مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر پیش بینی کننده اعتیاد به اینترنت بر اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف: دانشجویان علوم پزشکی با فشار روانی جو بیمارستان و برخورد با مشکلات بیماران نیز روبه رو بوده و بیشتر در معرض آسیب هستند. بنابراین ضروری است تا مشکلات تحصیلی و سلامت روان ازجمله اعتیاد به اینترنت و ارتباطش با اهمال کاری تحصیلی بررسی شود. بنابراین مطالعه حاضر با هدف تعیین اثر پیش بینی کننده اعتیاد به اینترنت بر اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری انجام شد. روش , ها: مطالعه توصیفی مقطعی حاضر سال 1398 روی 392 دانشجوی دانشکده پرستاری (پرستاری, فوریت پزشکی و اتاق عمل) که به روش سهمیه ای انتخاب شدند در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد انجام شد. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه اطلاعات جمعیت شناختی, اعتیاد به اینترنت یانگ و اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم استفاده شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های آماری توصیفی(میانگین و انحراف معیار, تعداد و درصد) و تحلیلی(تی تست, آنالیز واریانس, رگرسیون, ضریب همبستگی پیرسون) تحلیل شد. یافته , ها: ضریب همبستگی پیرسون حاکی از ارتباط مثبت و معنی داری بین اعتیاد به اینترنت و اهمال کاری تحصیلی بود(0/05>P). آزمون رگرسیون نشان داد که همه ابعاد اعتیاد به اینترنت (0/186= R2تعدیل شده) به طور معنی داری اهمال کاری تحصیلی را پیش بینی می کنند. مقدار بتای استاندارد نشده نشان داد که سهم کنترل / مدیریت زمان در پیش بینی اهمال کاری تحصیلی 2/14 و سهم اشتیاق/مشکلات اجتماعی در پیش بینی اهمال کاری تحصیلی 2/018 است. میانگین اعتیاد به اینترنت (2/81±, 20/69) و اهمال کاری تحصیلی (2/48±, 64/4) گزارش شد. نتیجه , گیری: با توجه به نقش پیش بینی کننده ابعاد مدیریت زمان و بهبود روابط اجتماعی بر اهمال کاری تحصیلی دانشجویان باید بر نقش مدیریت و برنامه ریزی سیستم آموزشی در حیطه های مختلف آموزش به والدین و دانشجویان تأکید کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    روشن زاده، مصطفی، تاج آبادی، علی، مظفری دهکردی، بهاره، و محمدی، سمیه. (1401). بررسی اثر پیش بینی کننده اعتیاد به اینترنت بر اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری. اطلاع رسانی پزشکی نوین، 8(1 )، 26-35. SID. https://sid.ir/paper/1017813/fa

    Vancouver: کپی

    روشن زاده مصطفی، تاج آبادی علی، مظفری دهکردی بهاره، محمدی سمیه. بررسی اثر پیش بینی کننده اعتیاد به اینترنت بر اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری. اطلاع رسانی پزشکی نوین[Internet]. 1401؛8(1 ):26-35. Available from: https://sid.ir/paper/1017813/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی روشن زاده، علی تاج آبادی، بهاره مظفری دهکردی، و سمیه محمدی، “بررسی اثر پیش بینی کننده اعتیاد به اینترنت بر اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دانشکده پرستاری،” اطلاع رسانی پزشکی نوین، vol. 8، no. 1 ، pp. 26–35، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1017813/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button