مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی مولفه های شخصیتی و عوامل روان شناختی موثر بر تدریس معلمان در زمان شیوع کووید-19

صفحات

 صفحه شروع 519 | صفحه پایان 528

چکیده

 زمینه و هدف تحقیقات نشان داده است که نظام های آموزشی و تدریس معلمان می تواند متاثر از بحران های اجتماعی مانند کووید-19 باشد بنابراین هدف از این مطالعه ارایه الگوی مولفه های شخصیتی و عوامل روان شناختی موثر بر تدریس معلمان در زمان شیوع کووید-19 می باشد. مواد و روش ها روش پژوهش توصیفی همبستگی و تحلیل مسیر با استفاده از معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی ناحیه 2 مشهد که در سال تحصیلی 98-97 مشغول به تدریس می باشند که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که 873 نفر در مقاطع ابتدایی مشغول به تدریس هستند که 329 نفر زن و 544 نفر مرد بودند. ابزار به کاررفته در پژوهش حاضر عبارت اند از پرسشنامه تدریس تحول آفرین, پرسشنامه عوامل اجتماعی و پرسشنامه عوامل شخصیتی هگزاکو که با رعایت اصول اخلاقی پژوهش, توسط اعضای نمونه تکمیل شد. داده های به دست آمده با بهره گیری از معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی با بهره مندی از نرم افزار لیزرل تحلیل شد. یافته ها یافته های آماری نشان دهنده برازش مطلوب مدل و تایید معنادار مدل پژوهشگر بود (001/0≥, P). نتیجه گیری به نظر می رسد که توجه به مولفه های شخصیتی عامل مهمی در ارایه تدریس در زمان شیوع کووید-19 می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پولادی برج، حسین، خالق خواه، علی، حیدری، حسن، و داوودی، حسین. (1400). ارائه الگوی مولفه های شخصیتی و عوامل روان شناختی موثر بر تدریس معلمان در زمان شیوع کووید-19. تحقیقات علوم رفتاری، 19(3 )، 519-528. SID. https://sid.ir/paper/1018748/fa

    Vancouver: کپی

    پولادی برج حسین، خالق خواه علی، حیدری حسن، داوودی حسین. ارائه الگوی مولفه های شخصیتی و عوامل روان شناختی موثر بر تدریس معلمان در زمان شیوع کووید-19. تحقیقات علوم رفتاری[Internet]. 1400؛19(3 ):519-528. Available from: https://sid.ir/paper/1018748/fa

    IEEE: کپی

    حسین پولادی برج، علی خالق خواه، حسن حیدری، و حسین داوودی، “ارائه الگوی مولفه های شخصیتی و عوامل روان شناختی موثر بر تدریس معلمان در زمان شیوع کووید-19،” تحقیقات علوم رفتاری، vol. 19، no. 3 ، pp. 519–528، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1018748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button