مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

460
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه ی الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ی ابتدایی شهرتهران

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 127

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر پژوهش حاضر ارائه الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ابتدایی شهر تهران بود. از لحاظ هدف کاربردی, از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی و بر اساس رویکرد پژوهش, ترکیبی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبه میدانی, جامعة آماری پژوهش را اساتید برجسته حوزة مدیریت آموزشی و معلمان برجسته و موفق با سابقه طولانی در امر آموزش ابتدایی شامل شدند؛ که این افراد, به صورت هدفمند از نوع معیاری, برای مصاحبه های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردید (18 مصاحبه با 18 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). بعد از انجام مصاحبه و رسیدن به اشباع نظری پرسشنامه تدوین شد که شامل 60 گویه و در قالب 11 مؤلفه بود که در بخش دوم (کمی) این پرسشنامه در بین کلیة نومعلمان ابتدایی (معلمان ابتدایی شهر تهران که دارای سابقه شغلی کمتر از 3 سال داشتند) توزیع گردید (جامعه آماری: 950 نفر, نمونه آماری: 270 نفر). در این پژوهش از دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. در بخش آمار توصیفی از فراوانی و درصد فراوانی برای بیان ویژگی های دموگرافیک استفاده شد. از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها و برای تحلیل مصاحبه ها از نرم افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. برای رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری از نرم افزارهای SPSS نسخه 24, Smart PLS نسخه 0/2 استفاده شد. نتایج بخش کیفی نشان داد که شرایط زمینه ای, توسعه دانش و مهارت, ویژگی های فردی و سواد دیجیتالی از ابعاد اصلی الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ابتدایی شهرتهران می باشد. در بخش کمی نیز هر یک از یافته های بخش کیفی تأیید شد (مقدار تی بیشتر از 96/1). بر این اساس پیشنهاد می شود تا با تمرکز بر فعالیت های دانشگاه فرهنگیان, فرهنگ آموزش معلمی موردتوجه بیشتر قرار گیرد و استفاده از فناوری آموزشی جزئی از فرایند تدریس قلمداد شود, همچنین منابع انسانی با استفاده و تکیه بر آموزش مجازی و غیرحضوری توانمند شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، رقیه، معظمی، مجتبی، هاشمی، سیدمحمود، کاووسی، اسماعیل، و میراسماعیلی، بی بی سادات. (1400). ارائه ی الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ی ابتدایی شهرتهران. ترویج علم، 12(20 )، 105-127. SID. https://sid.ir/paper/1035564/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی رقیه، معظمی مجتبی، هاشمی سیدمحمود، کاووسی اسماعیل، میراسماعیلی بی بی سادات. ارائه ی الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ی ابتدایی شهرتهران. ترویج علم[Internet]. 1400؛12(20 ):105-127. Available from: https://sid.ir/paper/1035564/fa

    IEEE: کپی

    رقیه صادقی، مجتبی معظمی، سیدمحمود هاشمی، اسماعیل کاووسی، و بی بی سادات میراسماعیلی، “ارائه ی الگوی توانمندسازی فناورانه نومعلمان دوره ی ابتدایی شهرتهران،” ترویج علم، vol. 12، no. 20 ، pp. 105–127، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1035564/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button