا در کشور می باشد. متدولوژی ارایه راهکارها به گونه ای طراحی شده است که هرکشور با انجام قسمت نظرسنجی از خبرگان می تواند راهکارهای مناسب با شرایط داخلی خود را استخراج کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1779

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 407 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    53-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1541
  • دانلود: 

    313
چکیده: 

هدف این مقاله ارایه الگویی رسانه  ای به منظور نهادینه کردن برنامه های راهبردی جامعه می باشد. بر اساس الگوی ارایه شده رسانه های جمعی از طریق اثرگذاری بر چارچوب های شناختی، هنجاری و تنظیمی جامعه واقعیت های اجتماعی را نمودار می دهند، وانگهی مهمترین ویژگی یک عمل نهادی شده نیز واقعیت اجتماعی شدن آنست. بدین منظور می بایست محتوای رسانه ای خود از انطباق شناختی، هنجاری و تنظیمی لازم با اهداف و ویژگی های مورد انتظار برنامه ریزان برخوردار باشد. با استفاده از روش دلفای مهم ترین ویژگی های مورد انتظار یاد شده در مورد برنامه چشم انداز بیست ساله مشخص شده و از بین رسانه های جمعی نیز تلویزیون به دلیل فراگیر بودن آن انتخاب شد. به منظور آزمون مدل به تحقیقی پیمایشی پرداخته شد که جامعه آماری آن کلیه شهـروندان ساکن شهـر تهران در فاصله سنی 20 الی 64 سال بوده و با استفاده از فرمول کوکران نمونه معرفی از آنها انتخاب و به روش تصادفی ساده مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد که برنامه های تلویزیون انطباق محتوایی لازم را با ویژگی های مورد انتظار طراحان چشم انداز ملی از ابعادشناختی، هنجاری و تنظیمی ندارند، همچنین در جامعه نیز این انطباق فرهنگی از حیث شناختی، هنجاری و تنظیمی وجود نداشته و از سویی ویژگی های یاد شده در جامعه نهادینه هم نیستند. به منظور تبیین مدل به روش مدلسازی معادلات ساختاری و از نرم افزار لیزرل استفاده شد. با به کارگیری آزمون تحلیل مسیر کلیه اثرات معنی داری در مدل تایید شده و از سویی بر اساس شاخص های تناسب مدل، آن مدل مناسبی تشخیص داده شد، به عبارتی نتایج آزمون مدل نشان داد که آن از قدرت تبیین مطلوبی برخوردار است، به نحوی که الگوی رسانه ای یاد شده 38 درصد تغییرات در میزان نهادی شدن ویژگی های مورد بررسی را در جامعه تبیین می کند و بقیه به عوامل دیگری غیر از برنامه های تلویزیون مربوط می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 313 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    73-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2076
  • دانلود: 

    456
چکیده: 

تحقق مدیریت کیفیت فراگیر به عنوان یک فرهنگ و مجموعه ای از اصول راهبردی برای بهبود مستمر آن در سازمان ها، نیازمند نهادینه شدن اصول موضوعه دمینگ، به عنوان سه ویژگی اصلی (تعهد، دانش علمی و درگیر شدن) بیان و بر نقش راهبردی رهبری برای پیاده سازی مدیریت کیفیت فراگیر نیز، تاکید شده است. این تحقیق، به میزان تاثیر این الزامات چهارگانه بر مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان های ایران و ارتباط آن با رضایت مشتریان پرداخته و تلاش نموده تا مدلی مفهومی جهت سنجش این ارتباط با توجه به شرایط سازمان های کشور و رضایت آنها با مشتریان، طراحی گردد. بدین منظور بر اساس مبانی نظری و مصاحبه های اکتشافی، پرسش نامه ای برای سنجش آن الزامات در شش بخش طراحی و توسط اساتید، مدیران وکارشناسان آشنا به مدیریت کیفیت فراگیر، به کار گرفته شده است. ابتدا، عوامل تحقیق با استفاده از روش های تحلیل عاملی مرتبه اول و دوم بررسی و سپس مدل سنجش و معادلات ساختاری (تحلیل مسیر) و چگونگی تعامل با این عوامل، از نتایج تحقیق به دست آمده است. بر اساس نتایج، متغیر دانش علمی، دارای بالاترین و دیگر متغیرها به ترتیب: درگیر شدن، رهبری و تعهد، دارای اثر مستقیم بر روی مدیریت کیفیت فراگیر و در نهایت آن نیز، اثر مستقیمی بر رضایت مشتریان دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2076

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 456 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    93-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2223
  • دانلود: 

    891
چکیده: 

با توجه به اهمیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها و توجه ویژه برنامه ریزان و سیاستگذاران توسعه به این مقوله مهم، ضرورت دارد تا نسبت به بهبود وضعیت این موسسات اقدام اساسی صورت پذیرد. صاحبنظران و محققین در مطالعات مختلف دریافته اند که چاره علاج ناپذیر اثربخش تر نمودن کسب و کارهای کوچک و متوسط، اشاعه فرهنگ کارآفرینی در تمامی مراحل و فرآیند این سازمان هاست و لازمه فرهنگ سازی نیز وجود مدیران با مهارت های کارآفرینانه است. در این مقاله که برگرفته از پژوهشی سازمانی است، تلاش می گردد تا ضمن مروری بر ادبیات تحقیق در حوزه اثربخشی سازمانی کسب و کارهای کوچک و متوسط و مهارت های کارآفرینی، روش شناسی تحقیق بیان شده و در نهایت با توجه به فرضیات تحقیق، یافته های پژوهشی که از واحدهای تولیدی گردآوری شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پیشنهادات حاصله برای بهبود اثربخشی در کسب و کارهای کوچک کشورمان با تاکید بر توسعه مهارت های کارآفرینانه مدیران ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2223

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 891 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    111-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1795
  • دانلود: 

    889
چکیده: 

هدف اصلی این مقاله بررسی ویژگی های شخصیتی مدیران موفق در بخش تعاون با برنامه های آموزشی مدیریتی آنان می باشد. نتایج به دست آمده در این مقاله حکایت از آن می کند که میان برخی از صفت فردی مدیران از یک سو و میزان موفقیت آنان رابطه معناداری وجود دارد، در حالی که چنین رابطه ای با برخی از ویژگی های آنان به چشم نمی خورد. بررسی های موجود نشان می دهد که میان صفاتی نظیر هوش، قابلیت تصمیم گیری، نوآوری و ابتکار، رهبری، اعتماد به نفس و میزان قاطعیت مدیران با جنسیت آنان رابطه معناداری وجود دارد. اما بین ویژگی های دیگری همچون وابستگی به نیروی انسانی بامیزان کارایی مدیران رابطه چندانی وجود ندارد. تحلیل داده های جمع آوری شده نشان می دهد که بین صفاتی همچون انگیزه فردی و نیاز به فراگیری برنامه های آموزشی مدیریتی از یک سو و میزان موفقیت مدیران رابطه معنا داری وجود داشته، ولی کمیات دیگری همچون، امنیت شغلی، پاداش مالی با میزان موفقیت آنان رابطه معناداری به چشم نمی خورد. (گی و چان، 2005)، معتقدند که مدیرانی که ارزیابی مثبتی از میزان موفقیت خود دارند، این احساس آنان ناشی از دارا بودن برخی صفات فردی از یک سو و آموزش مهارت های مدیریتی از سویی دیگر می باشد. به علاوه آموزش موفقیت های مدیریتی بر روی کارایی مدیران تاثیر مستقیم می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1795

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 889 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

دانش مدیریت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    79
  • صفحات: 

    127-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1652
  • دانلود: 

    438
چکیده: 

در این مقاله، روابط بین عوامل سازمانی موثر بر کارآفرینی درون سازمانی و نتایج بالقوه کارآفرینی درون سازمانی تحقیق شده است. عوامل سازمانی که کارآفرینی درون سازمانی را تحت تاثیر قرار می دهد عبارتند از: حمایت مدیریت، امکان تفویض اختیار تصمیم گیری، پاداش دهی، تامین فرصت کافی برای توسعه خلاقیت، از میان برداشتن موانع سازمانی و انگیزش کارکنان. نتایج بالقوه کارآفرینی درون سازمانی؛ رضایت شغلی و رضایت مشتری درک شده است. داده های تحقیق، از 94 کارشناس فنی در 4 شرکت که در شاخه صنعت فن آوری های اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کنند جمع آوری شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که بین دادن امکان تفویض اختیار در تصمیم گیری به کارکنان، تامین فرصت کافی برای بروز خلاقیت کارکنان و برانگیختن کارکنان با نتایج بالقوه کارآفرینی درون سازمانی یک رابطه مثبت وجود دارد. این نتایج، برای شرکت هایی که تلاش می کنند جهت گیری کارآفرینی داشته باشند می تواند سودمند باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1652

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 438 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button