مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

76
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش انضباط مثبت با رویکرد آدلر-درایکورس بر استرس والدگری مادران دانش آموزان با ناتوانی های خاص یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 180 | صفحه پایان 194

چکیده

 این پژوهش با شناخت اثربخشی آموزش انضباط مثبت با رویکرد آدلر-درایکورس بر استرس والدگری مادران دانش-آموزان با ناتوانی های خاص یادگیری انجام شد. این مطالعه از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون/ پس آزمون / پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری تمامی مادران دانش آموزان پایه سوم تا ششم ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری منطقه سه شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 بودند که از بین آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی, 32 نفر انتخاب شد و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش طی هشت هفته (یک جلسه دو ساعته در هر هفته) تحت آموزش انضباط مثبت قرار گرفت. در گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس تجدیدنظر شده هوشی وکسلر کودکان (Wechsler, 1990), پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو (Willcutt, 2011), و پرسشنامه 36 سوالی استرس والدینی-فرم کوتاه (Abidin, 1995) بود. نتایج تحلیل واریانس آمیخته کاهش معناداری را در نمره های استرس والدگری مادران گروه آزمایش در پس آزمون و پیگیری نشان داد (001/0P<). در رویکرد آدلر-درایکورس دلگرمی دادن والدین به کودکان باعث می شود آنها بخاطر هر آنچه هستند و هرکه هستند, احساس ارزشمند بودن نمایند, احساس تعلق به خانواده کنند, اهل همکاری شده و در جهت بهبود رابطه تلاش می کنند و بدین شکل استرس والدگری در والدین آنها نیز کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم تبار، سیدامیر، دانشمند، بدرالسادات، حسینی، فاطمه السادات، و نجارپوریان، علی. (1401). اثربخشی آموزش انضباط مثبت با رویکرد آدلر-درایکورس بر استرس والدگری مادران دانش آموزان با ناتوانی های خاص یادگیری. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 23(2 (پیاپی 88) )، 180-194. SID. https://sid.ir/paper/1032892/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم تبار سیدامیر، دانشمند بدرالسادات، حسینی فاطمه السادات، نجارپوریان علی. اثربخشی آموزش انضباط مثبت با رویکرد آدلر-درایکورس بر استرس والدگری مادران دانش آموزان با ناتوانی های خاص یادگیری. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1401؛23(2 (پیاپی 88) ):180-194. Available from: https://sid.ir/paper/1032892/fa

    IEEE: کپی

    سیدامیر قاسم تبار، بدرالسادات دانشمند، فاطمه السادات حسینی، و علی نجارپوریان، “اثربخشی آموزش انضباط مثبت با رویکرد آدلر-درایکورس بر استرس والدگری مادران دانش آموزان با ناتوانی های خاص یادگیری،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 23، no. 2 (پیاپی 88) ، pp. 180–194، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032892/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button