Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,786
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,242
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان موفقیت مدیریت در سازمان های بزرگ و ارتباط آن با برنامه ریزی های آموزشی مدیریتی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 126

چکیده

 هدف اصلی این مقاله بررسی ویژگی های شخصیتی مدیران موفق در بخش تعاون با برنامه های آموزشی مدیریتی آنان می باشد. نتایج به دست آمده در این مقاله حکایت از آن می کند که میان برخی از صفت فردی مدیران از یک سو و میزان موفقیت آنان رابطه معناداری وجود دارد, در حالی که چنین رابطه ای با برخی از ویژگی های آنان به چشم نمی خورد. بررسی های موجود نشان می دهد که میان صفاتی نظیر هوش, قابلیت تصمیم گیری, نوآوری و ابتکار, رهبری, اعتماد به نفس و میزان قاطعیت مدیران با جنسیت آنان رابطه معناداری وجود دارد. اما بین ویژگی های دیگری همچون وابستگی به نیروی انسانی بامیزان کارایی مدیران رابطه چندانی وجود ندارد. تحلیل داده های جمع آوری شده نشان می دهد که بین صفاتی همچون انگیزه فردی و نیاز به فراگیری برنامه های آموزشی مدیریتی از یک سو و میزان موفقیت مدیران رابطه معنا داری وجود داشته, ولی کمیات دیگری همچون, امنیت شغلی, پاداش مالی با میزان موفقیت آنان رابطه معناداری به چشم نمی خورد. (گی و چان, 2005), معتقدند که مدیرانی که ارزیابی مثبتی از میزان موفقیت خود دارند, این احساس آنان ناشی از دارا بودن برخی صفات فردی از یک سو و آموزش مهارت های مدیریتی از سویی دیگر می باشد. به علاوه آموزش موفقیت های مدیریتی بر روی کارایی مدیران تاثیر مستقیم می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هوشمندیار، نادر، و برانین، محمد. (1386). بررسی میزان موفقیت مدیریت در سازمان های بزرگ و ارتباط آن با برنامه ریزی های آموزشی مدیریتی. دانش مدیریت، 20(79)، 111-126. SID. https://sid.ir/paper/88129/fa

    Vancouver: کپی

    هوشمندیار نادر، برانین محمد. بررسی میزان موفقیت مدیریت در سازمان های بزرگ و ارتباط آن با برنامه ریزی های آموزشی مدیریتی. دانش مدیریت[Internet]. 1386؛20(79):111-126. Available from: https://sid.ir/paper/88129/fa

    IEEE: کپی

    نادر هوشمندیار، و محمد برانین، “بررسی میزان موفقیت مدیریت در سازمان های بزرگ و ارتباط آن با برنامه ریزی های آموزشی مدیریتی،” دانش مدیریت، vol. 20، no. 79، pp. 111–126، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا