مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تصویر برنامه درسی از منظر نوعمل گرایی با تاکید بر اندیشه رورتی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف پژوهش, ارائه تصویری از برنامه درسی رویکرد نوعمل گرایی است که با روش تحلیل مفهومی و استنتاجی انجام می گیرد. ویژگی های فلسفه رورتی بنیانگذار فلسفه نوعمل گرایی عبارتند از: ویزگی ابزاری و امکانی زبان, خصیصه امکانی خود و اجتماع, مغایرت امور عمومی و خصوصی, همبستگی اجتماعی به جای عینیت و نگاه انتقادی به واژگان. در خصوص برنامه درسی نوعمل گرایی می توان گفت اهداف آموزش, نسبی و متغیرند, با این حال دستیابی به خودآفرینندگی, تربیت شهروند انتقادی, ایجاد شرایط برقراری دموکراسی, تاکید برگفتمان دانش, بها دادن به دانش عملی را می توان از اهداف نوعمل گرایی برشمرد. با توجه به تغییرات هدف, محتوا نیز متغیر بوده و محتوای ثابتی وجود ندارد. روش های آموزش نوعمل گرایی یادگیری مشارکتی و گفتمان انتقادی می باشد. نوعمل گرا ها از جمله رورتی شیوه های ارزشیابی عینی را رد می کنند. به طور کلی اهداف و محتوا, روش و ارزشیابی برنامه درسی نوعمل گرایی منعطف بوده و تابع شرایط و اقتضائات محیطی و به اصطلاح برنامه درسی نوظهور خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، مریم. (1398). تصویر برنامه درسی از منظر نوعمل گرایی با تاکید بر اندیشه رورتی. مطالعات برنامه درسی، 14(52 )، 65-90. SID. https://sid.ir/paper/101159/fa

    Vancouver: کپی

    نادری مریم. تصویر برنامه درسی از منظر نوعمل گرایی با تاکید بر اندیشه رورتی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1398؛14(52 ):65-90. Available from: https://sid.ir/paper/101159/fa

    IEEE: کپی

    مریم نادری، “تصویر برنامه درسی از منظر نوعمل گرایی با تاکید بر اندیشه رورتی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 14، no. 52 ، pp. 65–90، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/101159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button