مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 104

چکیده

 گرچه تمام انسان ها ویژگی های زیستی و روان شناختی یکسانی در فرایند یادگیری دارند, الویت های آنها در معنادادن به اشیا و کسب اطلاعات به طور قابل ملاحظه ای متفاوت است. هرچقدر بیشتر این تفاوت ها را بشناسیم, بهتر می توانیم فرایند یادگیری را تحلیل کنیم. به منظور تعیین این امر که آیا افرادی که به لحاظ دانشگاهی موفق تر هستند, از سبک یادگیری ویژه ای بهره برده و یا خودکارآمدی بالایی داشته اند یا خیر, از بین تمام ویژگی های فردی, سبک یادگیری و خودکارآمدی در این پژوهش به بررسی گذاشته شد. تعداد 110 زبان آموز سطح پیشرفته که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی در یک موسسه زبان انگلیسی در شهر تهران فرامی گرفتند در این تحقیق شرکت کردند. شرکت کنندگان براساس نتایج آزمون تعیین سطح آکسفورد انتخاب شدند. سپس از آنها خواسته شد پرسش نامه سبک یادگیری کلب (1984) و خودکارآمدی شوارزر و جروسلم (1995) را تکمیل و سپس در آزمون پیشرفت تحصیلی شرکت کنند. نتایج تحقیق نشان داد همبستگی معناداری بین خودکارآمدی و نمره آزمون پیشرفت فراگیران وجود دارد. با این وجود, هیچ ارتباط معناداری بین نمره واژگان و خودکارآمدی زبان آموزان به دست نیامد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد 15درصد خطا در نمرات خواندن و درک مطلب و 27 درصد خطا در نمرات گرامر توسط خودکارآمدی زبان آموزان قابل پیش بینی بود. نتایج تحلیل واریانس (ANOVA) نشان داد هیچ ارتباطی بین سبک یادگیری و نمره آزمون پیشرفت زبان آموزان وجود ندارد. در پایان, کاربرد این پژوهش و پیشنهادهایی برای مطالعات آینده نیز ارایه گردیده است.
متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشوندسمیاری، شکوه، و جهانی، ساره. (1399). بررسی تاثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. افق های زبان، 4(1 (7))، 87-104. SID. https://sid.ir/paper/1033534/fa

    Vancouver: کپی

    رشوندسمیاری شکوه، جهانی ساره. بررسی تاثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. افق های زبان[Internet]. 1399؛4(1 (7)):87-104. Available from: https://sid.ir/paper/1033534/fa

    IEEE: کپی

    شکوه رشوندسمیاری، و ساره جهانی، “بررسی تاثیر خودکارآمدی و سبک یادگیری بر نمرات پیشرفت تحصیلی زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،” افق های زبان، vol. 4، no. 1 (7)، pp. 87–104، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button