مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

275
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

812
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی مدیریت رسانه های جمعی در مدیریت بحران های اجتماعی (مورد مطالعه: تلویزیون)

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 125

چکیده

 توانایی بالقوه رسانه ها در مدیریت بحران اجتماعی با ابزار ارتباط جمعی در سایه مدیریت درست در آنها و بر آنهاست که می تواند به صورت بالفعل درآید. بحران در صورت فقدان مدیریت درست می تواند آسیب های غیرقابل جبرانی پدید آورد؛ از این رو محقق در این پژوهش که با هدف اصلی در این پژوهش ارایه الگوهای مدیریتی رسانه در تلویزیون در مواجهه با بحران های اجتماعی است, مولفه های مورد نیاز در مدیریت رسانه را در ارتباط با مدیریت بحران اجتماعی مطرح می کند. این پژوهش بر مبنای روش داده بنیاد و با فن مصاحبه از مدیران ارشد سازمان صدا و سیمای ج. ا. ا که با روش هدفمند انتخاب شده است, اجرا شد. مبنای نظری این پژوهش بر آرای اندیشمندان مختلف در قالب نظریه مسیولیت اجتماعی, نقش های مدیریتی رسانه, نظریه تعادل هایدر, جریان دومرحله ای و برجسته سازی ارایه شده است. تجزیه وتحلیل داده ها هم با تمرکز بر روش داده بنیاد اشتراوس با 3 مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی دسته بندی شده است. یافته های پژوهش بیانگر آن است که مدیریت رسانه های جمعی در بحران های اجتماعی در 4 طبقه مدیریت, جلب اعتماد, بحران و مخاطبان طبقه بندی می شود؛ به طوری که مقوله های مرتبط با هر یک از طبقات شامل مدیریت راهبردی و روانی, مخاطبان عام و خاص, رقابت فضای مجازی و اطلاع رسانی معتبر, نوع بحران و شدت بحران در الگوی ارایه شده تنظیم شده است. علاوه بر این, نتایج نشان دهنده آن است که عواملی مانند سرعت و صداقت در اطلاع رسانی, به کارگیری روش های نوین شناسایی و کاهش آسیب های بحران, توجه به اقشار گوناگون جامعه, ترویج روحیه مشارکت, درک مخاطبان و آمادگی مدیران در شرایط بحران به عنوان مولفه های اثرگذار بر مدیریت رسانه های جمعی در بحران های اجتماعی به شمار می آیند. در مجموع با توجه به ارتباط بین مقوله ها در الگوی به دست آمده در پژوهش حاضر می توان ادعا کرد که این مجموعه عوامل در صورتی که در یک بستر سازمانی مناسب قرار گیرند, قادر خواهند بود عملکرد مدیران رسانه در زمینه برنامه ریزی به منظور مقابله با بحران های اجتماعی را بهبود بخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتاحی، علی، امین بیدخت، علی اکبر، و دانایی، ابوالفضل. (1400). ارائه الگوی مدیریت رسانه های جمعی در مدیریت بحران های اجتماعی (مورد مطالعه: تلویزیون). مدیریت بحران، 10(19 )، 113-125. SID. https://sid.ir/paper/1017748/fa

    Vancouver: کپی

    فتاحی علی، امین بیدخت علی اکبر، دانایی ابوالفضل. ارائه الگوی مدیریت رسانه های جمعی در مدیریت بحران های اجتماعی (مورد مطالعه: تلویزیون). مدیریت بحران[Internet]. 1400؛10(19 ):113-125. Available from: https://sid.ir/paper/1017748/fa

    IEEE: کپی

    علی فتاحی، علی اکبر امین بیدخت، و ابوالفضل دانایی، “ارائه الگوی مدیریت رسانه های جمعی در مدیریت بحران های اجتماعی (مورد مطالعه: تلویزیون)،” مدیریت بحران، vol. 10، no. 19 ، pp. 113–125، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1017748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button