مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین جایگاه مدیریت روابط با مشتری (CRM) در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 139

چکیده

 پیدایش و پیشرفت نظریه های سازمان و مدیریت, همواره نقشی حیاتی در تلاش به منظور افزایش و بهبود کارآیی و اثربخشی یک سازمان ایفا نموده است. کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی نیز در اجرای صحیح و موفق این نظریه ها تلاش روزافزون داشته اند. علاوه بر طرحهای سروکوال و لیب کوال, به کارگیری راهبردها و رویکردهای مدیریتی همچون مدیریت کیفیت فراگیر, مدیریت تعارض و ... در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی, آغازگر توجه به راهکارهای مدیریتی است. یکی از این رویکردها, مدیریت روابط با مشتری (سی.آر.ام.) است. از آنجا که کاربر / مشتری مولفه ای اساسی در کانون فعالیتهای سازمانی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی است, معرفی, شناخت و به کارگیری این رویکرد و فرآیند می تواند در بهبود عملکرد این مراکز خدماتی و دانش ـ محور مورد توجه قرار گیرد. این مقاله سعی دارد از یک سو جایگاه کاربر / مشتری, وفاداری و رضایت وی و نیز کیفیت خدمات کتابخانه ای را بررسی کند و از سوی دیگر, علاوه بر معرفی موانع اجرای سی.آر.ام. از قبیل نبود راهبرد مناسب, وجود نگرشهای منفی کارمندان و مقاومت آنها در برابر تغییر, روشهایی همچون آموزش کارمندان و کاربران / مشتریان, شناخت کامل سی.آر.ام, و ایجاد و گسترش خط مشی های اجرایی مناسب در تعیین چارچوبها را به عنوان ضرورتهای اجرای موفق این رویکرد در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی مورد بررسی قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رجبعلی بگلو، رضا، و زمردپوش، فرانک. (1388). تبیین جایگاه مدیریت روابط با مشتری (CRM) در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی. کتابداری و اطلاع رسانی، 12(3 (مسلسل 47))، 115-139. SID. https://sid.ir/paper/102660/fa

    Vancouver: کپی

    رجبعلی بگلو رضا، زمردپوش فرانک. تبیین جایگاه مدیریت روابط با مشتری (CRM) در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1388؛12(3 (مسلسل 47)):115-139. Available from: https://sid.ir/paper/102660/fa

    IEEE: کپی

    رضا رجبعلی بگلو، و فرانک زمردپوش، “تبیین جایگاه مدیریت روابط با مشتری (CRM) در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 12، no. 3 (مسلسل 47)، pp. 115–139، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/102660/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button