مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

47
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 100

چکیده

 پیدایش انواع گوناگون ابزار فناوری آموزشی راه را برای معلمان و فراگیران همه رشته ها از جمله, فراگیری زبان دوم یا زبان خارجی در راستای اثربخش و جذاب تر کردن فرآیند آموزش و یادگیری هموار نموده است. هدف از مطالعه حاضر, مقایسه گروه معمولی واتس آپی که در آن اعضای گروه می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و گروه محدود واتس آپی که در آن اعضای گروه نمی توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند به عنوان دو نمونه از گروه های شبکه اجتماعی و اثر آنها بر بهبود یادگیری مهارت نوشتاری زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی, با تمرکز ویژه بر پاراگراف نویسی از نوع تحلیل فرآیند بوده است. در این راستا تعداد 64 زبان آموز سطح متوسط زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی از طریق آزمون تعیین سطح آکسفورد همگن و به طور تصادفی به دو گروه مجازی تقسیم شدند. سپس یک پیش آزمون پاراگراف نویسی از شرکت کنندگان اخذ شد و پس از آن, هر دو گروه مجازی, براساس چرخه آموزشی مدل-تمرین-نتیجه, آموزش و مواد آموزشی یکسان دریافت نمودند. بعد از دوره آموزش, پس آزمون پاراگراف نویسی از شرکت کنندگان به عمل آمد. با توجه به هدف این مطالعه, تحلیل داده ها نشان داد که عملکرد شرکت کنندگان در گروه عادی واتس آپی که تعامل آنلاین با یکدیگر را تجربه کرده بودند, به طور قابل توجهی بهتر از گروه محدود واتس آپی بود. نتایج و یافته های این مطالعه می تواند برای فراگیران زبان دوم یا زبان خارجی, معلمان, پژوهشگران و کارشناسان این حوزه مفید باشد تا نسبت به استفاده و نقش کلیدی فناوری آموزشی و نقش مهم و اساسی تعامل در بهبود کیفیت فرآیند آموزش و یادگیری زبان آگاهی کسب کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدابنده، فرزانه، و ناصری، الهه. (1399). بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. افق های زبان، 4(2 (8))، 81-100. SID. https://sid.ir/paper/1033551/fa

    Vancouver: کپی

    خدابنده فرزانه، ناصری الهه. بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. افق های زبان[Internet]. 1399؛4(2 (8)):81-100. Available from: https://sid.ir/paper/1033551/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه خدابنده، و الهه ناصری، “بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی محدود و معمولی بر مهارت نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،” افق های زبان، vol. 4، no. 2 (8)، pp. 81–100، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button