مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

74
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت دانشجویان پزشکی از جلسات ژورنال کلاب در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 1239 | صفحه پایان 1252

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی در محیط های درمانی به اشکال متفاوتی ارایه می شود که یکی از آن ها, جلسات ژورنال کلاب می باشد. پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت دانشجویان پزشکی در مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از فعالیت آموزشی ژورنال کلاب صورت پذیرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی که در سال 1400 در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شد, تعداد 157 نفر از دانشجویان پزشکی سه مقطع کارورزی, کارآموزی و دستیاری به صورت سرشماری در مطالعه شرکت کردند. اطلاعات با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری و با آزمون های t مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: میانگین رضایت از جلسات ژورنال کلاب, در دانشجویان مرد و زن و هم چنین برحسب نوع بخش و مقطع تحصیلی در سطح نسبتا مطلوب قرار داشت, اما هیچ کدام ارتباط معناداری با میزان رضایت نداشتند (05/0>P). میزان رضایت از جلسات منظم به طور معناداری بیش از جلسات نامنظم (001/0>p) و رضایت در جلسات غیرحضوری بیش از جلسات حضوری بود (027/0=p). نتایج هم چنین نشان داد به طور نسبی از نحوه برگزاری جلسات رضایت وجود دارد, ولی از میزان مشارکت دهی دانشجویان به خصوص کارآموزان رضایت وجود ندارد. نتیجه گیری: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به طور نسبی از جلسات ژورنال کلاب رضایت داشتند. بیش ترین میزان رضایت مربوط به مکان, زمان, تعداد شرکت کنندگان, نظم جلسات و محتوای مقالات و بیش ترین نارضایتی مربوط به میزان مشارکت دهی دانشجویان در مباحث خصوصا در مقطع کارآموزی بود. توصیه می شود جلسات اختصاصی برای کارورزان و کارآموزان برگزار گردد و سطح علمی مطالب به تناسب هر مقطع با مشارکت دهی دانشجویان انتخاب گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوایی، مطهره، احمدی نیا، حسن، و رضائیان، محسن. (1400). میزان رضایت دانشجویان پزشکی از جلسات ژورنال کلاب در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 20(11 )، 1239-1252. SID. https://sid.ir/paper/1000134/fa

    Vancouver: کپی

    تقوایی مطهره، احمدی نیا حسن، رضائیان محسن. میزان رضایت دانشجویان پزشکی از جلسات ژورنال کلاب در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1400؛20(11 ):1239-1252. Available from: https://sid.ir/paper/1000134/fa

    IEEE: کپی

    مطهره تقوایی، حسن احمدی نیا، و محسن رضائیان، “میزان رضایت دانشجویان پزشکی از جلسات ژورنال کلاب در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 20، no. 11 ، pp. 1239–1252، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1000134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button