مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت انگیزش تحصیلی و امید به اشتغال دانشجویان باتوجه به جنسیت و افسردگی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: شناخت بهزیستی روانی دانشجویان به عنوان نیروی انسانی لازم برای رشد و توسعه جامعه اهمیت دارد. هدف این مطالعه بررسی وضعیت انگیزش تحصیلی و امید به اشتغال دانشجویان باتوجه به جنسیت و افسردگی بود. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی بود. جامعه آماری را دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تهران, در سال تحصیلی 99-1398 تشکیل دادند. از بین آن ها 335 نفر به صورت دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با توزیع پرسشنامه انگیزش تحصیلی (والراند, 1992) برای بررسی انگیزش تحصیلی دانشجویان, نسخه دوم پرسشنامه افسردگی بک (بک, 2002) برای سنجش شدت افسردگی دانشجویان و پرسشنامه امید به اشتغال (قریشی راد, 2008) برای بررسی امید به اشتغال جمع آوری شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 و آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره, در سطح معناداری 0٫, 05 صورت گرفت. یافته ها: براساس نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره, بین مولفه های انگیزش تحصیلی دختران و پسران تفاوت معنا داری وجود داشت (انگیزش درونی: 0٫, 001>p), (انگیزش بیرونی: 0٫, 004=p), (بی انگیزگی: 0٫, 001>p)؛ درحالی که بین امید به اشتغال دختران و پسران, تفاوت معنا داری مشاهده نشد. همچنین بین مولفه های انگیزش و امید به اشتغال دانشجویان افسرده و عادی, تفاوت معنا دار بود (انگیزش درونی: 0٫, 001>p), (انگیزش بیرونی: 0٫, 001>p), (بی انگیزگی: 0٫, 001>p), (امید به اشتغال: 0٫, 001>p). نتیجه گیری: باوجود انگیزش تحصیلی بیشتر دختران, بین امید به اشتغال دانشجویان در دو جنس تفاوت وجود نداشت. همچنین بین افسردگی با انگیزش تحصیلی و امید به اشتغال دانشجویان رابطه منفی مشاهده شد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طیباتی، حسین، اشرفی گنجویی، فریده، زارعی، علی، و نیک آیین، زینت. (1400). بررسی وضعیت انگیزش تحصیلی و امید به اشتغال دانشجویان باتوجه به جنسیت و افسردگی. مطالعات ناتوانی، 11(1 (پیاپی 19) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1029073/fa

    Vancouver: کپی

    طیباتی حسین، اشرفی گنجویی فریده، زارعی علی، نیک آیین زینت. بررسی وضعیت انگیزش تحصیلی و امید به اشتغال دانشجویان باتوجه به جنسیت و افسردگی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1400؛11(1 (پیاپی 19) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1029073/fa

    IEEE: کپی

    حسین طیباتی، فریده اشرفی گنجویی، علی زارعی، و زینت نیک آیین، “بررسی وضعیت انگیزش تحصیلی و امید به اشتغال دانشجویان باتوجه به جنسیت و افسردگی،” مطالعات ناتوانی، vol. 11، no. 1 (پیاپی 19) ، pp. 0–0، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1029073/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button