Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد قرآن خواندن دانش آموزان سال پنجم دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی 1395-1396

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 80

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد قرآن خواندن دانش آموزان سال پنجم دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی 95− 96 بود. روش پژوهش آزمایشی و روش اجرای آن به صورت پیش آزمون− پس آزمون با گروه کنترل بود. برای انتخاب نمونه پژوهش, از طریق شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای, نمونه ای به حجم 30 نفر انتخاب و سپس به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) تقسیم شدند. ابزار پژوهش مقیاس هوشی وکسلر و مقیاس محقق ساخته عملکرد قرآن خواندن بود. جلسات آموزشی روش دیویس در هشت هفته (هر هفته دو جلسه) و در جلسات 45 دقیقه ای فقط برای گروه آزمایش اجرا شد. یافته های پژوهش نشان داد با در نظر گرفتن نمرات پیش آزمون به عنوان متغیرهای هم پراش, روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر سرعت خواندن (001/0=P), صحت خواندن (001/0=P), درک خواندن (018/0=P) تاثیر معنی داری داشته است. با توجه به این نتایج, می توان نتیجه گرفت که روش تصحیح نارساخوانی دیویس موجب بهبود سرعت, صحت و درک خواندن قرآن دانش آموزان سال پنجم دبستان شهر اصفهان می شود. با توجه به این نتایج, می توان از این روش در مراکز آموزشی و درمانی بهره گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، خدابخش، فرامرزی، سالار، عابدی، احمد، قمرانی، امیر، و یارمحمدیان، احمد. (1398). بررسی تاثیر روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد قرآن خواندن دانش آموزان سال پنجم دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی 1395-1396. تربیت اسلامی، 14(30 )، 67-80. SID. https://sid.ir/paper/100640/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری خدابخش، فرامرزی سالار، عابدی احمد، قمرانی امیر، یارمحمدیان احمد. بررسی تاثیر روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد قرآن خواندن دانش آموزان سال پنجم دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی 1395-1396. تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛14(30 ):67-80. Available from: https://sid.ir/paper/100640/fa

    IEEE: کپی

    خدابخش حیدری، سالار فرامرزی، احمد عابدی، امیر قمرانی، و احمد یارمحمدیان، “بررسی تاثیر روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد قرآن خواندن دانش آموزان سال پنجم دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی 1395-1396،” تربیت اسلامی، vol. 14، no. 30 ، pp. 67–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا