مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هویت برند مقصد-رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 130

چکیده

 هویت سازی برند برای مقاصد گردشگری منجر به کاهش مشکلات ناشی از نامحسوس بودن محصولات گردشگری, منسجم تر شدن تلاش های عرضه کنندگان خدمات گردشگری و ثبات در بازارها می گردد و فرایند بخش بندی بازار را تسهیل می کند. با توجه به رقابت روزافزون در صنعت گردشگری, لزوم توجه به هویت برند مقصد بیش از پیش مطرح است, لذا این پژوهش به دنبال طراحی مدل هویت برند مقصد برای شهر مشهد می باشد. پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده و با استفاده از تیوری داده بنیاد انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 12 نفر از مدیران و اساتید و پژوهشگران حوزه برند و گردشگری شهر مشهد مورد مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته قرار گرفتند و سپس داده های حاصل از آنها از طریق کدگذاری باز, محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که در مدل هویت برند مقصد, عوامل فردی, همچون آگاهی در مورد برند مقصد و یا میزان تمایلات رفتاری گردشگران باعث می شود که هویت برند مقصد شکل گیرد. از طرفی این هویت برند بر استراتژی ها یا راهبردها تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر عوامل مذکور باعث می شود که راهبردها یا استراتژی های بازاریابی متمایز و یا استراتژی توسعه انتخاب گردد. این استراتژی ها پیامدهایی دارد؛ از جمله می توان به توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی اشاره کرد. زمینه این استراتژی ها توسعه مشارکت است که هویت برند مقصد در آن شکل می گیرد. در این میان نباید از متغیرهای مداخله گری چون عوامل محیطی خرد و محیط کلان چشم پوشی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری، هادی، بخشی، حامد، عظیمی هاشمی، مژگان، و ایمانی خوشخو، محمدحسین. (1401). هویت برند مقصد-رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد. مطالعات اجتماعی گردشگری، 10(20 )، 101-130. SID. https://sid.ir/paper/1005367/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری هادی، بخشی حامد، عظیمی هاشمی مژگان، ایمانی خوشخو محمدحسین. هویت برند مقصد-رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1401؛10(20 ):101-130. Available from: https://sid.ir/paper/1005367/fa

    IEEE: کپی

    هادی اصغری، حامد بخشی، مژگان عظیمی هاشمی، و محمدحسین ایمانی خوشخو، “هویت برند مقصد-رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 10، no. 20 ، pp. 101–130، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1005367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button