Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 281

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران است. نمونه این پژوهش شامل 108 دانش آموز پسر دارای نمره افسردگی 10 و بیشتر (یعنی کسانی که بر اساس آزمون بک احتیاج به مشاوره و درمان دارند) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از مقیاس افسردگی «بک» (BDI21) دارای 21 سوال در مقیاس چهار درجه ای لیکرت برای سنجش متغیر مورد بررسی استفاده شد. آموزش مهارت های حل مساله, بر اساس الگوی حل مساله دزوریلا و گلدفراید طی 12 جلسه هر جلسه 2 ساعت ارایه گردید. این پژوهش آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه است. تحلیل نتایج با استفاده از آزمون t گروه های مستقل و آزمون t همبسته نشان داد که:1- آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی تاثیر دارد.مقایسه میانگین نمرات افسردگی دانش آموزان گروه آزمایش و گروه گواه نشان داد که میزان افسردگی دانش آموزانی که آموزش مهارت های حل مساله را دریافت کرده اند پایین تر از میزان افسردگی دانش آموزانی است که این آموزش را دریافت نکرده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسلامیه، محمدمهدی. (1386). بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران. مجله علوم روانشناختی، 6(23)، 271-281. SID. https://sid.ir/paper/92869/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامیه محمدمهدی. بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1386؛6(23):271-281. Available from: https://sid.ir/paper/92869/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی اسلامیه، “بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل مساله در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران،” مجله علوم روانشناختی، vol. 6، no. 23، pp. 271–281، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا