Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

328
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های بازاریابی گردشگری با استفاده از روش فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 234

چکیده

 گردشگری به عنوان گسترده ترین صنعت خدماتی جهان توانسته توجه بسیاری از مدیران و پژوهشگران را به خود جلب نماید. لذا شناسایی عوامل بازاریابی این خدمت و ارایه راهکارهای بهینه به منظور تسهیل جذب گردشگر حایز اهمیت است. با توجه به اینکه پژوهش های صورت گرفته در این زمینه هرکدام به جنبه ای از عوامل بازاریابی پرداخته اند, در نتیجه هدف پژوهش حاضر بررسی نظام مند ادبیات گسترده در مورد بازاریابی گردشگری می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف, اکتشافی و از نظر نتیجه, کاربردی و روش اجرای آن نیز با توجه به رویکرد کیفی فراترکیب یا بررسی نظام مند است. جامعه آماری, کلیه مطالعات انجام شده در بازه زمانی بین سال های 2000 تا 2020 میلادی و 1380 تا 1399 خورشیدی می باشد. در این راستا 580 پژوهش در زمینه موضوع مورد نظر ارزیابی و در نهایت 87 مقاله به صورت هدفمند انتخاب گردید و با تحلیل محتوا و ترکیب ادبیات مربوطه با روش کد-گذاری باز, محوری و انتخابی, در مجموع 78 کد 21 مفهوم, شش مقوله کلیدی طی فرایند جستجو و ترکیب نظام مند انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفت و اعتبار آن از طریق آزمون کاپای کافمن تایید گردید. نتایج تحلیل نشان داد مهمترین مقوله های کلیدی شناسایی شده شامل بازاریابی یکپارچه (آمیخته های ترفیعی تشویقی), رضایت, بازاریابی رابطه مند, بازاریابی داخلی, بازاریابی الکترونیک و مولفه هایICT می باشد. این پژوهش درک عمیق از ادبیات موجود در مورد بازاریابی گردشگری ارایه می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارفعی، عزیز، و نمامیان، فرشید. (1401). شناسایی مولفه های بازاریابی گردشگری با استفاده از روش فراترکیب. مطالعات اجتماعی گردشگری، 10(20 )، 211-234. SID. https://sid.ir/paper/1005402/fa

    Vancouver: کپی

    ارفعی عزیز، نمامیان فرشید. شناسایی مولفه های بازاریابی گردشگری با استفاده از روش فراترکیب. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1401؛10(20 ):211-234. Available from: https://sid.ir/paper/1005402/fa

    IEEE: کپی

    عزیز ارفعی، و فرشید نمامیان، “شناسایی مولفه های بازاریابی گردشگری با استفاده از روش فراترکیب،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 10، no. 20 ، pp. 211–234، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1005402/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا