مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر پرسشگری سقراطی و تفکر نقادانه در بازی های دیجیتال2

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 150

چکیده

پرسشگری سقراطی پرسشگری نظام مندی است که ازآن می توان برای بررسی اندیشه های پیچیده, هدف های متعدد, رسیدن به حقیقت چیزها, حل مسایل و مشکلات, معلوم ساختن مفروضات, واکاوی مفاهیم وتمیز آنچه می دانیم از آنچه نمی دانیم بهره گرفت. فرق میان پرسشگری سقراطی با پرسشگری به معنای معمول این است که پرسشگری سقراطی روش-مند, منظم وعمیق است وهمچنین برمفاهیم, اصول, نظریه ها, موضوعات و مشکلات اساسی تمرکز دارد. درطراحی بازی-های دیجیتالی با بهره گیری ازپرسشگری سقراطی وابزارهای تفکرنقادانه وبارویکردکندوکاو پذیری, به کودکان ونوجوانان, واکاوی, روند استدلال وارزیابی تفکردیگران وچگونه اندیشیدن را می توان آموزش داد. در مطالعه حاضر بنابر ماهیت موضوع, داده ها با استفاده ازروش کمی, پرسشنامه محقق ساخته وروشکیفی با رویکرد نظریه داده بنیاد یا گراندد تیوری و کدگذاری مصاحیه ها جمع آوری شده است. جامعه پژوهش حاضر شامل کودکان و نوجوانان 10تا 12 سال و 12 تا 14سال می باشد که محقق اقدام به مصاحبه وتوزیع پرسشنامه کرده ورویکرد نقادانه آنان در بازی دیجیتالی کلش آف کلنز تحلیل-شده وهمچنین در بخش بعدی این مقاله نتایج حاصل از مصاحبه های اساتید دانشگاه مورد عمق کاوی قرار گرفته است. به این ترتیب در مقاله حاضر به این نتیجه رسیده ایم که دربازی های دیجیتالی به منظورپرورش توانایی پرسشگری کودکان ونوجوانان برای حل مسایل و تصمیم گیری, توجه به مولفه های تفکرنقادانه ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمی نژاد، مهرنوش، عشایری، حسن، ابطحی، عطااله، محمدخانی، کامران، و سلیمانی، ندا. (1399). تاملی بر پرسشگری سقراطی و تفکر نقادانه در بازی های دیجیتال2. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 16(61)، 121-150. SID. https://sid.ir/paper/1033786/fa

    Vancouver: کپی

    خرمی نژاد مهرنوش، عشایری حسن، ابطحی عطااله، محمدخانی کامران، سلیمانی ندا. تاملی بر پرسشگری سقراطی و تفکر نقادانه در بازی های دیجیتال2. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1399؛16(61):121-150. Available from: https://sid.ir/paper/1033786/fa

    IEEE: کپی

    مهرنوش خرمی نژاد، حسن عشایری، عطااله ابطحی، کامران محمدخانی، و ندا سلیمانی، “تاملی بر پرسشگری سقراطی و تفکر نقادانه در بازی های دیجیتال2،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 16، no. 61، pp. 121–150، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033786/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button