مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی کاربران از تمایل با کتابداران و تعیین عوامل موثر برآن:مطالعه موردی دانشگاه فردوسی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 216

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت رضایتمندی کاربران از تعامل با کتابداران و عوامل موثر در این زمینه, انجام شده است.روش شناسی:روش پژوهش پیمایشی است و از پرسشنامه برای گردآوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش, دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد در سالهای سوم و چهارم تحصیل می باشند.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد مهمترین عوامل موثر بر رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کتابداران, عبارتند از: مراجع پذیر بودن, اشارات و حرکات, اعلام آگاهی از حضور دیگران, اجتناب از کاربرد واژگان خاص, گوش دادن فعال, پایان رضایت بخش به تعامل, لحن صدا و تنظیم عواطف. همچنین, میان سطح برخورداری کتابداران از مهارت های ارتباطی و میزان رضایتمندی دانشجویان, رابطه معنادار و مستقیم وجود دارد. یافته دیگر پژوهش نشان داد, میزان رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کتابداران خوب بوده و بین میزان رضایتمندی در میان حوزه های چهارگانه (به استثنای دو حوزه علوم انسانی و کشاورزی) تفاوت معنا داری مشاهده می شود. علاوه بر آن, بنا بر یافته های حاصل از سنجش تاثیر متغیر جنسیت بر رضایتمندی دانشجویان, مشخص شد جنسیت کتابدار در این رابطه تاثیرگذار نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رهنما، ساناز. (1392). بررسی میزان رضایتمندی کاربران از تمایل با کتابداران و تعیین عوامل موثر برآن:مطالعه موردی دانشگاه فردوسی مشهد. کتابداری و اطلاع رسانی، 16(2 (پیاپی 62))، 197-216. SID. https://sid.ir/paper/102643/fa

    Vancouver: کپی

    رهنما ساناز. بررسی میزان رضایتمندی کاربران از تمایل با کتابداران و تعیین عوامل موثر برآن:مطالعه موردی دانشگاه فردوسی مشهد. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1392؛16(2 (پیاپی 62)):197-216. Available from: https://sid.ir/paper/102643/fa

    IEEE: کپی

    ساناز رهنما، “بررسی میزان رضایتمندی کاربران از تمایل با کتابداران و تعیین عوامل موثر برآن:مطالعه موردی دانشگاه فردوسی مشهد،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 16، no. 2 (پیاپی 62)، pp. 197–216، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102643/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button