مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,410
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

891
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و ارزیابی کارایی کتابخانه ها در به کارگیری مدیریت دانش و نوآوری به منظور بهبود کیفیت خدمات، با استفاده از مدل DEA دو مرحله ای مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی و دانشگاهی شهرستان یزد

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 203

چکیده

 بسیاری از اندیشمندان دانش مدیریت, عصر حاضر را عصر دانایی و عصر تغییر و تحول سریع دانش می دانند. بدون تردید, دانایی سرمایه مهمی برای ملت ها به شمار می آید, به طوری که هر ملت و جامعه ای که از این موهبت بیشتر برخوردار باشد, در مواجهه با چالش های جهانی موفق تر خواهد بود. در این میان, در اقتصاد دانش محور امروزی, کتابخانه ها به عنوان یکی از مراکز مهم و راهبردی برای مدیریت دانش در هر کشور به شمار می روند و نقش کلیدی را در گردآوری دانش و مدیریت آن ایفا کرده, محل تولید و ذخیره دانش قلمداد می گردند. بنابراین, مدیریت دانش را می توان جزئی از وظایف کلیدی کتابخانه ها و پیش نیازی برای ایجاد نوآوری در این مراکز بر شمرد که این امر بر بهبود کیفیت خدمات آنها اثرگذار است. در این مقاله, به منظور ارزیابی و بررسی کارایی کتابخانه ها, در به کارگیری مدیریت دانش و نوآوری و تاثیر این دو بر بهبود کیفیت خدمات آنها, از تکنیک تحلیل پوششی داده های دو مرحله ای استفاده شده است که در مرحله اول آن مدیریت دانش به عنوان ورودی و نوآوری به عنوان خروجی در نظر گرفته شده است. ورودی و خروجی مرحله دوم تجزیه و تحلیل این پژوهش را نیز نوآوری و کیفیت خدمات تشکیل می دهد. جامعه آماری این پژوهش را کتابخانه های عمومی و دانشگاهی شهرستان یزد تشکیل می دهد. بر اساس نتایج حاصل از کارایی به دست آمده در دو مرحله قبل, رتبه بندی نهایی این کتابخانه ها, با استفاده از تکنیک کپ لند انجام و نتایج آن در مقاله آورده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرغفوری، سیدحبیب اله، و صادقی آرانی، زهرا. (1389). بررسی و ارزیابی کارایی کتابخانه ها در به کارگیری مدیریت دانش و نوآوری به منظور بهبود کیفیت خدمات, با استفاده از مدل DEA دو مرحله ای مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی و دانشگاهی شهرستان یزد. کتابداری و اطلاع رسانی، 13(1 (مسلسل 49))، 175-203. SID. https://sid.ir/paper/102537/fa

    Vancouver: کپی

    میرغفوری سیدحبیب اله، صادقی آرانی زهرا. بررسی و ارزیابی کارایی کتابخانه ها در به کارگیری مدیریت دانش و نوآوری به منظور بهبود کیفیت خدمات, با استفاده از مدل DEA دو مرحله ای مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی و دانشگاهی شهرستان یزد. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1389؛13(1 (مسلسل 49)):175-203. Available from: https://sid.ir/paper/102537/fa

    IEEE: کپی

    سیدحبیب اله میرغفوری، و زهرا صادقی آرانی، “بررسی و ارزیابی کارایی کتابخانه ها در به کارگیری مدیریت دانش و نوآوری به منظور بهبود کیفیت خدمات, با استفاده از مدل DEA دو مرحله ای مطالعه موردی: کتابخانه های عمومی و دانشگاهی شهرستان یزد،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 13، no. 1 (مسلسل 49)، pp. 175–203، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102537/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button