مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجسم خودِ ایدهآل، خود-بایدهای یادگیری زبان دوم و کاربرد نقش های زبانی در فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 164

چکیده

 علی رغم تاکید بسیاری از پژوهشگران بر اهمیت و اثربخشی آموزش منظورشناسی در سرعت بخشیدن به توسعه ی کاربرد زبان در فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و زبان بیگانه, ابعاد شناختی و روان شناختی یادگیری منظورشناسی و چگونگی تأثیر آن بر یادگیری کاربرد زبان تاکنون مورد توجه کافی قرار نگرفته است. بنابراین, در مطالعه ی حاضر تلاش شده است تأثیر احتمالی تجسم خودِ ایده آل و خود-بایدهای زبان دوم بر کاربرد نقش های زبانی بیگانه بررسی شود. به این منظور 52 فراگیر ایرانیِ زبان انگلیسی در این تحقیق شرکت کردند و در گام نخست, به دو پرسشنامه ی اقتباسی از دورنیِی و تاگوچی (2010) درمورد تجسم خودِ ایده آل و خود-بایدهای یادگیری زبان دوم پاسخ دادند. همچنین, شرکت کنندگان به مدت شش هفته در 30 دقیقه ی پایانیِ کلاس خود, آموزش منظورشناسی دریافت کردند. همه ی شرکت کنندگان در پیش آزمون و پس آزمونِ هشت سناریوییِ شووِر (2009) و جلیلی فر (2009) شرکت کردند. با این کار پژوهشگران توانستند دانش منظور شناسی زبان آموزان را قبل و بعد از دریافت آموزش منظورشناسی مورد ارزیابی قرار دهند. به منظور تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون تیِ نمونه های مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد پس از آموزش منظورشناسی, عملکرد گروه زبان آموزانی که تجسم خودِ ایده آل بالاتری داشتند, در انجام آزمون های منظورشناختی, بهتر از گروهی بود که خود-بایدهای بالاتری داشتند. یافته های این مطالعه همچنین حاکی از آن است که عواملی مانند تجسم خودِ ایده آل نقشی تعیین کننده و محوری در میزان یادگیریِ فراگیرانی دارد که دارای تجسم خودِ ایده آل یا خود-بایدهای یادگیری زبان دوم بالا هستند.
متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری نویسی، رضا، و افسوشین، مریم. (1398). تجسم خودِ ایدهآل, خود-بایدهای یادگیری زبان دوم و کاربرد نقش های زبانی در فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. افق های زبان، 3(2 (6))، 147-164. SID. https://sid.ir/paper/1032957/fa

    Vancouver: کپی

    باقری نویسی رضا، افسوشین مریم. تجسم خودِ ایدهآل, خود-بایدهای یادگیری زبان دوم و کاربرد نقش های زبانی در فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. افق های زبان[Internet]. 1398؛3(2 (6)):147-164. Available from: https://sid.ir/paper/1032957/fa

    IEEE: کپی

    رضا باقری نویسی، و مریم افسوشین، “تجسم خودِ ایدهآل, خود-بایدهای یادگیری زبان دوم و کاربرد نقش های زبانی در فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،” افق های زبان، vol. 3، no. 2 (6)، pp. 147–164، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032957/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button