مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

38
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشنهاد مدل توسعه شرکت های دانش بنیان با در نظر گرفتن نقش رسانه ها

صفحات

 صفحه شروع 329 | صفحه پایان 344

چکیده

 فعالیت شرکت های دانش بنیان و ضرورت توسعه آنان برای رشد اقتصادی کشور, امری غیرقابل انکار است. اما متاسفانه کمبودهای نظری زیادی در حوزه ی توسعه شرکت های دانش بنیان به ویژه درزمینه مدل های مفهومی وجود دارد. مقاله پیش رو باهدف اصلاح این نارسایی و غنی تر نمودن مدل های مفهومی در مسیر توسعه ی این شرکت ها تهیه شده است. هدف مقاله, ارایه مدلی نظام مند و مفهومی در مورد توسعه شرکت های دانش بنیان با در نظر گرفتن نقش استراتژیک رسانه ها است. در ابتدا به تعاریف, مفاهیم, شاخص ها, ابعاد شرکت های دانش بنیان و پیشینه تحقیق مربوط به آن ها پرداخته شده است. نوع پژوهش, کیفی است و بر اساس روش نظریه داده مبنا (GT) تحلیل شده است. مدل مفهومی برگرفته از مشاهدات میدانی و مصاحبه های نظام مند با 21 نفر از مدیران کشوری مرتبط با توسعه شرکت های دانش بنیان و مسیولان پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می باشد. مدل حاصل نشان می دهد مقوله اصلی توسعه شرکت های دانش بنیان با توجه به نقش استراتژیک رسانه منبعث از شرایط علی شامل آموزش, فرهنگ سازی, اطلاع رسانی, تبلیغات و بازاریابی, هدایت و راهنمایی است و بر اساس راهبرد توسعه شرکت از طریق رسانه تلویزیون و اینترنت به عنوان پیامد فرآیند حاصل می شود. از سوی دیگر, شرایط زمینه ای همچون فرهنگ, نظارت, اقتصاد, فعالیت های رسانه ای و همچنین شرایط محیطی ازجمله ظرفیت دانشگاهی کشور, ظرفیت های بین المللی, سایت ها و وب سایت ها, دارایی های معنوی, قوانین, اسپانسرینگ, اینترنت, صنعت سیاست در این فرآیند موثراند. فراملی شدن محصولات, کاهش وابستگی, ارتقای سطح کیفی محصولات, سیاست گذاری و خط مشی, تصمیم سازی, تدوین استراتژی, ترویج فعالیت ها, مشارکت در تولید ناخالص ملی, اشتغال زایی ها, افزایش فروش محصولات به عنوان پیامدهای نقش رسانه ها در توسعه شرکت های دانش بنیان به شمار می آیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گودینی، نادر، متانی، مهرداد، فلاح، علی، و مهرآرا، اسداله. (1400). پیشنهاد مدل توسعه شرکت های دانش بنیان با در نظر گرفتن نقش رسانه ها. مدیریت فردا، 19(66 )، 329-344. SID. https://sid.ir/paper/1039241/fa

    Vancouver: کپی

    گودینی نادر، متانی مهرداد، فلاح علی، مهرآرا اسداله. پیشنهاد مدل توسعه شرکت های دانش بنیان با در نظر گرفتن نقش رسانه ها. مدیریت فردا[Internet]. 1400؛19(66 ):329-344. Available from: https://sid.ir/paper/1039241/fa

    IEEE: کپی

    نادر گودینی، مهرداد متانی، علی فلاح، و اسداله مهرآرا، “پیشنهاد مدل توسعه شرکت های دانش بنیان با در نظر گرفتن نقش رسانه ها،” مدیریت فردا، vol. 19، no. 66 ، pp. 329–344، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039241/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button