مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان و نوع توجه به مولفه های زیست محیطی در کتاب های درسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 200

چکیده

 هدف مقاله حاضر بررسی میزان و نوع توجه به محیط زیست در کتاب های درسی دوره ابتدایی با استفاده روش تحلیل محتوا کتاب های سال تحصیلی 97-1396 بود و با بهره گیری از آمار توصیفی تحلیل شد. نتایج حاکی از آن است که از حیث «میزان توجه» در این کتاب ها به موضوع خاک با فراوانی 59 مورد (با اولویت بلایای طبیعی), آب 87 مورد (با اولویت صرفه جویی), صوت 55 مورد (با اولویت سروصدا), هوا 43 مورد (با اولویت آتش فشان ها) و از حیث «نوع توجه», به «حفظ و نگهداری» با 41 مورد (از 89 مورد) بیش از «شناخت و آگاهی» و «رشد و ارتقاء» پرداخته شده است؛ همچنین, نوع توزیع مولفه های زیست محیطی در کتاب ها و در پایه ها, فاقد تعادل است. اکنون به اتکای تاکید اسناد تحولی آموزش و پرورش و وجود بحران محیط زیست, پیشنهاد می گردد نوع و میزان توجه به مولفه های محیط زیست در کتاب های درسی کنونی, مورد بازنگری قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خموشی بیدگلی، صفیه، و مظاهری، حسن. (1398). بررسی میزان و نوع توجه به مولفه های زیست محیطی در کتاب های درسی دوره ابتدایی. مطالعات برنامه درسی، 14(55 )، 177-200. SID. https://sid.ir/paper/100997/fa

    Vancouver: کپی

    خموشی بیدگلی صفیه، مظاهری حسن. بررسی میزان و نوع توجه به مولفه های زیست محیطی در کتاب های درسی دوره ابتدایی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1398؛14(55 ):177-200. Available from: https://sid.ir/paper/100997/fa

    IEEE: کپی

    صفیه خموشی بیدگلی، و حسن مظاهری، “بررسی میزان و نوع توجه به مولفه های زیست محیطی در کتاب های درسی دوره ابتدایی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 14، no. 55 ، pp. 177–200، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100997/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button