Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    3-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    96
  • دانلود: 

    89
چکیده: 

رویکرد ناب به دنبال حذف فعالیت های بدون ارزش افزوده و مدیریت دانش به دنبال ایجاد و به کارگیری دانش قابل استفاده و قابل دسترس برای ایجاد ارزش می باشد. لذا پیش بینی می شود که مدیریت دانش در ناب سازی یک سازمان تاثیر بسزایی را داشته باشد. از سوی دیگر علی رغم اینکه بخش خدمات به یک منبع اصلی در اقتصاد کشورها تبدیل شده است لکن تحقیقات در زمینه پیاده سازی رویکرد ناب در این بخش اندک است. لذا هدف این پژوهش بررسی اثر مدیریت دانش بر ناب سازی خدمات می باشد. برای این منظور، ابتدا با استفاده از نظریه داده بنیاد ابعاد خدمت ناب استخراج گردید. در ادامه پرسشنامه ای برای سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش سازمان ها طراحی گردید. سپس، مدلسازی معادلات ساختاری برای نشان دادن تاثیر مدیریت دانش بر ناب سازی خدمات در دانشگاه های پیام نور با استفاده از نرم افزار Smart PLS 2 اجرا شد. جامعه آماری در این مطالعه تمامی کارمندان، اساتید، مدیران و معاونین دانشگاه های پیام نور می باشد. با روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 200 عدد پرسشنامه در جامعه آماری توزیع شد که 157 تای آنها تکمیل شده، تجزیه و تحلیل شد. پس از اطمینان یافتن از برازش قابل قبول الگوهای اندازه گیری و ساختاری پژوهش، نتایج حاکی از آن است که مدیریت دانش، در بهبود ناب سازی خدمات در دانشگاه پیام نور، نقش مهمی را ایفا می کند. در زمینه مدیریت دانش عواملی چون رهبری مدیریت دانش، فرآیندهای سازمان، افراد و نتایج مدیریت دانش بیشترین تاثیر گذاری را بر روی ناب سازی خدمات در دانشگاه پیام نور دارند. لذا مدیران دانشگاه پیام نور می توانند با تمرکز بر روی عوامل مذکور منجر به بهبود سطح بلوغ مدیریت دانش سازمان و به دنبال آن منجر به بهبود وضعیت ناب در سازمانشان شوند. با به کارگیری این الگو، مدیران سازمان های خدماتی علی الخصوص مدیران دانشگاه ها می توانند از طریق پیوند مدیریت دانش و ناب بستر مناسبی را جهت کاربرد آنها در مدیریت این سازمان ها فراهم سازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 96

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 89 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    19-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    217
  • دانلود: 

    150
چکیده: 

امروزه بانک ها از سوی ذینفعان متنوع برای در نظر گرفتن مسایل پایداری در فعالیت های خود تحت فشار قرارگرفته اند. از همین رو توجه به پایداری و مسیولیت های اجتماعی در بانکداری روزبه روز رو به افزایش است. بر این اساس هدف اصلی این پژوهش ارایه چارچوبی به منظور پایدارسازی بانک های ایران می باشد. بدین منظور ابتدا با استفاده از رویکرد کیفی فراترکیب کدهای باز مربوط به پایداری در صنعت بانکداری به تعداد 268 کد از مقالات و پژوهش های مرتبط استخراج شدند و کدهای باز به دست آمده، 59 کد بسته را تشکیل دادند سپس این کدهای بسته بر اساس شباهت در مفاهیم در 10 تم مشارکت اقتصادی، عوامل مالی، مصرف انرژی، اقدامات محیط زیستی، مشارکت در جامعه، توسعه منابع انسانی، ارتباط با مشتری، محصولات و خدمات، مسایل حقوق بشری و حکمرانی قرارگرفته و نهایتا در چهار مقوله پایداری اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و حکمرانی دسته بندی شدند. برای سطح بندی و تعیین رابطه بین تم ها از روش مدل سازی ساختاری تفسیری استفاده شد. بر اساس نتایج، تم مسایل حقوق بشر در پایین ترین سطح قرار گرفت و به عنوان پایه و اساس پایداری بانک اولویت بندی شد. همچنین تم های مسایل حقوق بشر، توسعه منابع انسانی، محصولات و خدمات و ارتباط با مشتریان در ناحیه مستقل نمودار میک مک قرار گرفتند که نشان دهنده نقش کلیدی و نفوذ این عوامل بر سایر عوامل در پایدارسازی بانک ها می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 217

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    41-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    31
  • دانلود: 

    23
چکیده: 

زمینه و هدف: هر سازمانی به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت های خود به ویژه در محیط های پیچیده و پویا نیاز مبرم به ارزیابی دارد. از سوی دیگر فقدان نظام ارزیابی و کنترل کارایی و موفقیت در عملکرد یک سیستم و بخصوص در شهرهای پرجمعیت، به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی می شود، که پیامدهای آن کهولت و در نهایت مرگ سازمان است. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موفقیت و کارایی در عملکرد کارگزاری های تامین اجتماعی در شهرهای پرجمعیت –, مطالعه موردی استان اصفهان-انجام شد. هدف این پژوهش، کاربردی و از نوع توسعه ای و قابل تعمیم به شهر های پرجمعیت میباشد. روش شناسی: جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه خبرگان و متخصصان حوزه ی تامین اجتماعی، مدیران ستادی، کارکنان و مشتریان کارگزاری های تامین اجتماعی استان اصفهان که در سال1398 حدود 10300 نفر گزارش گردیدند. نمونه پژوهش با استفاده از جدول مورگان373نفرتعیین گردید. گردآوری اطلاعات به روش میدانی صورت پذیرفت و ابزارگردآوری، پرسشنامه محقق ساخته شده بود. درتجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SmartPLS استفاده گردید. از مدل سازی معادلات ساختاری برای آزمون فرضیه ها و مدل مفهومی پژوهش استفاده گردید. یافته ها: یافته ها نشان داد که دیدگاه مشتریان بر ارزیابی موفقیت و کارایی عملکرد کلی در کارگزاریها، (291/2 t=، p<0. 01) تاثیر معنی داری دارد. همچنین تاثیر دیدگاه مدیران ستاد بر ارزیابی موفقیت وکارایی عملکرد کلی درکارگزاریها، (988/1 t=، p<0. 05)معنی دار می باشد. در حالی که تاثیر دیدگاه کارکنان بر ارزیابی موفقیت و کارایی عملکرد (242/0 t=) معنی دار نبود. سپس نتایج به دست آمده با رعایت ملاحظات جمعیتی و جغرافیایی به سایر استانهای پرجمعیت قابل تعمیم شد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت در بررسی عوامل موفقیت و کارایی در عملکرد کارگزاریهای سازمان تامین اجتماعی، علاوه بر کارکنان و مدیریت، مشتریان هم نقش به سزایی دارند در نتیجه می توان گفت در پیشبرد اهداف سازمان نظرات مشتریان نباید نادیده گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 31

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 23 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    61-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    112
  • دانلود: 

    279
چکیده: 

دراین تحقیق سعی گردید تا ضمن آشنایی مختصر با صنعت خودرو و مبانی و شاخص های نوآوری بخشی در یکی شرکت خودرو سازی شکاف توانمندی نوآوری بین سطح مطلوب و وضع موجود تعیین گردد. تا با این آگاهی فرصت هایی برای رشد و توسعه صنعت خودرو فراهم شده و بتوان برای برون رفت از بحرا ن و رکود در این صنعت پیشنهاداتی ارایه داد. باید توجه داشت که بخش های مختلف صنعتی در عین حالی که شباهت هایی با هم دارند، دارای ویژگیها و مختصات متفاوتی هستند و مطالعات نوآوری در بخش های صنعتی باید با لحاظ کردن این تفاوت ها انجام شود. این پژوهش از جنبه اهداف، کاربردی بوده و با توجه به حضور محقق در این صنعت و استفاده از پرسشنامه در داخل سازمان از حیث روش پیمایشی و از نوع میدانی و مطالعه موردی می باشد. محقق در پی مفهوم سازی و پاسخ به این سیوال است که «وضعیت شاخص های ایجاد توانمندی نوآوری بخشی در صنعت خودرو چه هستند و فاصله این شاخص ها از سطح مطلوب به چه میزان میباشد؟ . نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان میدهدکه در چند سال اخیر روند بکار گیری نوآوری در این صنعت خودرو ایران رو به کاهش نهاده است و سطح نوآوری سازمانی در حد موثری نمی باشد. لذا تغییر سیاست گذاری و ساختار سازمانی موجود شرکت های خودرو سازی بویژه در سیستم نوآوری وتحقیق و توسعه و تغییرات در فرهنگ و نگرش های مدیران، برای حرکت به سمت بکار گیری شاخص های موثر نوآوری و فناوری ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 112

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 279 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    79-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    100
  • دانلود: 

    55
چکیده: 

بازار سهام به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری در دستر س هم برای سرمایه گذار و هم برای پذیرنده سرمایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ویژگی بازار سهام، یعنی دسترسی آسان، باعث شده است تا عموم مردم نیز علاوه بر سرمایه گذاری کلان به آن متمایل شده و سرمایه گذاری در اوراق بهادار به یک شیوه همگانی و رایج سرمایه گذاری تبدیل شود. بازارهای بورس نه تنها از پارامترهای کلان بلکه از هزاران عامل دیگر نیز متاثر می شوند. تعداد زیاد و ناشناخته بودن عوامل موثر بر قیمت سهام و همچنین پیچیده بودن رابطه بین این عوامل و قیمت سهام، موجب عدم اطمینان در زمینه سرمایه گذاری شده است. یکی ابزارهای کاهش عدم اطمینان و از بحث های بسیار مهم سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار، انتخاب سبد بهینه سهام می باشد. در این پژوهش از طریق مصاحبه با خبرگان و نیز بررسی مدارک و اسناد موجود، 6 معیار اصلی انتخاب سبد بهینه سهام را شناسایی نموده و با استفاده از رویکرد برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی، وزن این معیارها و در نهایت وزن شاخص های مربوط به هر معیار را مشخص نمودیم. نتایج نشان می دهد معیارهای سودآوری، کارایی و ریسک به ترتیب مهم ترین معیارها در انتخاب سبد سهام هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 100

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 55 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    91-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    142
  • دانلود: 

    80
چکیده: 

ارزیابی عملکرد، ضرورتی بنیادین در رویارویی و سازگاری با تحولات و بهبود مستمر فعالیت هاست. شرکت های بیمه برای تعیین موقعیت فعلی خود و بقا و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز باید به طور مستمر از روش ها و الگوهایی در جهت ارزیابی و بهبود عملکرد خود و فعالیت های جاری در سازمان بهره گیرند. در این مقاله قصد داریم به ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه با روش وزن دهی آنتروپی شانون و رتبه بندی با روش ویکورخاکستری بپردازیم. ارزیابی عملکرد را براساس روش کارت امتیازی متوازن پیاده کرده ایم. افزون بر این به جای استفاده از متغیرهای زبانی و اعداد قطعی از اعداد خاکستری سه پارامتره استفاده می کنیم. روش ویکور خاکستری یکی از رویکردهای جدید توسعه یافته تصمیم گیری چندمعیاره در شرایط عدم قطعیت، می باشد. در این مقاله مطالعه موردی بر روی پنج شرکت بیمه صورت گرفته است. بعد از توزیع پرسشنامه و نظرخواهی از خبرگان و انجام محاسبات با استفاده از وزن های نهایی حاصل از روش آنتروپی شانون، مقدار ویکور خاکستری هر شرکت مشخص شد. این مقدار برای شرکت بیمه ملت (0. 9334) بیش ترین میزان و برای شرکت بیمه دانا (0) کم ترین میزان را بدست آورده است. بر همین اساس بیمه دانا رتبه اول، بیمه ایران رتبه دوم، بیمه البرز رتبه سوم، بیمه آسیا رتبه چهارم و بیمه ملت رتبه پنجم را بدست آورده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 80 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    159-178
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    73
  • دانلود: 

    55
چکیده: 

مطالعه ی حاضر با هدف بررسی نقش یکپارچگی زنجیره ی تامین در اجرای استراتژی تولید به هنگام و عملکرد شرکت اجرا شده است. این تحقیق از نوع کاربردی، توصیفی پیمایشی و مقطعی است که با رویکر کمی اجرا شده است. جامعه ی آماری آن شرکت های فرآوری کننده ی کشمش شهرستان ملایر به تعداد 60 واحد فعال بوده اند که از میان آنها 57 شرکت به صورت تصادفی ساده براساس فرمول کوکران برای جوامع محدودانتخاب شده اند. روش گردآوری داده ها میدانی و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. برای تحلیل داده ها از مدلسازی مسیری ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزیی و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. یافته های این تحقیق موید تاثیر معنادار یکپارچگی درونی بر یکپارچگی با مشتری، یکپارچگی با عرضه کنندگان و تولید به هنگام می باشد. همچنین شواهد به دست آمده نشان داد که یکپارچگی با مشتریان و یکپارچگی با عرضه کنندگان بر تولید به هنگام و عملکرد شرکت و تولید به هنگام بر عملکرد شرکت تاثیر معناداری دارند. شواهدی از تاثیر معنادار یکپارچگی درونی بر عملکرد شرکت مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 73

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 55 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    193-212
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    85
  • دانلود: 

    51
چکیده: 

در سال های اخیر، "شرکت های تازه تاسیس فناور محور"، به عنوان موتور رشد سریع اقتصادی، مورد توجه بسیاری از محققان و سیاست گذاران در کشور های مختلف بوده اند. میزان بسیار بالای رشد اشتغال زایی، فروش، صادرات و سرمایه این شرکت ها، و به ویژه نقش آنها در ایجاد فرصت های شغلی با کیفیت بالا، این شرکت ها را در کانون توجه سیاست گذاران در بسیاری از کشور های دنیا قرار داده است. بانک ها به عنوان یک نهاد مهم در تامین اعتبار شناخته می شوند که از طریق ارایه تسهیلات بانکی به بهبود روند تامین مالی و اعتباری شرکت های فناور محور کمک نموده و به نوعی باعث بقای آنها خواهد شد. ولی در سال های اخیر با وجود مشکلات اقتصادی بانک ها نیز تامین اعتبار شرکت ها با چالش های عدیده ای مواجه شده است از این رو با توجه به اهمیت موضوع تامین اعتبار شرکت های فناور در کشور و همچنین تنوع و گستره کارشناسان درگیر، در این مقاله برای مواجهه با دیدگاه های متضاد و رسیدن به بصیرتی مشترک به منظور ساماندهی و مدیریت اثربخش و کاراتر، ازمتامتدولوژی ترکیبی سیستم های نرم (SSM) و رویکرد سیستم های ابتکاری انتقادی (CSH) استفاده شده است. که پس از تبیین نقاط مشترک دو رویکرد اشاره شده به یک تعریف مشترک و ریشه ای از مسایل و مشکلات حوزه شبکه تامین اعتبار در نظام بانکی کشور از طریق انجام مصاحبه های عمیق با کارشناسان و خبرگان این حوزه خواهیم رسید. تا پس از بررسی و کنکاش فرایند های حاکم بر نظام تامین اعتبار شرکت های فناور در صنعت بانکداری با استفاده از رویکرد سیستم های ابتکاری انتقادی پس از نقد وضعیت و حالت " است" و " باید " و نیازمندهای جدید جهت بهبود وضعیت فعلی، معیارهای بهبود فرایند مذکور استخراج گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 85

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 51 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    213-228
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    808
  • دانلود: 

    499
چکیده: 

هدف از این مطالعه ارایه مدلی برای شناسایی و تحلیل انعطاف پذیری موجود بین اجزای مختلف زنجیره تامین است. انعطاف پذیری زنجیره تامین معرفی شده و اهمیت آن مورد بررسی قرار می گیرد. این با بررسی ادبیات انعطاف پذیری دنبال می شود. در مرحله بعد، روش هایی برای ارزیابی انعطاف پذیری مورد بررسی قرار می گیرند: تجزیه وتحلیل تصمیم، درخت تصمیم و اختیارات طبیعی. در این مقاله، چگونگی تنظیم بنگاه ها در برابر تاثیر عدم قطعیت در زنجیره تامین و مراکز مورد بررسی قرار گرفته است که چگونه آن ها می توانند از اختیارات طبیعی برای مواجهه با آن و اتخاذ رویه های منابع دوگانه استفاده کنند. به عنوان یک ارایه، یک ساختار مشترک را برای کمک به مدیران در مورد وقفه های پیش آمده پیرامون نظم بنگاه و انتخاب سیستم های تنظیم شده مشخص می کند. در وهله اول، این یک بررسی کلی از پاسخ های قابل تصور برای نظارت بر وقفه های احتمالی را ترتیب می دهد. این مقاله رویکرد ویژه منابع دوگانه را تاکید می کند و بیان می کند که اختیارات طبیعی رویکردی برای مرور کلی چنین تکنیکی بوده و رویه مناسبی را در مورد رویکرد وابسته به منبع دوگانه ایجاد می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 808

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    229-243
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    187
  • دانلود: 

    120
چکیده: 

بهبود و تحول در سازمان ها مستلزم توانمندسازی و استفاده ی بهینه از دانش، مهارت، ایده ها و نظرات منابع انسانی سازمان است. متغیرهای سازمانی متعددی می تواند موجب عدم شنود (سکوت) و یا شنود (آوا) نظرات و آراء کارکنان سازمان باشد. یکی از کلیدی ترین عوامل اثرگذار بر سکوت یا آوای سازمانی، سبک رهبری است. تحقیقات انجام شده به منظور پایش تاثیر سبک رهبری بر این پدیده در سازمان پراکنده بوده، نتیجه ی جامعی ارایه نمی دهند. بر این اساس، این پژوهش، با هدف فراتحلیل پژوهش های صورت گرفته پیرامون تاثیر سبک رهبری تحول آفرین-تبادلی بر سکوت یا آوای سازمانی انجام گرفته است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که در سطح اطمینان 95 درصد اندازه ی اثر رابطه ی سبک رهبری تحول آفرین با آوای سازمانی 442 هزارم و اندازه ی اثر رابطه ی سبک رهبری تحول آفرین و سبک رهبری تبادلی با سکوت سازمانی به ترتیب 430 هزارم (معکوس) و 460 هزارم (مستقیم) است. به عبارت دیگر، سبک رهبری تحول آفرین در سازمان محرک آوای سازمانی و بازدارنده ی سکوت سازمانی است و سازمان ها با تغییر سبک رهبری خود از رهبری تبادلی به سمت رهبری تحول آفرین می توانند شاهد مشارکت فعال کارکنان و بهره مندی از نظرات و ایده های آن ها باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 120 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    245-261
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    134
  • دانلود: 

    108
چکیده: 

یکی از دغدغه های اصلی و تهدید های آینده اقتصاد کشورهای در حال توسعه، عملکرد صندوق های بازنشستگی است. امروزه صندوق های بازنشستگی از سوی سیاست گذاران بخش دولت به عنوان یک انتخاب مناسب برای اجرای برنامه های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. لذا این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر موفقیت صندوق های بازنشستگی انجام شده است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی است که به جهت پیچیدگی در شناسایی و استخراج مولفه های مورد نظر، از روش کیفی-تحلیل محتوا، استفاده شده است. جامعه مورد نظر این پژوهش شامل اساتید دانشگاهی، خبرگان و مدیران صندوق بازنشستگی می باشد که برای جمع آوری اطلاعات، از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته، که از طریق روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. تحلیل داده ها نشان داد که پس از ده مصاحبه، مقولات شکل گرفته و به اشباع نظری رسیده اند. دستاورد اصلی این پژوهش، شناسایی 19 عوامل موثر در 4 گروه اصلی مدیریتی؛ فنی و تخصصی؛ بیرونی و اقتصادی می باشد. که چنانچه این عوامل در تدوین خط مشی و سیاست گذاری های کشور بگونه ای مورد توجه قرار گرفته شود می تواند با یرنامه ریزی های صورت گرفته اختلال در اقتصاد ملی و وابستگی به آن کم و تحت کنترل باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 108 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    263-276
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    84
  • دانلود: 

    56
چکیده: 

این مقاله با هدف طراحی و تبیین الگوی مدیریت عملکرد کارکنان بصورت یکپارچه در نظام بانکی کشور(بانک سپه) انجام گرفته است. در راستای نیل به این هدف ابتدا مقوله های زیربنایی مدیریت یکپارچه عملکرد شناسایی و اعتبارسنجی شده اند و در نهایت با تعیین الگوی روابط علی این عناصر، مدل نهایی بدست آمده است. این پژوهش مبتنی بر فلسفه تجربه گرایانه و به روش قیاسی-استقرایی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، یک پژوهش بنیادی است و از منظر روش گردآوری داده ها، یک پژوهش های پیمایشی-مقطعی قرار می گیرد. در این تحقیق از روش آمیخته (کیفی و کمی) استفاده شده است. جامعه آماری این مقاله شامل اساتید و خبرگان با تجربه مدیریتی در بانک سپه می باشند و برای نمونه گیری از روش گلوله برفی استفاده شده است. فرایند نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و در نهایت 11 نفر از مدیران ادارات مرکزی بانک سپه کشور در این مطالعه شرکت نمودند. برای شناسایی مقوله های زیربنایی مدیریت عملکرد کارکنان از روش فراترکیب استفاده گردیده و با استفاده از مدلسازی تفسیری-ساختاری به ارایه مدل مدیریت یکپارچه عملکرد کارکنان پرداخته شده است. تحلیل داده ها با نرم افزارهای MaxQda و MicMac انجام شده است. نتایج نشان می دهد در میان سازه های مدیریت یکپارچه عملکرد، برنامه ریزی و هدف گذاری و فرهنگ سازمانی قدرت نفوذ بالایی دارند و از تاثیرپذیری پایینی برخوردار هستند. بنابراین متغیرهای مستقل هستند. دو متغیر مدیریت دانش و مربیگری قدرت نفوذ و میزان وابستگی بالایی دارند، بنابراین متغیرهای پیوندی هستند. متغیرهای مدیریت عملکرد کارکنان و تحلیل و بازنگری عملکرد نیز از وابستگی بالا اما نفوذ اندکی برخوردار هستند بنابراین متغیرهای وابسته محسوب می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 84

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 56 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کیانفر فرهاد

نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    277-292
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    109
  • دانلود: 

    48
چکیده: 

هدف اصلی از این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی کارکنان آموزش وپرورش شهرستان اندیمشک می باشد. این پژوهش ازنظر هدف از زمره تحقیقات کاربردی و ازنظر روش از نوع توصیفی-همبستگی و ازنظر جمع آوری اطلاعات، پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و معاونان مدارس دخترانه و پسرانه در مقاطع ابتدایی، دوره متوسط اول، دوره متوسطه دوم در شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1399-1398 تشکیل می دهند که تعداد آن ها 196 نفر می باشد. از این تعداد130 نفر از مدیران و معاونین مدرسه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با استفاده از جدول مرگان –, گرجسی انتخاب شد که از این تعداد درنهایت 110 پرسشنامه جمع آوری و قابلیت تحلیل نهایی داشت. به منظور جمع آوری داده ها سه پرسشنامه استانداردشده تهیه شد. روایی پرسشنامه ها به دلیل استاندارد بودن آن ها مورد تایید نهایی قرار گرفت. همچنین در مورد پایایی پرسشنامه با استفاده از روش اندازه گیری آلفای کرون باخ محاسبه شد که پرسشنامه مدیریت دانش با ضریب آلفای کرون باخ 74/0، پرسشنامه فرهنگ سازمانی رابینز با ضریب 88/0 و پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر با ضریب 78/0 مشخص گردید. یافته های حاصل از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف تک نمونه ای جهت بررسی نرمال بودن نمرات مقیاس های متغیرهای اصلی پژوهش و (تحلیل مسیر) جهت تعیین رابطه علی مستقیم بین متغیرها و همچنین ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره که با کمک نرم افزارهای AMOS18و SPSS23 مورد تحلیل قرار گرفت و درنهایت نتایج نشان داد که بین مولفه های مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش با توانمندسازی و فرهنگ سازمانی با مدیریت دانش رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد و بین مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی با نقش میانجیگری توانمندسازی رابطه غیرمستقیم و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 109

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 48 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    295-312
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    71
  • دانلود: 

    56
چکیده: 

زمینه: صنعت کاشی و سرامیک مانند سایر صنایع و شرکت ها به منظور افزایش رقابت در بازار نیازمند نیروی توانمند انسانی است. لذا، هدف این پژوهش طراحی مدل ارزیابی عوامل موثر در تعالی منابع انسانی با رویکرد پویایی شناسی های سیستم در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد می باشد. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع تحلیلی-توصیفی از شاخه پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش، خبرگان و پرسنل صنعت کاشی و سرامیک استان یزد می باشند که در ابتدا پنل خبرگان (20-15) نفر انتخاب و با روش مصاحبه نیمه ساختارمند متغیرهای دینامیکی و کلیدی موثر بر مدل شناسایی و ضمن جمع آوری داده های آماری و اطلاعات مالی با استفاده از نظر خبرگان پرسشنامه ای تهیه و با استفاده از تحلیل عاملی مورد سنجش قرار گرفت. سپس با توجه جمعیت پرسنل صنایع کاشی و سرامیک استان یزد (حدود 22000 نفر) و با استفاده از جدول مورگان، پرسشنامه ها میان 373 نفر توزیع شد. در نهایت، داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار ونسیم در سه مرحله شبیه سازی و اعتبارسنجی مدل انجام گردید. یافته ها: عوامل موثر در تعالی منابع انسانی که از نتایج مدل پیشنهادی از طریق نرم افزار ونسیم بدست آمد شامل عوامل داخل و خارج از سازمانی بود که بر این اساس به تشریح سناریوهایی در راستای ارتقای متغیرهای موثر بر تعالی منابع انسانی پرداخته شد. نتیجه گیری: تعالی منابع انسانی با این روند برای چند سال آینده نیز به جایگاه واقعی خود نمی رسد مدیران می توانند با افزایش توانایی کارکنان، آینده پژوهی، توجه به صادرات و کاهش نفوذ سرپرست با ارایه ی سیاست هایی مانند کنترل استخدامی ها، بازاریابی قوی و مدرن و سیاست رفع الگوی محدودیت رشد به این مهم دست یابند. همچنین جذب مدیرانی با سبک های رهبری اخلاقی و دارای تجربه های اجرایی و آموزشی و پژوهشی مناسب و افزایش تعالی منابع انسانی در صنعت مذکور منجر به افزایش تعهد و وفاداری به سیستم، انگیزش خدمت و در نهایت بهبود عملکرد پرسنل صنایع کاشی و سرامیک می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 71

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 56 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    313-328
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    137
  • دانلود: 

    65
چکیده: 

توجه به مقوله ی کارآفرینی سازمانی در سالهای اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده و به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت سازمانها شناخته شده است. علیرغم اهمیت موضوع، تحقیقات در این زمینه بالاخص در تحقیقات داخلی ضعیف بوده و شکاف نظری قابل توجهی در این حوزه وجود دارد. این تحقیق که با روش علم سنجی، و با استفاده از روش تحلیل استنادی، تکنیک ارزیابانه و تحلیل محتوایی مستندات انجام شده است؛ برآن است تا مطالعات در زمینه ی کارآفرینی سازمانی را مورد بررسی قرار داده و با نظام دهی به تحقیقات گذشته به ارایه مدل مفهومی با استفاده از تحلیل محتوایی مستندات بپردازد. جامعه ی آماری این تحقیق شامل کلیه ی مستندات ارایه شده در پایگاه داده ای اسکوپوس به تعداد 1325 مدرک شامل مقاله، کتاب و. . . تا سال 2019 میلادی می باشد. که با استفاده از نرم افزار Bibexcle و VOSviewer ارزیابی و مصور سازی انجام شده است. بر اساس تحلیل محتوایی مستندات؛ تحقیقات در زمینه ی «کارآفرینی سازمانی از منظر کارآفرینی فردی و گروهی در سازمان »به چهار بخش کلی تقسیم بندی شده است. بخش اول تحقیقات مرتبط با ارکان کارآفرینی سازمانی مشتمل بر نوآوری، نوسازی استراتژیک، و کسب و کار درون سازمانی می باشد. بخش دوم مربوط به کارآفرینی فردی در سازمان است که عواملی مانند گرایش کارآفرینانه، انگیزه، ایده پردازی و خلاقیت، تجربه کاری، کسب دانش و مهارت افزایی مشخص شدند. بخش سوم مربوط به کارآفرینی گروهی در سازمان است، عواملی مانند ظرفیت جذب سازمانی، استقلال، سیستم پاداش و رفتار اثر ساز در این فرایند موثر شناسایی شدند. و نهایتا در بخش چهارم به پیشران های موثر درکارآفرینی سازمانی پرداخته شده است که مشتمل بر عوامل نهادی، عوامل ساختاری، عوامل مدیریتی و عوامل محیطی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 137

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 65 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    329-344
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    88
  • دانلود: 

    38
چکیده: 

فعالیت شرکت های دانش بنیان و ضرورت توسعه آنان برای رشد اقتصادی کشور، امری غیرقابل انکار است. اما متاسفانه کمبودهای نظری زیادی در حوزه ی توسعه شرکت های دانش بنیان به ویژه درزمینه مدل های مفهومی وجود دارد. مقاله پیش رو باهدف اصلاح این نارسایی و غنی تر نمودن مدل های مفهومی در مسیر توسعه ی این شرکت ها تهیه شده است. هدف مقاله، ارایه مدلی نظام مند و مفهومی در مورد توسعه شرکت های دانش بنیان با در نظر گرفتن نقش استراتژیک رسانه ها است. در ابتدا به تعاریف، مفاهیم، شاخص ها، ابعاد شرکت های دانش بنیان و پیشینه تحقیق مربوط به آن ها پرداخته شده است. نوع پژوهش، کیفی است و بر اساس روش نظریه داده مبنا (GT) تحلیل شده است. مدل مفهومی برگرفته از مشاهدات میدانی و مصاحبه های نظام مند با 21 نفر از مدیران کشوری مرتبط با توسعه شرکت های دانش بنیان و مسیولان پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می باشد. مدل حاصل نشان می دهد مقوله اصلی توسعه شرکت های دانش بنیان با توجه به نقش استراتژیک رسانه منبعث از شرایط علی شامل آموزش، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، تبلیغات و بازاریابی، هدایت و راهنمایی است و بر اساس راهبرد توسعه شرکت از طریق رسانه تلویزیون و اینترنت به عنوان پیامد فرآیند حاصل می شود. از سوی دیگر، شرایط زمینه ای همچون فرهنگ، نظارت، اقتصاد، فعالیت های رسانه ای و همچنین شرایط محیطی ازجمله ظرفیت دانشگاهی کشور، ظرفیت های بین المللی، سایت ها و وب سایت ها، دارایی های معنوی، قوانین، اسپانسرینگ، اینترنت، صنعت سیاست در این فرآیند موثراند. فراملی شدن محصولات، کاهش وابستگی، ارتقای سطح کیفی محصولات، سیاست گذاری و خط مشی، تصمیم سازی، تدوین استراتژی، ترویج فعالیت ها، مشارکت در تولید ناخالص ملی، اشتغال زایی ها، افزایش فروش محصولات به عنوان پیامدهای نقش رسانه ها در توسعه شرکت های دانش بنیان به شمار می آیند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 88

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 38 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    66
  • صفحات: 

    345-360
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    100
  • دانلود: 

    54
چکیده: 

دانش به عنوان یک منبع استراتژیک در سازمان ها، عامل اصلی و موثری در ایجاد و تداوم مزیت رقابتی در آنهاست. در خوشه های صنعتی که شامل مجموعه ای از سازمان ها با زمینه فعالیت مشابه است، بین اعضا فعالیت های مشترکی به منظور صرفه جویی در منابع و تقویت توان رقابتیشان انجام می شود. یکی از این فعالیت های مشترک تبادل دانش بین اعضاست که باعث کاهش هزینه کسب دانش، افزایش همکاری بین شرکت ها، توانایی نوآوری و تقویت توان رقابتی آنها می شود. در این مقاله یک مدل برنامه ریزی آرمانی برای فرآیند تبادل دانش در خوشه های صنعتی ارائه شده است که بر اساس داده های خوشه صنعتی خوراک دام، طیور و آبزیان گلستان پیاده سازی و نتایج حاصل از آن مورد تحلیل قرار گرفته است. رسیدن به درجه ایده آل دانش در خوشه و میزان بودجه تعیین شده به عنوان دو آرمان مدل در نظر گرفته شده اند. در این مدل برای فرآیند تبادل دانش دو شیوه حضوری و غیرحضوری در نظر گرفته شده که به لحاظ هزینه و طول دوره انتقال تفاوت های قابل ملاحظه ای دارند. تحلیل پارامترهای مدل و بررسی نتایج حاصل نشان می دهد، استفاده از دو شیوه حضوری و غیرحضوری برای تبادل دانش این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند که با توجه به شرایط کاری و منابع دردسترس خود به شکلی منعطف بتوانند، میزان مشارکت خود را در فرآیند تبادل دانش بهبود بخشند. همچنین به مدیران خوشه درک بهتری می دهد تا قادر باشند با توجه به منابع موجود و اهداف تدوین شده، تصمیم گیری و برنامه ریزی بهتری برای دستیابی به بازدهی بیشتر از فرایند تبادل دانش داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 100

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 54 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button