Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

بشارت محمدعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    233-247
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4541
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این پژوهش ویژگیهای شخصیتی نورزگرایی، برون گردی، تجربه پذیری، همسازی، وظیفه شناسی، جامعه گرایی و خود پیروی در ورزشکاران ورزش های فردی و گروهی مقایسه شد. یکصدو سی و چهار ورزشکار داوطلب (92 گروهی، 42 فردی؛ 88 پسر، 46 دختر) از دانشجویان رشته های مختلف ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و ورزشکاران باشگاه های ورزشی در این پژوهش شرکت کردند. از ورزشکاران خواسته شد «مقیاس شخصیتی NEOPI-R» و «مقیاس جامعه گرایی - خود پیروی» را تکمیل کنند. برای تحلیل داده های پژوهش از شاخص ها و روش های آماری شامل میانگین، انحراف معیار، آزمون t و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که نمره ورزشکاران ورزش های فردی در متغیرهای وظیفه شناسی و خود پیروی به صورت معنی دار بیش از نمره ورزشکاران ورزشهای گروهی است و نمره ورزشکاران ورزش های گروهی در متغیرهای همسازی و جامعه گرایی به صورت معنی دار بیش از نمره ورزشکاران ورزش های فردی در این متغیر شخصیتی است. از این یافته ها می توان نتیجه گرفت که ویژگی های شخصیتی ورزشکاران ورزش های فردی و گروهی متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    248-258
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    896
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی چگونگی شکل گیری خود عینی و فاعلی و توصیف خود در زنان بزهکار زندانی در مقایسه با زنان عادی انجام گرفته است. نمونه این پژوهش 34 نفر شامل 17 نفر از زنان زندانی زندان رجایی شهر کرج و همان تعداد زنان عادی همتا شده با آزمودنی هایی که زندانی بوده اند به روش نمونه در دسترس انتخاب شده اند. داده های پژوهش بر اساس نظریه دیمون و هارت (1982) با استفاده از مصاحبه بالینی انجام پذیرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که شکل گیری خود پنداشت در زنان زندانی در مقایسه با زنان عادی با تاخیر بیشتری انجام پذیرفته و آنان در مقایسه با زنان عادی نمره خود پنداشت کمتری را در دو خود عینی و فاعلی کسب کرده اند. این یافته تاثیر بزهکار بودن و زندانی بودن را بر سطح و شکل گیری خود پنداشت نشان می دهد. همچنین مشخص گردید بین توصیف خود در جنبه های مادی، فعال و روانی در زنان زندانی و عادی تفاوت معنی داری وجود ندارد اما آنان در توصیف خود به لحاظ اجتماعی متفاوت هستند. نتایج نشان می دهند که زنان بزهکار کمتر از زنان عادی خود را به صورت اجتماعی نشان می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 896

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

سامانی سیامک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    259-270
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    704
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از این مطالعه بررسی عمده ترین عوامل ایجاد کننده درگیری های زناشویی بود. گروه نمونه این مطالعه شامل 400 زن و مرد متاهل بود (200 مرد و 200 زن). به منظور گردآوری اطلاعات از یک مقیاس مدرج هفت نمره ای استفاده شد. این مقیاس شامل 5 سوال در مورد ویژگی های فردی و خانوادگی و 19 سوال در مورد عمده ترین عوامل درگیری های زناشویی بود. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که شش عامل خصوصیات شخصیتی، عشق و علاقه، مهارت های ارتباطی، تعهد به زندگی، خصوصیات خانوادگی همسر و عدم پایبندی به اصول اخلاقی عمده ترین عوامل ایجاد درگیری میان همسران می باشد. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که دو عامل کلی درگیری میان همسران فرآیندها و محتواهای خانواده می باشد که در این میان عامل فرآیندها بطور عمده تری میان همسران ایجاد درگیری می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 704

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسلامیه محمدمهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    271-281
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    825
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران است. نمونه این پژوهش شامل 108 دانش آموز پسر دارای نمره افسردگی 10 و بیشتر (یعنی کسانی که بر اساس آزمون بک احتیاج به مشاوره و درمان دارند) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از مقیاس افسردگی «بک» (BDI21) دارای 21 سوال در مقیاس چهار درجه ای لیکرت برای سنجش متغیر مورد بررسی استفاده شد. آموزش مهارت های حل مساله، بر اساس الگوی حل مساله دزوریلا و گلدفراید طی 12 جلسه هر جلسه 2 ساعت ارایه گردید. این پژوهش آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه است. تحلیل نتایج با استفاده از آزمون t گروه های مستقل و آزمون t همبسته نشان داد که:1- آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی تاثیر دارد.مقایسه میانگین نمرات افسردگی دانش آموزان گروه آزمایش و گروه گواه نشان داد که میزان افسردگی دانش آموزانی که آموزش مهارت های حل مساله را دریافت کرده اند پایین تر از میزان افسردگی دانش آموزانی است که این آموزش را دریافت نکرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 825

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

عابدینی یاسمین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    282-304
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1094
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر با استفاده از یک مدل ساختاری نقش درگیری تحصیلی و اهداف روی آوردی - عملکردی را در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم دبیرستان در رشته علوم انسانی مورد بررسی قرار داده است. جهت انتخاب گروه نمونه از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای استفاده شد. بر این اساس 260 نفر از دانش آموزان دختر مشغول به تحصیل در رشته علوم انسانی در دبیرستان های شهر تهران در سال تحصیلی 1384 انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور ارزیابی متغیرهای پژوهش از مقیاس اهداف پیشرفت و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) استفاده گردید. لازم به ذکر است که این دو پرسشنامه طی یک مطالعه مقدماتی بر روی 79 نفر از دانش آموزان دختر سال سوم دبیرستان که در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل بودند و به صورت تصادفی از دبیرستان های دخترانه منطقه 3 شهر تهران انتخاب شده بودند اجرا گردید و سپس بر اساس نتایج بدست آمده از این مطالعه مقدماتی محتوای این پرسشنامه از نظر مفهومی مورد اصلاح قرار گرفت. در این پژوهش معدل دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در پنح درس اختصاصی به عنوان شاخصی از پیشرفت تحصیلی آنان مد نظر قرار گرفت. داده ها با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که اثر علی اهداف روی آوردی - عملکردی بر ارزش تکلیف، پایداری در تکلیف، راهبردهای پردازش سطحی و عمیق و کمک طلبی از همسالان مثبت است. هم چنین مشاهده شد که اثر علی راهبردهای پردازش عمیق، ارزش تکلیف و پایداری در تکلیف بر پیشرفت تحصیلی مثبت و اثر علی راهبردهای پردازش سطحی و کمک طلبی از همسالان بر پیشرفت تحصیلی منفی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1094

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مولایی زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    305-318
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2859
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی (مثبت و منفی) و ویژگی های شخصیتی انجام شده است. 90 نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دو گروه دختر و پسر در این بررسی شرکت داشتند. در این پژوهش از مقیاس کمال گرایی مثبت و منفی و همچنین پرسشنامه بازنگری شده نئو یعنی NEOPI-R برای سنجش متغیرهای مورد بررسی استفاده گردید. پژوهش از نوع همبستگی همخوانی است. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که تنها همبستگی بین کمال گرایی مثبت و همسازی در سطح 0.05 معنادار است و در سایر عوامل همبستگی معناداری مشاهده نشده است بدین ترتیب نتیجه می شود که بین کمال گرایی مثبت و همسازی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد همچنین نتایج نشان می دهند که تنها همبستگی منفی بین کمال گرایی منفی و تجربه پذیری در سطح 0.05 معنادار است و در سایر عوامل همبستگی معناداری بین کمال گرایی منفی و سایر عوامل مشاهده نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button