مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

93
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سیاست ها و شیوه های جذب ارتباط گیران در شبکه های اجتماعی مجازی؛ مورد مطالعه کانال های فارسی پرمخاطب در تلگرام

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 89

چکیده

 مسئله تاثیر بر مخاطب یا ارتباط گیر یکی از اساسی ترین مسایل در علم فرهنگ و ارتباطات است. ظهور اینترنت و, بالتبع, پیدایش شبکه های اجتماعی مجازی, با توجه به ماهیت تعاملی و چندسویه آن, ضمن آنکه اهمیت حوزه مخاطب شناسی را دوچندان کرده, سازوکار جذب مخاطب را بیش ازپیش پیچیده کرده است. میدان رقابت ارتباط گران در شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی آن چنان بالا گرفته که گزینه های فراوانی را به عنوان حق انتخاب در اختیار ارتباط گیران گذاشته است. در این میان, جذب اولیه مخاطب در جهت تصمیم اولیه او به ملحق شدن به یک گروه یا کانال (جذب اولیه مخاطب) و تصمیم وی به استمرار عضویت (نگهداشت مخاطب) مقدمه و شرط لازم تاثیر بر مخاطب است. از طرف دیگر, مروری گذرا بر زیست بوم شبکه های اجتماعی نشان از ضعف جدی کانال های فرهنگی و دینی در جذب و نگهداشت مخاطب دارد. مسئله این پژوهش آن است که, با استناد به مطالعه کیفیت فعالیت و عملکرد کانال های موفق فارسی در تلگرام, چه سیاست ها و شیوه هایی را می توان برای جذب ارتباط گیران به کنشگران دینی و فرهنگی شبکه های اجتماعی پیشنهاد کرد. جهت پاسخ گویی به این سوال, این پژوهش انجام مصاحبه نیمه ساخت یافته را با ارتباط گیران کانال های موفق ایرانی منتخب در پیام رسان تلگرام در دستور کار قرار داده و, با پیاده سازی روش «تحلیل مضمون», 22 پیشنهاد را به عنوان سیاست ها و شیوه های جذب مخاطب مطرح کرده است. از پربسامدترین پیشنهاد ها می توان به اعتماد کاربران به کانال و پیام های آن, مدیریت زمانی ارسال پیام ها, تنوع در قالب های انتشار پیام, تنوع و جامعیت در محتوای پیام ها و رعایت ایجاز در محتوای ارسالی اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی نژاد، عبدالرحیم، و نصرالهی، محمدصادق. (1401). سیاست ها و شیوه های جذب ارتباط گیران در شبکه های اجتماعی مجازی؛ مورد مطالعه کانال های فارسی پرمخاطب در تلگرام. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 23(57 (مسلسل 89) )، 63-89. SID. https://sid.ir/paper/1039250/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی نژاد عبدالرحیم، نصرالهی محمدصادق. سیاست ها و شیوه های جذب ارتباط گیران در شبکه های اجتماعی مجازی؛ مورد مطالعه کانال های فارسی پرمخاطب در تلگرام. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1401؛23(57 (مسلسل 89) ):63-89. Available from: https://sid.ir/paper/1039250/fa

    IEEE: کپی

    عبدالرحیم قاسمی نژاد، و محمدصادق نصرالهی، “سیاست ها و شیوه های جذب ارتباط گیران در شبکه های اجتماعی مجازی؛ مورد مطالعه کانال های فارسی پرمخاطب در تلگرام،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 23، no. 57 (مسلسل 89) ، pp. 63–89، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039250/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button