Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

فرخیانی مرتضی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    175
  • دانلود: 

    83
چکیده: 

رویدادهای ورزشی به دلیل طیف وسیع گستردگی و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. از این رو نیاز به برنامه ریزی مؤثر و موفقیت آمیزی دارند؛ زیرا تعداد کل جمعیت را افزایش می دهند. با این حال، یک رویداد آرام می تواند به یک فاجعه تبدیل شود؛ اگر مدیریت موثر جمعیت اجرا نشود و شکست در مدیریت جمعیت، تنها شرکت کنندگان را در معرض خطر و حوادث قرار می دهد. بنابراین، یک باور صحیح از مدیریت جمعیت برای ایمنی و لذت مردمی که از رویداد بازدید می کنند، بسیار مهم است. در ارتباط با این نگرانی، این مطالعه مقدماتی با هدف درک استراتژی مدیریت جمعیت در رویدادهای ورزشی، به ویژه در رابطه با عواملی که منجر به ازدحام جمعیت در رویدادهای ورزشی، تأثیر جمعیت بر رویدادهای ورزشی و استراتژی های مدیریت جمعیت مورد استفاده توسط برگزارکننده رویداد می شود، صورت پذیرفت. این مطالعه نشان داد که مدیریت و جاذبه ها به عنوان دو عامل اصلی، منجر به ازدحام جمعیت در رویدادهای ورزشی می شوند. همانطور که ازدحام جمعیت نیز می تواند تأثیرات مثبت و منفی بر رویدادهای ورزشی داشته باشد. علاوه بر این، پیش بینی و ارتقای مهارت های شغلی در بین برگزارکنندگان رویداد، استراتژی هایی است که می توان در مدیریت جمعیت اتخاذ کرد. مطالب این مقاله برای استفاده به عنوان راهنما برای سایر سازمان دهندگان رویداد یا تماشاگران در رویدادهای ورزشی که هدفشان به حداقل رساندن خطر و ازدحام در محل رویداد است، قابل توجه می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 175

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 83
نویسنده: 

خواجوی رحیمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    90
  • دانلود: 

    37
چکیده: 

هدف: این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی، مشروعیت سازمانی و نتایج مربوط به کار معلمان انجام شده است. روش و جامعه آماری: این پژوهش از نوع توصیفی و ماهیتی کاربردی دارد. جامعه آماری ما تمامی آموزشیاران کودک سراهای شهرستان گنبد کاووس می باشد. این پژوهش در زمینه آمار توصیفی تحصیلات که شامل دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا و جنسیت مرد و زن و سن و سابقه کار را بین 100 نفر به عنوان نمونه آماری ازبین 470 نفر انتخاب نموده است. ابزار: جهت اندازه گیری مشروعیت سازمانی از مقیاس مشروعیت مدیر که توسط هافمن (1993)، رهبری اخلاقی از پرسشنامه رهبری اخلاقی کالشون و همکاران (2011) استفاده گردید. پایایی پرسشنامه ها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ و پایایی مرکب و روایی آن توسط روایی سازه و محتوایی مورد بررسی و تایید قرار گرفت. شیوه تحلیل: با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری فرضیه های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین مشروعیت سازمانی و رهبری اخلاقی با ریاکاری سازمانی از نظر معلمان مدارس آباده رابطه منفی و معنادار وجود دارد؛ همچنین بین ریاکاری سازمانی با ابعاد نتایج فعالیت آموزشیاران رابطه منفی و معناداری وجود دارد. بنابراین با توجه به نتایج می توان گفت وقتی ارزش های اخلاقی در مدرسه مورد توجه قرار گیرد و رفتارهای اخلاقی در کل فرهنگ مدرسه تشویق شود، نگرش معلمان نسبت به شغل بهبود یافته و انگیزه و تعهد آنها نسبت به کار و مدرسه بیشتر می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 90

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 37
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    62
  • دانلود: 

    29
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، طراحی الگویی برای تبدیل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به دانشگاه کارآفرین بود. برهمین اساس پژوهش حاضر از نوع پژوهش های کیفی بوده که در آن با استفاده از روش نظریه داده بنیاد، عوامل موثر در تبدیل این دانشگاه به دانشگاه کارآفرین شناسایی شد و الگوی مفهومی ارائه گردید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه مذکور است که نمونه گیری از آنها به صورت نمونه گیری هدفمند ملاک محور (بر اساس شاخص هایی چون رتبه علمی، پست هیئت علمی، گروه تخصصی، تجربه در زمینه آموزش کار آفرینی، فعالیت در شرکت های دانش بنیان و فعالیت در بخش ارتباط با صنعت دانشگاه) انجام شد. پس از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن ها، مشخص گردید که دانشگاه کارآفرین تحت تأثیر شرایطی (شرایط علی، شرایط مداخله گر محیطی و شرایط زمینه ای) است؛ و برای تبدیل به دانشگاه کارآفرین مهم ترین بخش و هسته مرکزی" فرآیند تبدیل ایده به محصول" است که برای این کار راهبردها و استراتژی هایی لازم است و در نهایت ایجاد و تشکیل آن، پیامدهایی را به دنبال دارد. برای اعتبار بخشی به الگوی طراحی شده نیز به دو روش عمل شد: 1)مطالعه و بازبینی پژوهش توسط اساتید راهنما و مشاور که درستی تمام مراحل را بررسی و تایید کردند، 2)محاسبه درصدتوافق درون موضوعی توسط دانشجوی مقطع دکتری کارآفرینی که بر اساس محاسبات انجام شده درصدتوافق درون موضوعی برابر با 75 درصد بود که با توجه به اینکه این میزان بیش از 60 درصد است قابلیت اطمینان کدگذاری تأیید می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 62

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 29
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    215
  • دانلود: 

    75
چکیده: 

ارتباطات قلب تپنده سازمان است و امروزه رهبران هشیار سازمان ها، این را بدیهی می دانند که پایبندی به اصول «روابط عمومی»، تنها راه ممکن برای بقای آنها است. روابط عمومی در سازمان های پیشرو نقش محوری را بازی می کند و سازمان ها برای پیشرفت و رقابت در محیط کسب و کار نیازمند به کارگیری آگاهانه و برنامه ریزی های اصولی در بخش روابط عمومی و ارتباطات داخلی و خارجی هستند. روابط عمومی به عنوان درگاه ارتباطی سازمان می تواند نقش موثری را در بقای سازمان و رقابت در محیط کسب و کار داشته باشد. یکی از چالش های مهم سازمان های صنعتی عدم درک درست از روابط عمومی و رسانه است؛ در روابط عمومی صنعتی چالش های چندوجهی بسیاری وجود دارد که این ناسازگاری از مصادیق آن است. مدیران و متخصصان صنعتی معمولاً اهل رسانه و تبلیغات نیستند و شرایط خاص و مبنای فعالیت سازمان های صنعتی، در قالب حیطه کاری روابط عمومی نمی گنجد که این موجب بروز تقابل می شود، چنانچه روابط عمومی به شکل تخصصی و در جایگاه خود دیده شود، می تواند محل تلاقی و تعامل سازمان با محیط اطراف باشد و در محیط پیرامونی و مسئولیت های اجتماعی، در راستای منافع مجموعه و ارتقاء سطح تعاملات و رضایتمندی ذینفعان اقدامات موثر و ارزشمندی انجام دهد. این مقاله به «چالش های مهم سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی» پرداخته و با رویکرد بررسی حیطه فعالیت روابط عمومی و ارتباط آن با واحدهای دیگر و کل سازمان به دنبال شناسایی چالش ها و تعارضات و دلایل بروز آنها است. به این منظور، با روش اسنادی مفاهیم مرتبط با این حوزه و مطالعات صورت گرفته را بررسی و در نهایت با جمع بندی این موارد، پیشنهاداتی برای حل آنها ارائه می کند. نتایج بررسی هایی که بر روی تحقیقات قبلی و یافته های این حوزه صورت گرفت، نشان داد مهم ترین چالش های سازمان های صنعتی در حوزه روابط عمومی سنتی گرایی، مدیریت محوری، نگرش منفی، کمبود اعتبار، بی اعتمادی، عدم حرفه ای گرایی، و تامین منابع است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 215

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 75
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    112
  • دانلود: 

    69
چکیده: 

هدف از انجام تحقیق بررسی تاثیردرس پژوهی برتوسعه حرفه ای معلمان ابتدایی شهرستان علی آباد کتول است. روش تحقیق در این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی از شاخه همبستگی است. جمع آوری داده به صورت میدانی است و ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، تعداد 47 نفر از معلمان ابتدایی مدارس علی آباد کتول است که در دوره آموزشی درس پژوهی شرکت نکرده بودند. لذا این افراد یکبار قبل از شروع دوره و یکبار بعد از اتمام دوره، پرسشنامه را تکمیل نموده و درنهایت اطلاعات مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که دوره آموزشی درس پژوهی تأثیر مثبتی بر توسعه حرفه ای معلمان و ابعاد آن دارد و همچنین مشخص گردید که دوره آموزشی درس پژوهی تأثیر مثبتی بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 112

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 69
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button