مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برنامه ریزی درسی رشته علوم تربیتی (گرایش مدیریت آموزشی) در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان، متخصصان و کارفرمایان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 74

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف این پژوهش شناسایی نقاط ضعف و قوت (وضع موجود) برنامه درسی رشته علوم تربیتی با گرایش مدیریت آموزشی در آموزش عالی ایران در جهت ارائه راهکارهای بهبود برنامه (وضع مطلوب) است. در این مطالعه، هشت فرضیه در ارتباط با وضع موجود و مطلوب اهداف و محتوا و روش آموزش و روش ارزش یابی آموخته ها مطرح گردیده است. به منظور بررسی فرضیه ها، نخست با استفاده از مطالعه نظری، الگویی مبتنی بر رویکرد راهبردی، طراحی و سپس بر آن اساس، مطالعه ای میدانی در نمونه ای متشکل از دانشجویان سال آخر سه دوره ی کرشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، الزهرا و علامه طباطبایی، تربیت معلم و متخصصان مدیریت آموزشی و کارفرمایان با استفاده از پرسش نامه بسته پاسخ، باز پاسخ و فرم مصاحبه سازمان یافته، انجام و نتایجی حاصل گردید. یافته های این مطالعه نشان داد که کلیه فرضیه های مطرح شده در ارتباط با وضع موجود و مطلوب برنامه در هر سه دوره تحصیلی با تفاوت های اندک مورد تایید قرار گرفته است. به طور کلی وضع موجود برنامه های درسی در هر سه دوره، پاسخ گوی شرایط و نیازها نیست ولی ضرورت تجدید نظر و بهبود برنامه درسی دوره کارشناسی از حیث ساختار، روش آموزش و روش ارزش یابی آموخته ها، بیش از دوره کارشناسی ارشد و دکتری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عارفی، محبوبه. (1384). ارزیابی برنامه ریزی درسی رشته علوم تربیتی (گرایش مدیریت آموزشی) در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان, متخصصان و کارفرمایان . مطالعات برنامه درسی، 1(1)، 43-74. SID. https://sid.ir/paper/101145/fa

Vancouver: کپی

عارفی محبوبه. ارزیابی برنامه ریزی درسی رشته علوم تربیتی (گرایش مدیریت آموزشی) در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان, متخصصان و کارفرمایان . مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1384؛1(1):43-74. Available from: https://sid.ir/paper/101145/fa

IEEE: کپی

محبوبه عارفی، “ارزیابی برنامه ریزی درسی رشته علوم تربیتی (گرایش مدیریت آموزشی) در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان, متخصصان و کارفرمایان ،” مطالعات برنامه درسی، vol. 1، no. 1، pp. 43–74، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101145/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button