هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل تبلیغات الکترونیکی کسب وکارهای نوظهور با رویکرد داده, بنیاد و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب می, باشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی، ازنظر شیوة گردآوری داده, ها توصیفی-پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، خبرگان و کارشناسان فروشگاه, های اینترنتی شهر تهران بودند که این افراد، به صورت هدفمند و گلوله, برفی برای مصاحبه های کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (15 مصاحبه با 15 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (32 گویه و در قالب هفت مؤلفه, ، ویژگی, های فردی مخاطبان، زیرساخت, ها، ویژگی, های تبلیغ، کانال, های تبلیغ، سرانه استفاده از نت، شناخت و اعتبار برند و ایجاد ارزش به مشتری) و پرسشنامه هفت گویه, ای مقایسه وضعیت موجود و مطلوب، در بین مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به صورت آنلاین توزیع گردید (384 نفر). از آزمون تی زوجی به منظور مقایسه وضعیت موجود و وضعیت مطلوب نیز استفاده گردید. نتایج نشان داد که هر یک از شاخص, های ویژگی, های تبلیغ، زیرساخت, ها، ویژگی, های فردی مخاطبان، کانال, های تبلیغ، شناخت و اعتبار برند، سرانه استفاده از نت و ایجاد ارزش به مشتری به ترتیب از عوامل مدل تبلیغات الکترونیکی کسب وکارهای نوظهور می, باشد. همچنین تفاوت معنی, داری بین میانگین وضعیت موجود و میانگین وضعیت مطلوب در هر یک از شاخص, های شناسایی شده در خصوص عوامل مؤثر بر تبلیغات الکترونیکی وجود دارد (05/0 ≥,Sig)؛ بنابراین فروشگاه اینترنتی دیجی, کالا باید تدابیری جهت رفع فاصله وضعیت موجود و مطلوب عوامل مؤثر بر تبلیغات الکترونیکی خود اتخاذ نماید.