مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای آموزش استاندارد در هنرستان های شهر تهران از بعد مهارت آموزی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 155

چکیده

 مقدمه و هدف: ایجاد فرصت های شغلی, توسعه فعالیت های اقتصادی, کاهش معضل بیکاری و افزایش مهارت های اجتماعی ازجمله عواملی هستند که اهمیت مهارت آموزی و رعایت استانداردهای لازم جهت بهبود کیفیت آموزش های مهارتی را آشکار می سازد, بدین منظور پژوهش حاضر با هدف ارایه مدلی برای آموزش استاندارد در هنرستان های شهر تهران از بعد مهارت آموزی انجام گردید. روش شناسی پژوهش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و به روش آمیخته اکتشافی انجام گردید. در مرحله کیفی 11 نفر از خبرگان در زمینه آموزش استاندارد در هنرستان ها به عنوان نمونه, به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. جمع آوری داده های کیفی به روش مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه های نیمه ساختاریافته انجام گرفت. در بخش کمی, جامعه آماری را کلیه ی مدیران هنرستان های شهر تهران (329 نفر) تشکیل دادند که برای تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران, تعداد 177 نفر به عنوان نمونه, به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جمع آوری داده های کمی, بر اساس پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفت که پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 93% و روایی آن با استفاده از نظر متخصصان و خبرگان تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزارهای SPSS 16 و Smart PLS صورت پذیرفت. یافته ها: تحلیل داده های کیفی منجر به شناسایی 24 شاخص و 5 مولفه گردید, سپس بر مبنای یافته های مرحله کیفی, پرسشنامه کمی طراحی و به جمع آوری داده های کمی پرداخته شد. تجزیه وتحلیل داده های کمی در قالب تحلیل توصیفی داده ها و تحلیل عاملی تاییدی صورت گرفت. از بین 24 گویه, در 23 گویه بار عاملی کم تر از 0٫, 3 وجود نداشت و از روند تحلیل عاملی حذف نگردیدند و به دلیل بار عاملی بزرگ تر از 6, 0 نشان داد که «خیلی مطلوب» هستند و 1 گویه, بار عاملی 0٫, 083 داشته که به دلیل این که از 0٫, 3 کم تر است, از روند تحلیل حذف گردید. بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش پنج مولفه: مالی و فیزیکی, منابع انسانی, آموزش و یادگیری, علمی و نوآوری, پرورش جسمی و روحی با شاخص های آن ها, تحت عنوان ابعاد و مولفه های مدل آموزش استاندارد در هنرستان های شهر تهران از بعد مهارت آموزی مشخص گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درویش پور، عیسی، صابرگرکانی، افسانه، مصلح، مریم، و شریفیان، لیلا. (1401). ارائه مدلی برای آموزش استاندارد در هنرستان های شهر تهران از بعد مهارت آموزی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 13(1 (پیاپی 53) )، 139-155. SID. https://sid.ir/paper/1001438/fa

    Vancouver: کپی

    درویش پور عیسی، صابرگرکانی افسانه، مصلح مریم، شریفیان لیلا. ارائه مدلی برای آموزش استاندارد در هنرستان های شهر تهران از بعد مهارت آموزی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1401؛13(1 (پیاپی 53) ):139-155. Available from: https://sid.ir/paper/1001438/fa

    IEEE: کپی

    عیسی درویش پور، افسانه صابرگرکانی، مریم مصلح، و لیلا شریفیان، “ارائه مدلی برای آموزش استاندارد در هنرستان های شهر تهران از بعد مهارت آموزی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 53) ، pp. 139–155، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1001438/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button