مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

94
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

59
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه کتابداران و کاربران کتابخانه در مورد وضعیت مدیریت دانش مشتری در این کتابخانه ها: مطالعه موردی کتابخانه های عمومی استان همدان

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 230

چکیده

 هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر, مقایسه دیدگاه کتابداران و کاربران از میزان بکارگیری مدیریت دانش مشتری در کتابخانه های عمومی استان همدان است. روش شناسی: این پژوهش, از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها, توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کاربران و کتابداران کتابخانه های عمومی استان همدان است. در این پژوهش با توجه به اینکه تعداد کتابداران زیاد نبودند کل آن ها با استفاده از روش سرشماری به عنوان نمونه انتخاب شدند. حجم نمونه نیز در میان کاربران با استفاده از فرمول کوکران برابر با 382 نفر به دست آمد. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته هر کدام با 22 گویه استفاده شد. روایی ابزار گردآوری داده ها با استفاده تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای ابعاد مختلف هر دو پرسشنامه از 7/0 بزرگ تر شد و مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, از آزمون تی دو نمونه ای مستقل در نرم افزار اس پی اس اس نسخه 22 استفاده گردید. نتایج: یافته ها نشان داد که از نظر میزان بکارگیری مولفه دانش درباره مشتری و دانش از مشتری در کتابخانه های عمومی استان همدان میان دو گروه کتابداران و کاربران تفاوت معنی داری وجود دارد. اما از نظر میزان بکارگیری مؤلفه دانش برای مشتری میان دو گروه کتابداران و کاربران تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین, بین نظرات کاربران در مورد میزان رعایت مدیریت دانش مشتری در سطوح مختلف متغیرهای جمعیت شناختی شامل جنسیت, وضعیت تأهل, سن و سابقه عضویت, تفاوت معنی داری مشاهده نشد. اما بین نظرات آن ها در مورد میزان رعایت مدیریت دانش مشتری در سطوح مختلف متغیرهای سطح تحصیلات و میزان استفاده از خدمات کتابخانه تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده, کتابداران معتقدند دو مؤلفه دانش برای مشتری و دانش از مشتری در کتابخانه های عمومی استان همدان رعایت شده, اما کاربران کم تر نشانی از رعایت این دو بعد در کتابخانه های عمومی می بینند که این قطعاً باید توسط مدیریت کتابخانه مورد توجه قرار گیرد, زیرا ممکن است کتابداران ابعاد مدیریت دانش مشتری را به درستی رعایت نکرده باشند و یا کاربران با این ابعاد آشنایی لازم را ندارند و براساس نظر شخصی و بدون در نظر گرفتن این ابعاد, نظر داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، مهری، متقی، زهره، و خاصه، علی اکبر. (1401). مقایسه دیدگاه کتابداران و کاربران کتابخانه در مورد وضعیت مدیریت دانش مشتری در این کتابخانه ها: مطالعه موردی کتابخانه های عمومی استان همدان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 8(2 )، 203-230. SID. https://sid.ir/paper/1005428/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی مهری، متقی زهره، خاصه علی اکبر. مقایسه دیدگاه کتابداران و کاربران کتابخانه در مورد وضعیت مدیریت دانش مشتری در این کتابخانه ها: مطالعه موردی کتابخانه های عمومی استان همدان. علوم و فنون مدیریت اطلاعات[Internet]. 1401؛8(2 ):203-230. Available from: https://sid.ir/paper/1005428/fa

    IEEE: کپی

    مهری شهبازی، زهره متقی، و علی اکبر خاصه، “مقایسه دیدگاه کتابداران و کاربران کتابخانه در مورد وضعیت مدیریت دانش مشتری در این کتابخانه ها: مطالعه موردی کتابخانه های عمومی استان همدان،” علوم و فنون مدیریت اطلاعات، vol. 8، no. 2 ، pp. 203–230، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1005428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button