مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

70
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مصونیت درمیان معلم های زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: منشاء ها، تاثیرات و مسیر رشد

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 238

چکیده

مصونیت معلم زبان یک مفهوم جدید در روان شناسی معلم است که شاخصی قدرتمند درچگونگی رشد یا بقای معلمان دربرابر مشکلات به حساب می آید. پژوهش درمورد مصونیت معلم زبان هنوز نوپا است و این مطالعه کیفی سعی دارد خلاء موجود در ادبیات مربوط به مصونیت معلمان را پرکند‍, ‍, . در این مطالعه به بررسی منشاء احتمالی مصونیت دربین معلمان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی, تاثیر احتمالی مصونیت بر کلاس درس و راهکارهای مداخله ای پیشنهادی معلمان در ایجاد مصونیت معلمان پرداخته شده است. براساس مصاحبه با 13 معلم باتجربه دبیرستان, دریافتیم که چهار عامل عمده استرس زا درسطح فردی, مدرسه, سازمانی و فرهنگی-اجتماعی منشاء ایجاد مصونیت ناسازگار هستند. تنها دلیل ایجاد مصونیت مثبت در معلمان زبان انگلیسی, انگیزه نوع دوستی بود. علاوه براین مشخص شد که معلمان زبان انگلیسی با مصونیت مثبت, عملکرد موثری در کلاس های خود داشتند, درحالی که معلمان دارای مصونیت ناسازگار, نسبت به دانش آموزان خود احساس بی تفاوتی می کردند و بدون اجرای اقدام فردی, احساس رضایت داشتند. این معلمان در بسیاری از سختی هایی که درطول زندگی حرفه ای خود با آنها روبه رو بودند, تسلیم شده بودند. یافته ها همچنین نشان داد که برای تاثیرگذاری بر روند ایجاد مصونیت به طوری که به سمت مصونیت مثبت سوق داده شود, باید وضعیت اقتصادی معلمان با افزایش حقوق بهبود یابد, قدردانی و سپاسگزاری از تلاش های آنها انجام گیرد, دوره های کاربردی آموزش ضمن خدمت ترتیب داده شود و در مدارس ازسوی مدیران و سایر مقامات آموزشی مورد حمایت قرارگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاصلی سنقری، مهدی، قنسولی، بهزاد، و افراز، شهرام. (1399). مصونیت درمیان معلم های زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: منشاء ها, تاثیرات و مسیر رشد. افق های زبان، 4(2 (8))، 211-238. SID. https://sid.ir/paper/1033545/fa

    Vancouver: کپی

    حاصلی سنقری مهدی، قنسولی بهزاد، افراز شهرام. مصونیت درمیان معلم های زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: منشاء ها, تاثیرات و مسیر رشد. افق های زبان[Internet]. 1399؛4(2 (8)):211-238. Available from: https://sid.ir/paper/1033545/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حاصلی سنقری، بهزاد قنسولی، و شهرام افراز، “مصونیت درمیان معلم های زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: منشاء ها, تاثیرات و مسیر رشد،” افق های زبان، vol. 4، no. 2 (8)، pp. 211–238، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button