نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (83)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1584
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1584

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    497-513
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    758
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

هدف: هدف این تحقیق بررسی تاثیر میزان ابهام گریزی دانشجویان بر سطح اعتماد آنان برای خرید اینترنتی کتاب با نقش واسط متغیر ادراکات دانشجو است.روش: این تحقیق با روش پیمایشی در بین دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی 92-91 با حجم نمونه 384 نفر انجام شد. برای بررسی روایی، بررسی محتوایی روایی انتخاب گردید و از نظر متخصصان استفاده شد. پایایی پرسشنامه با نرم افزار اس.پی.اس.اس سنجیده شد و مقدار ضریب آلفای کرونباخ 0.79 محاسبه شد که نشان از پایایی ابزار تحقیق داشت. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های رگرسیون و همبستگی استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که ابهام گریزی بر اعتماد دانشجویان موثر نیست. با این حال، یافته ها بیانگر این بودند که متغیر ادراک درباره بنگاه فروش، و ادراک درباره حفظ حریم خصوصی بر اعتماد دانشجویان موثرند.اصالت / ارزش: بر اساس پژوهش حاضر، برای اعتمادسازی میان دانشجویان برای خرید اینترنتی از کتاب، باید ادراک آنان به رعایت حریم خصوصی آنان را بهبود داد و اطمینان های لازم را در این خصوص ایجاد کرد. همچنین، باید اعتماد آنان را نسبت به بنگاه فروش کتاب از طریق راه اندازی کتاب فروشی های با مقیاس بزرگ و برندسازی و ایجاد شهرت نیک، جلب نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 758

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    515-528
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    722
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف تعیین میزان تاثیر قراردادهای روان شناختی و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی کتابداران کتابخانه های عمومی شهر کرمان طراحی و اجرا گردید.روش: در این پژوهش پیمایشی، از روش آماری همبستگی از نوع معادلات ساختاری استفاده شد. جامعه مورد بررسی کل کتابداران شهر کرمان بود. نمونه مورد بررسی بر اساس فرمول کوکران 120 مشارکت کننده برآورد شد که به شیوه خوشه ای تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور گردآوری اطلاعات از سه پرسشنامه تعهد سازمانی، اعتماد سازمانی و قراردادهای روان شناختی استفاده گردید. داده های به دست آمده به روش معادله یابی ساختاری با کمک نرم افزار PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های به دست آمده نشان داد که اولا مدل از برازش خوبی برخوردار است و ثانیا تمامی مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم به جز مسیر مستقیم قراردادهای روان شناختی با تعهد سازمانی معنی دار است (Pvalue<0.01). مدل نهایی با حذف مسیر مستقیم قراردادهای روان شناختی بر تعهد سازمانی ارائه گردید. همچنین در بررسی مولفه های تعهد سازمانی کتابداران بر حسب جنسیت، نتایج نشان داد که مردان در مقایسه با زنان از تعهد مستمر بالاتری به لحاظ آماری (Pvalue<0.01) برخوردارند.اصالت / ارزش: با توجه به نتایج این پژوهش و نقش قراردادهای روان شناختی بر اعتماد سازمانی و به دنبال آن تعهد سازمانی می توان بیان داشت که تعهد سازمانی کتابداران در گرو ایجاد قراردادهای روان شناختی بوده که منجر به اعتماد گردیده است و این، اعتماد تعهد سازمانی کارکنان را به دنبال خواهد داشت. بنابراین ایجاد قراردادهای روان شناختی که منتج به نگرش مثبت کارکنان و به دنبال آن تعهد سازمانی آنان به کتابخانه شود، ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 722

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    529-547
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    981
  • دانلود: 

    781
چکیده: 

هدف: هدف مقاله حاضر، شناسایی و تعیین وزن معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی استان خوزستان و اجرای آزمایشی آن در مجموعه کتابخانه های عمومی ایران است. نتایج این پژوهش می تواند به ارائه مدلی مناسب و کاربردی برای ارزیابی کیفیت خدمات این کتابخانه ها بیانجامد.روش: این پژوهش از نوع کاربردی است که با روش ترکیبی در گردآوری داده ها (در دو مرحله کیفی و کمی) با استفاده از پنل دلفی و پرسشنامه انجام شده است. جامعه پژوهش را دو گروه تشکیل دادند: اعضای پنل دلفی (9 نفر از صاحب نظران حوزه کتابخانه های عمومی و مدل تعالی سازمانی) و مدیران کتابخانه های عمومی استان خوزستان (93 نفر). در این پژوهش از پنل دلفی برای تعیین و استخراج مولفه ها و از پرسشنامه ای که حاصل پنل دلفی بود برای بررسی دیدگاه مدیران استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون امتیاز عامل و با روش بوت استرپ - پی (صدکی) در نرم افزار AMOS نسخه 21 استفاده شد.یافته ها: ساختار کلی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی استان خوزستان همانند ویرایش 2013 مدل تعالی سازمانی بود اما تغییراتی قابل توجه در امتیاز برخی معیارهای نه گانه به وجود آمد. یافته های این پژوهش نشان داد که امتیاز معیارهای فرایندها، تولیدات و خدمات، نتایج مشتری و نتایج جامعه برای کتابخانه های عمومی خوزستان افزایش پیدا کرده است اما امتیاز معیارهای رهبری، مشارکت ها و منابع، استراتژی، نتایج کارکنان و نتایج کسب و کار کاهش یافته و امتیاز عیار منابع انسانی بدون تغییر باقی مانده است.اصالت / ارزش: در این پژوهش، به بازآزمایی و متناسب سازی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی ایران پرداخته شده است و بر پایه این مدل، می توان ابزاری برای ارزیابی خدمات کتابخانه های عمومی استان خوزستان ارائه کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 981

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 781 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    549-567
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1015
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

هدف: هدف از پژوهش حاضر، تبیین رابطه بین فرهنگ سازمانی و کیفیت خدمات در کتابخانه های وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرستان مشهد است.روش: این پژوهش از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی - توصیفی انجام گرفته است. جامعه پژوهش از دو گروه کتابداران و کاربران کتابخانه های وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرستان مشهد تشکیل گردیده است. از میان کاربران کتابخانه های عمومی، 379 نفر به روش تصادفی سهمیه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه لایب کوال برای ارزیابی کیفیت خدمات در بین آن ها توزیع و جمع آوری گردید. به منظور سنجش فرهنگ سازمانی نیز پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون در بین تمامی کارکنان کتابخانه های عمومی توزیع شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که در کتابخانه های عمومی مشهد فرهنگ سازمانی هر چند بالاتر از ناحیه آسیب پذیری قرار داشته، اما با شرایط آرمانی فاصله دارد. در مورد کیفیت خدمات نیز یافته ها نشان داد کتابخانه های عمومی نتوانسته اند انتظارات کاربران خود را برآورده سازند. بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و کیفیت خدمات نشان داد که در کتابخانه های عمومی مشهد میان ویژگی های فرهنگ سازمانی و اَبعاد کیفیت خدمات رابطه معناداری وجود ندارد. تنها رابطه مشاهده شده، رابطه معکوسی است که بین ویژگی یکپارچگی و بعد کنترل اطلاعات و کیفیت خدمات وجود داشت.اصالت / ارزش: با توجه به اهمیت نظری فرهنگ سازمانی در بالا رفتن کیفیت خدمات کتابخانه ها، این پژوهش جزو اولین هایی است که سعی کرده تا عملا این رابطه را درباره کتابخانه های عمومی یکی از شهرهای ایران بررسی کند. عدم کشف رابطه معنادار، نشان دهنده عدم نفوذ فرهنگ سازمانی در عملکرد کتابخانه های عمومی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1015

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    569-586
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    558
  • دانلود: 

    604
چکیده: 

هدف: هدف اصلی این پژوهش تعیین میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده در کتابخانه های عمومی استان خوزستان از دیدگاه کارکنان کتابخانه های استان است.روش: در این پژوهش که نوعی نگرش سنجی به شمار می رود، از پیمایش توصیفی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش 200 نفر از کارکنان دارای مدرک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد کتابخانه های عمومی استان خوزستان بوده است. ابزار گردآوری داده پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی از قبیل آزمون t تک گروهی، آزمون t برای گروه های مستقل و آزمون F استفاده شده است.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که از نظر کارکنان، میزان به کارگیری مولفه های سازمان یادگیرنده در کتابخانه های عمومی استان خوزستان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. از بین مولفه های سازمان یادگیرنده تنها مولفه «چشم انداز مشترک» بالاتر از میانگین قرار داشت. همچنین تفاوت معنی داری بین مدرک تحصیل، رشته تحصیلی، نوع مسولیت و جنسیت کارکنان و نظرشان در خصوص به کارگیری مولفه های سازمان یادگیرنده وجود نداشت.اصالت / ارزش: امروزه کتابخانه های عمومی با ظهور فن آوری های اطلاعاتی و تغییرات اجتماعی وسیع با تغییرات اساسی مواجه شده اند. در چنین وضعیتی، کتابخانه های عمومی باید یاد بگیرند در محیط پر از تغییرات وسیع اجتماعی، پیشرفت های پرشتاب فن آوری و رقابت فزاینده به طور موفق عمل کنند. این مقاله سعی دارد ضمن پرداختن به موضوع سازمان یادگیرنده که در مباحث مدیریتی کتابخانه های عمومی کمتر بدان پرداخته شده است، نقاط ضعف و قوت کتابخانه های عمومی برای تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده را روشن کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 558

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    587-604
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    911
  • دانلود: 

    600
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر به رابطه بین اضطراب کتابخانه ای و نگرش رایانه ای کاربران کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول بر اساس مدل سی. ای. اس. پرداخته است.روش: مطالعه از نوع کاربردی است و با استفاده از روش پیمایشی تحلیلی انجام شد. جامعه پژوهش کاربران کتابخانه های شهرستان دزفول به تعداد 10757 نفر است که از میان آنها تعداد 370 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه باستیک شامل 39 گزاره برای اضطراب کتابخانه ای و پرسشنامه مدل سی. ای. اس. لوید و گریسارد شامل 40 گزاره است.یافته ها: یافته ها نشان داد مهم ترین عامل اضطراب زا بر اساس مقیاس باستیک مربوط به «احساس عدم راحتی در کتابخانه» با میانگین 4.41 است. تحلیل نتایج مولفه های نگرش رایانه ای با استفاده از آزمون تحلیل واریانس فریدمن نشان داد که «سودمندی رایانه» با میانگین 3.06 بالاترین و «اضطراب رایانه» با میانگین 1.84 پایین ترین رتبه را دارا هستند. اضطراب کتابخانه ای و نگرش رایانه ای کاربران به لحاظ سن و سطح تحصیلات با استفاده از آزمون آنوای یک راهه مستقل، و به لحاظ جنسیت با استفاده از آزمون تی مستقل بررسی گردید که تفاوت معنی داری را نشان نداد. نتایج نشان داد بین اضطراب کتابخانه ای و نگرش رایانه ای کاربران رابطه معنی داری در سطح کمتر از (0.001) وجود دارد و نگرش رایانه ای نقش پیش بینی کننده ای را در راستای اضطراب کتابخانه ای ایفا می نماید.اصالت / ارزش: با توجه به نتایج پژوهش، اقدام مناسب در راستای کاهش تاثیر عوامل اضطراب زای کتابخانه ای هم زمان با توجه به نگرش کاربران نسبت به رایانه، می تواند عملکرد کاربران در استفاده از خدمات اطلاعاتی کتابخانه ها را بهبود بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 911

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 600 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    605-627
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1591
  • دانلود: 

    735
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف بررسی نگرش کتابداران کتابخانه های عمومی فارس نسبت به عوامل محتوایی و فرایندی موثر بر انگیزه آنان انجام شد.روش: پژوهش از نوع کاربردی و روش آن پیمایشی است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه عوامل انگیزشی ایزدی (1390) است. جامعه آماری شامل تمامی کتابداران کتابخانه های عمومی استان فارس (227 نفر) است. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی، 144 نفر به عنوان نمونه تعیین شدند. داده ها با روش های آماری آزمون تی و تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: بین تاثیر عوامل محتوایی و فرایندی انگیزش از نظر کتابداران، تفاوت معنی داری وجود دارد. عوامل محتوایی که آغازگر رفتارند، نسبت به عوامل فرایندی که بر فرایند انگیزش تاکید دارند، از تاثیر بیشتری برخوردار است. عوامل محتوایی موثر به ترتیب شامل عوامل انگیزش - بهداشت، نظریه z، سلسله مراتب نیازها، و نیازهای سه گانه و عزت نفس هستند. همچنین عوامل فرایندی موثر به ترتیب اهمیت شامل عوامل مربوط به نظریه اسناد، برابری، تعیین هدف و ارزش - انتظار در یک رتبه، تقویت و یادگیری اجتماعی در یک رتبه، و در نهایت ارزیابی شناختی است.اصالت / ارزش: از مهم ترین مواردی که در یک سازمان باید توجه داشت، عامل انگیزه است. هر کارمند با توجه به ویژگی ها و تفاوت هایش نیازمند عوامل انگیزشی خاص خود می باشد. با بررسی عوامل انگیزشی موثر بر فعالیت کتابداران، می توان گامی در افزایش کارایی، بهبود رضایت شغلی و بالا بردن روحیه آنان برداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1591

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 735 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    4 (پیاپی 83)
  • صفحات: 

    629-649
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2419
  • دانلود: 

    753
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر آن بود تا با بررسی سطح خوانایی کتاب های داستانی برگزیده شورای کتاب کودک، مشخص شود که آیا این کتاب ها به درستی به عنوان کتاب های گروه «ب»، «ج» و «د» معین شده اند یا خیر. همچنین، قصد بر آن بود تا نتایج حاصل از بررسی سطح خوانایی با دو فرمول فلش / دیانی و گانینگ / دیانی در سطوح مختلف (بسیار ساده، ساده، معمولی و...) بررسی شود و با یکدیگر مورد مقایسه قرار گیرد.روش: پژوهش حاضر به روش ارزیابانه انجام شده و ابزار ارزیابی، فرمول های فلش / دیانی و گانینگ / دیانی بوده است. جامعه پژوهش شامل 100 عنوان کتاب داستانی تالیفی بود که از سوی شورای کتاب کودک به عنوان «برگزیده» معرفی شده اند.یافته ها: یافته های حاصل از بررسی سطح خوانایی کتاب ها با فرمول فلش / دیانی نشان داد که 54.76 درصد از مجموع کتاب ها به درستی برچسب «ب»، «ج» و «د» خورده اند. همچنین، یافته های حاصل از بررسی سطح خوانایی کتاب ها با فرمول گانینگ/دیانی نشان داد که 42.85 درصد از کتاب های داستانی تالیفی شورای کتاب کودک به درستی برچسب «ب»، «ج» و «د» خورده اند. در نهایت ضریب همبستگی بین این دو فرمول 0.498 بود و Pvalue آن برابر با 0.001 گردید که همبستگی معنادار نتایج حاصل از این دو فرمول را نشان می داد.اصالت / ارزش: از آنجایی که فرمول های موجود نیازمند بازنگری بودند و تاکنون اصلاحاتی در آن ها صورت نگرفته بود، پژوهشگران بر آن شدند تا ارزیابی دقیق تری بر روی این فرمول ها صورت گیرد. پژوهش حاضر فرمول های سنجش سطح خوانایی را اندکی اصلاح نمود تا ارزیابی دقیق تری از سطح خوانایی حاصل شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2419

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 753 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button