مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

75
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

چالش های مهم سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی

نویسندگان

پوری احسان | عرب زهره

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 ارتباطات قلب تپنده سازمان است و امروزه رهبران هشیار سازمان ها, این را بدیهی می دانند که پایبندی به اصول «روابط عمومی», تنها راه ممکن برای بقای آنها است. روابط عمومی در سازمان های پیشرو نقش محوری را بازی می کند و سازمان ها برای پیشرفت و رقابت در محیط کسب و کار نیازمند به کارگیری آگاهانه و برنامه ریزی های اصولی در بخش روابط عمومی و ارتباطات داخلی و خارجی هستند. روابط عمومی به عنوان درگاه ارتباطی سازمان می تواند نقش موثری را در بقای سازمان و رقابت در محیط کسب و کار داشته باشد. یکی از چالش های مهم سازمان های صنعتی عدم درک درست از روابط عمومی و رسانه است؛ در روابط عمومی صنعتی چالش های چندوجهی بسیاری وجود دارد که این ناسازگاری از مصادیق آن است. مدیران و متخصصان صنعتی معمولاً اهل رسانه و تبلیغات نیستند و شرایط خاص و مبنای فعالیت سازمان های صنعتی, در قالب حیطه کاری روابط عمومی نمی گنجد که این موجب بروز تقابل می شود, چنانچه روابط عمومی به شکل تخصصی و در جایگاه خود دیده شود, می تواند محل تلاقی و تعامل سازمان با محیط اطراف باشد و در محیط پیرامونی و مسئولیت های اجتماعی, در راستای منافع مجموعه و ارتقاء سطح تعاملات و رضایتمندی ذینفعان اقدامات موثر و ارزشمندی انجام دهد. این مقاله به «چالش های مهم سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی» پرداخته و با رویکرد بررسی حیطه فعالیت روابط عمومی و ارتباط آن با واحدهای دیگر و کل سازمان به دنبال شناسایی چالش ها و تعارضات و دلایل بروز آنها است. به این منظور, با روش اسنادی مفاهیم مرتبط با این حوزه و مطالعات صورت گرفته را بررسی و در نهایت با جمع بندی این موارد, پیشنهاداتی برای حل آنها ارائه می کند. نتایج بررسی هایی که بر روی تحقیقات قبلی و یافته های این حوزه صورت گرفت, نشان داد مهم ترین چالش های سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی سنتی گرایی, مدیریت محوری, نگرش منفی, کمبود اعتبار, بی اعتمادی, عدم حرفه ای گرایی, و تامین منابع است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پوری، احسان، و عرب، زهره. (1401). چالش های مهم سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. SID. https://sid.ir/paper/1034076/fa

    Vancouver: کپی

    پوری احسان، عرب زهره. چالش های مهم سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/1034076/fa

    IEEE: کپی

    احسان پوری، و زهره عرب، “چالش های مهم سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1034076/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button