مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش کارآفرینانه؛ چیستی، چرایی و چگونگی انجام آن

صفحات

 صفحه شروع 160 | صفحه پایان 180

چکیده

 در گذشته باور بر این بود که کارآفرینان دارای ویژگی ذاتی هستند و این ویژگی­, ها مانند خلاقیت, مهارت تعامل انسانی و ریسک پذیری همراه آنان متولد می­, گردد. بنابرین فرض اصلی این بود که کارآفرینی از طریق آموزش حاصل نمی­, شود. اما امروزه کارآفرینی بعنوان یک رشته علمی شناخته شده است و از طریق آموزش باید دانش آن کسب گردد. در مقاله حاضر سه سوال اصلی مطرح است؛ 1) آموزش کارآفرینی چیست؟ 2) چرا آموزش کارآفرینی اهمیت دارد؟ 3) آموزش کارآفرینی چگونه انجام می­, شود؟ این مقاله به شیوه مروری انجام شده است. برای یافتن مستندات مرتبط با سه سوال در پایگاه گوگل اسکولار و پایگاه جهاد دانشگاهی با استفاده از کلمات کلیدی تعداد بیش از 22 مقاله مرتبط بررسی شد. این مقاله در سه قسمت به همراه مدلهای جامعی ارائه شده است. در قسمت اول به مفهوم آموزش کارآفرینانه و واژه­, های مرتبط با آن پرداخته می­, شود. در قسمت دوم چرایی و اهمیت آموزش کارآفرینانه بیان می­, گردد و در قسمت سوم چگونگی انجام آموزش کارآفرینانه در قالب مدل رفتاری آژن ارائه می­, شود. سپس یک ابزار ایجاد ارزش و کارافرینی با نام نظریه امکان­, گرایی معرفی گردید. نهایتا بر مبنای نتایج تحقیق جمع بندی و پیشنهاداتی ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدی نجف آبادی، مریم. (1400). آموزش کارآفرینانه؛ چیستی, چرایی و چگونگی انجام آن. ترویج علم، 12(20 )، 160-180. SID. https://sid.ir/paper/1035592/fa

    Vancouver: کپی

    امیدی نجف آبادی مریم. آموزش کارآفرینانه؛ چیستی, چرایی و چگونگی انجام آن. ترویج علم[Internet]. 1400؛12(20 ):160-180. Available from: https://sid.ir/paper/1035592/fa

    IEEE: کپی

    مریم امیدی نجف آبادی، “آموزش کارآفرینانه؛ چیستی, چرایی و چگونگی انجام آن،” ترویج علم، vol. 12، no. 20 ، pp. 160–180، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1035592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button