مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,210
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مقایسه های ویژگی های روان شناختی موثر بر نگرش های کارآفرینانه دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 224

چکیده

 مقدمه: بیکاری به عنوان یک معضل اساسی در جامعه, بویژه در میان دانش آموختگان نظام آموزشی عالی کشور, شناخته شده است. دانش آموختگان رشته کتابداری و اطلاع رسانی نیز از این قاعده مستثنا نیستند, بویژه که به دلیل نداشتن شناخت صحیح از این رشته و بی توجهیهای صورت گرفته, با مشکلات بیشتری در این زمینه نیز مواجه هستند. به همین دلیل, توسعه توانایی و قابلیتهای کارآفرینی دانش آموختگان رشته کتابداری و اطلاع رسانی, عاملی مهم برای سازماندهی اشتغال آنان در آینده خواهد بود. هدف از انجام این پژوهش, ارزیابی مقایسه ای ویژگیهای روان شناختی موثر بر نگرشهای کارآفرینانه در میان دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.روشها: روش پژوهش, توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری مشتمل بر دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران, شهیدبهشتی, اصفهان, کرمان و بوشهر و شامل 86 نفر دانشجوست که تمامی این تعداد بررسی شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه ای بود که روایی آن توسط استادان حوزه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و کارآفرینی تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.95 محاسبه شده است.یافته ها: در میان ویژگیهای روان شناختی کارآفرینی, دو ویژگی خلاقیت و ریسک پذیری دانشجویان زن بالاتر از دانشجویان مرد بود. همچنین تفاوت معناداری میان دانشجویان بر اساس دانشگاه های مختلف در ویژگیهای روان شناختی کارآفرینی وجود نداشت.نتیجه گیری: توسعه مهارتهای کسب و کار و ارائه دوره های آموزش کارآفرینی به منظور تقویت قابلیتهای کارآفرینی در دانشجویان و غنی سازی محتوای این دوره ها با نیازهای رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و نیازهای حوزه بهداشت و درمان از طریق تاسیس مراکز کارآفرینی, از پیشنهادهای این پژوهش است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملک احمدی، پریسا، و پوربهرام، بهار. (1392). ارزیابی مقایسه های ویژگی های روان شناختی موثر بر نگرش های کارآفرینانه دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور. کتابداری و اطلاع رسانی، 16(1 (مسلسل 61))، 209-224. SID. https://sid.ir/paper/102497/fa

    Vancouver: کپی

    ملک احمدی پریسا، پوربهرام بهار. ارزیابی مقایسه های ویژگی های روان شناختی موثر بر نگرش های کارآفرینانه دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1392؛16(1 (مسلسل 61)):209-224. Available from: https://sid.ir/paper/102497/fa

    IEEE: کپی

    پریسا ملک احمدی، و بهار پوربهرام، “ارزیابی مقایسه های ویژگی های روان شناختی موثر بر نگرش های کارآفرینانه دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی کشور،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 16، no. 1 (مسلسل 61)، pp. 209–224، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102497/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا