مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رعایت استانداردهای اعتباربخشی در مواجهه با اپیدمی کرونا ویروس در کارکنان بیمارستان مسیح دانشوری

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقدمه: پس از افزایش موارد ابتلا و گسترش جهانی ویروس کووید 19, مراکز درمانی بدنبال این بحران با تعدادی از مشکلات و چالش ها مواجه شدند. متولیان نظام سلامت در کشورهای مختلف جهان به منظور افزایش کیفیت و ایمنی خدمات درمانی و مدیریت بهینه آن ها چه در شرایط بحرانی و چه در شرایط غیر بحرانی روش های متعددی را به کار گرفته اند که تعهد سازمان را به ارتقای کیفیت افزایش می دهند. مواد و روش ها: این مطالعه یک پژوهش مقطعی تحلیلی می باشد. اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته بر اساس 903 استاندارد اعتباربخشی ابلاغی وزارت بهداشت با روش نمونه گیری در دسترس از 326 نفر از کارکنان مرکز مسیح دانشوری در سال 1399 جمع آوری شده است. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 22 تجزیه وتحلیل شدند. نتایج: نتایج نشان داد از میانگین 8 حیطه مرتبط با استانداردهای اعتباربخشی, مشارکت کنندگان در حیطه های اخلاق حرفه ای و رعایت حقوق گیرنده خدمت, کنترل عفونت, بهداشت محیط و پسماند بیشترین رعایت را در شرایط اضطرار کووید 19 ذکر نمودند و حیطه های مدیریت بالینی و ایمنی بیمار در رده های بعدی قرار گرفتند. نتیجه گیری: بر اساس نظر مشارکت کنندگان, رعایت حیطه های بهداشت محیط و پسماند, حقوق گیرنده خدمت و کنترل عفونت در مواجهه با اپیدمی کرونا کاربردی تر بوده است. به نظر می رسد اصول اعتباربخشی به عنوان استاندارهای بهبود کیفیت مورد پذیرش قرار گرفته است و می تواند راهنمایی موثر در آمادگی مواجه مراکز درمانی در شرایط اضطرار باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جبلی، بهشته، ورهرام، محمد، کاظم پور، مهدی، اسماعیلی، شیرین، امامی، حبیب، و قازانچایی، الهام. (1400). بررسی رعایت استانداردهای اعتباربخشی در مواجهه با اپیدمی کرونا ویروس در کارکنان بیمارستان مسیح دانشوری. بیمارستان، 20(4 (مسلسل 79) )، 11-18. SID. https://sid.ir/paper/1001748/fa

Vancouver: کپی

جبلی بهشته، ورهرام محمد، کاظم پور مهدی، اسماعیلی شیرین، امامی حبیب، قازانچایی الهام. بررسی رعایت استانداردهای اعتباربخشی در مواجهه با اپیدمی کرونا ویروس در کارکنان بیمارستان مسیح دانشوری. بیمارستان[Internet]. 1400؛20(4 (مسلسل 79) ):11-18. Available from: https://sid.ir/paper/1001748/fa

IEEE: کپی

بهشته جبلی، محمد ورهرام، مهدی کاظم پور، شیرین اسماعیلی، حبیب امامی، و الهام قازانچایی، “بررسی رعایت استانداردهای اعتباربخشی در مواجهه با اپیدمی کرونا ویروس در کارکنان بیمارستان مسیح دانشوری،” بیمارستان، vol. 20، no. 4 (مسلسل 79) ، pp. 11–18، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1001748/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button