مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,555
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

768
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و سنجش سطح رضایت مندی مشتریان شرکتهای فعال در صنعت بیمه ی ایران

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 44

چکیده

 این تحقیق, در پی ارزیابی رضایت مندی مشتریان صنعت بیمه ی کشور از خدمات بیمه ای است. روش تحقیق میدانی و مبتنی بر پرسشنامه بوده است که بر مبنای 6580 نمونه از مشتریان 19 شرکت فعال در صنعت بیمه ی کشور در سال 1393 انجام شده است. مدل و شاخصهای مورد استفاده ی آن, بر اساس آمیخته ی بازاریابی خدمات تعیین شده اند. یافته های پژوهش نشان می دهند که از نظر رشته ای, کمترین میزان رضایت مندی مربوط به رشته ی بیمه کشتی و بیشترین سطح رضایت مندی از رشته ی بیمه ی نفت و انرژی بوده است. از نظر رضایت مندی به تفکیک هریک از شاخصها نیز, بیشترین رضایت مندی از سادگی و سرعت در هنگام صدور بیمه نامه و کمترین رضایت مندی از مبلغ خسارت دریافتی بوده است. همچنین, مقایسه ی رضایت مندی مشتریان به تفکیک شرکتهای بیمه, نمایانگر تأثیر قدمت فعالیت آنها بر میزان رضایت مشتریان است. در مقابل, اندازه (ظرفیت نگهداری ریسک) و وضعیت سهام داری (دولتی/ خصوصی) شرکتهای بیمه, تأثیر معنی داری بر میزان رضایت مندی مشتریان نشان نداد ه اند. نتایج تفصیلی این پژوهش در شناسایی نقاط ضعف شرکتهای بیمه و رفع آنها از منظر کسب رضایت مشتریان کاربرد دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدزاده، عزیز، نورانی، وحیده، و بهرامی، امیر. (1397). بررسی و سنجش سطح رضایت مندی مشتریان شرکتهای فعال در صنعت بیمه ی ایران. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 33(2 (مسلسل 130) )، 23-44. SID. https://sid.ir/paper/100878/fa

    Vancouver: کپی

    احمدزاده عزیز، نورانی وحیده، بهرامی امیر. بررسی و سنجش سطح رضایت مندی مشتریان شرکتهای فعال در صنعت بیمه ی ایران. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1397؛33(2 (مسلسل 130) ):23-44. Available from: https://sid.ir/paper/100878/fa

    IEEE: کپی

    عزیز احمدزاده، وحیده نورانی، و امیر بهرامی، “بررسی و سنجش سطح رضایت مندی مشتریان شرکتهای فعال در صنعت بیمه ی ایران،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 33، no. 2 (مسلسل 130) ، pp. 23–44، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا