Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,183
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,022
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگویی برای رهبری برنامه درسی در دوره ابتدایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 38

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارائه و تبیین الگویی بومی از «رهبری برنامه درسی دوره ابتدایی» در شکل مدل پارادایمی «نظریه برخاسته از داده ها» با رویکرد سیستماتیک انجام شده است. در انجام پژوهش حاضر داده های لازم از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 21 نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علوم تربیتی, تحلیل اسناد بالادستی آموزش و پرورش و نتایج پژوهش-های داخلی و خارجی به دست آمده است. با تحلیل داده ها, 16 مقوله کلی الگو در 6 بُعد مدل پارادایمی نظریه برخاسته از داده ها شامل شرایط عِلّی (1مقوله), شرایط زمینه ای (2مقوله), شرایط مداخله ای (2مقوله), راهبردها (8مقوله), پیامدها (2مقوله) و یک مقوله اصلی, به همراه 63 مقوله فرعی و 532 ویژگی مربوط به آنها ارائه گردید. نتایج نشان داد الگوی تدوین شده می تواند مطابق با ویژگی های نظام آموزشی متمرکز ایران در قالب یک چارچوب علمی تبیین شود و گذشته از این که در برنامه ریزی برای اجرای هر چه بهتر برنامه های درسی در سطوح ملی, استانی, منطقه, مدرسه ای و کلاسی تسهیل گر باشد, تدوین کنندگان برنامه درسی دوره ابتدایی و اجراکنند گان آن نیز می توانند از جنبه های نظری و عملی آن بهره گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی، حسن، عباسپور، عباس، سلمانی، بابک، حکیم زاده، رضوان، و امیرتیموری، محمدحسن. (1397). الگویی برای رهبری برنامه درسی در دوره ابتدایی ایران. مطالعات برنامه درسی، 13(48 )، 5-38. SID. https://sid.ir/paper/101001/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی حسن، عباسپور عباس، سلمانی بابک، حکیم زاده رضوان، امیرتیموری محمدحسن. الگویی برای رهبری برنامه درسی در دوره ابتدایی ایران. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1397؛13(48 ):5-38. Available from: https://sid.ir/paper/101001/fa

    IEEE: کپی

    حسن ملکی، عباس عباسپور، بابک سلمانی، رضوان حکیم زاده، و محمدحسن امیرتیموری، “الگویی برای رهبری برنامه درسی در دوره ابتدایی ایران،” مطالعات برنامه درسی، vol. 13، no. 48 ، pp. 5–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا