مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

متناسب سازی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی ایران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی خوزستان)

صفحات

 صفحه شروع 529 | صفحه پایان 547

چکیده

 هدف: هدف مقاله حاضر, شناسایی و تعیین وزن معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی استان خوزستان و اجرای آزمایشی آن در مجموعه کتابخانه های عمومی ایران است. نتایج این پژوهش می تواند به ارائه مدلی مناسب و کاربردی برای ارزیابی کیفیت خدمات این کتابخانه ها بیانجامد.روش: این پژوهش از نوع کاربردی است که با روش ترکیبی در گردآوری داده ها (در دو مرحله کیفی و کمی) با استفاده از پنل دلفی و پرسشنامه انجام شده است. جامعه پژوهش را دو گروه تشکیل دادند: اعضای پنل دلفی (9 نفر از صاحب نظران حوزه کتابخانه های عمومی و مدل تعالی سازمانی) و مدیران کتابخانه های عمومی استان خوزستان (93 نفر). در این پژوهش از پنل دلفی برای تعیین و استخراج مولفه ها و از پرسشنامه ای که حاصل پنل دلفی بود برای بررسی دیدگاه مدیران استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رگرسیون امتیاز عامل و با روش بوت استرپ - پی (صدکی) در نرم افزار AMOS نسخه 21 استفاده شد.یافته ها: ساختار کلی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی استان خوزستان همانند ویرایش 2013 مدل تعالی سازمانی بود اما تغییراتی قابل توجه در امتیاز برخی معیارهای نه گانه به وجود آمد. یافته های این پژوهش نشان داد که امتیاز معیارهای فرایندها, تولیدات و خدمات, نتایج مشتری و نتایج جامعه برای کتابخانه های عمومی خوزستان افزایش پیدا کرده است اما امتیاز معیارهای رهبری, مشارکت ها و منابع, استراتژی, نتایج کارکنان و نتایج کسب و کار کاهش یافته و امتیاز عیار منابع انسانی بدون تغییر باقی مانده است.اصالت / ارزش: در این پژوهش, به بازآزمایی و متناسب سازی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی ایران پرداخته شده است و بر پایه این مدل, می توان ابزاری برای ارزیابی خدمات کتابخانه های عمومی استان خوزستان ارائه کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرج پهلو، عبدالحسین، آخشیک، سمیه سادات، و رجبعلی بگلو، رضا. (1394). متناسب سازی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی ایران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی خوزستان). تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 21(4 (پیاپی 83))، 529-547. SID. https://sid.ir/paper/88650/fa

    Vancouver: کپی

    فرج پهلو عبدالحسین، آخشیک سمیه سادات، رجبعلی بگلو رضا. متناسب سازی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی ایران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی خوزستان). تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1394؛21(4 (پیاپی 83)):529-547. Available from: https://sid.ir/paper/88650/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحسین فرج پهلو، سمیه سادات آخشیک، و رضا رجبعلی بگلو، “متناسب سازی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه های عمومی ایران (مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی خوزستان)،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 21، no. 4 (پیاپی 83)، pp. 529–547، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button