مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربة زیستی دانش آموزان مهاجر از تنوع فرهنگی در مدارس کشور ایران

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 88

چکیده

 تحقیق حاضر باهدف تجربه زیستی دانش آموزان مهاجر از تنوع فرهنگی در مدارس کشور ایران طراحی و اجرا گردید. تحقیق حاضر ازجمله تحقیقات کیفی بود که به صورت میدانی اجرایی گردید. روش کیفی مورداستفاده در تحقیق حاضر از نوع پدیدارشناسی بود. مشارکت کنندگان در تحقیق حاضر شامل آموزان مهاجر در شهر قرچک بود. مشارکت کنندگان در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری هدفمند و با رویکرد انتخاب نمونه گیری همگون و درعین حال با رعایت حداکثر تنوع نمونه گیری شدند. این مسئله تا رسیدن به اشباع نظری شکل گرفت. درنهایت تعداد 14 مصاحبه در این خصوص انجام گردید. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها, از تحلیل موضوعی استفاده گردید. نتایج نشان داد که 4 مضمون اصلی و 26 مضمون فرعی وجود دارد. با توجه به نتایج تحقیق حاضر آسیب های ناشی از عدم مدیریت تنوع فرهنگی در مدارس شامل آسیب های تحصیلی, اجتماعی, فردی و محیطی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها, از تحلیل موضوعی استفاده گردید. نتایج نشان داد که 4 مضمون اصلی و 26 مضمون فرعی وجود دارد. با توجه به نتایج تحقیق حاضر آسیب های ناشی از عدم مدیریت تنوع فرهنگی در مدارس شامل آسیب های تحصیلی, اجتماعی, فردی و محیطی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرب شیراز، قاسم، سلیمانی، نادر، و شفیع زاده، حمید. (1401). تجربة زیستی دانش آموزان مهاجر از تنوع فرهنگی در مدارس کشور ایران. ترویج علم، 13(22 )، 74-88. SID. https://sid.ir/paper/1035528/fa

    Vancouver: کپی

    عرب شیراز قاسم، سلیمانی نادر، شفیع زاده حمید. تجربة زیستی دانش آموزان مهاجر از تنوع فرهنگی در مدارس کشور ایران. ترویج علم[Internet]. 1401؛13(22 ):74-88. Available from: https://sid.ir/paper/1035528/fa

    IEEE: کپی

    قاسم عرب شیراز، نادر سلیمانی، و حمید شفیع زاده، “تجربة زیستی دانش آموزان مهاجر از تنوع فرهنگی در مدارس کشور ایران،” ترویج علم، vol. 13، no. 22 ، pp. 74–88، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1035528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button