مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

63
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تغییرات گرایش جوانان به مصرف خبر (مطالعه موردی سه نسل از جوانان شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 118

چکیده

 خبر ماده اصلی ارتباطات جمعی, از نیازهای اصلی مخاطبان و در صدر تولیدات رسانه ها قرار دارد. این پژوهش با تشکیک در اصل عدم تغییر گرایش نسل های مختلف مخاطبان به کسب خبر, گرایش سه نسل از جوانان تهرانی را با استفاده از روش شبه پانل گذشته یاد, بررسی و مقایسه کرده است. جامعه آماری جوانان 15 تا 24 ساله شهر تهران در دهه های 90, 80 و 70 شمسی است که با ابزار پرسشنامه از 401 نمونه, داده ها جمع آوری و نتایج گرایش هر سه نسل به کسب خبر به تفکیک با هم مقایسه شده است. متغیرهای مورد بررسی, ادراک از فایده, ادراک از سهولت و سازگاری, متغیرهای موثر بر رسانه منتشر کننده خبر, رضایت از سایر بخش های زندگی و عادت به کسب خبر است. براساس نتایج, گرایش جوانان به کسب خبر دچار تغیر شده و رابطه معنادار میان مولفه های ادراک فایده کسب خبر, ادراک سهولت کسب خبر, ادراک سازگاری با کسب خبر, هنجارهای ذهنی از کسب خبر و ادراک رفتاری کنترل شده با گرایش به کسب خبر تایید شده است. همچنین گرایش به کسب خبر با رضایت از سایر بخش های زندگی نسل اول رابطه معنادار داشته اما این معناداری در نسل دوم و سوم تایید نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، جهاندار، فتحی، ابراهیم، و احمدپور، احمدعلی. (1401). تغییرات گرایش جوانان به مصرف خبر (مطالعه موردی سه نسل از جوانان شهر تهران). مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 23(57 (مسلسل 89) )، 91-118. SID. https://sid.ir/paper/1039252/fa

    Vancouver: کپی

    امیری جهاندار، فتحی ابراهیم، احمدپور احمدعلی. تغییرات گرایش جوانان به مصرف خبر (مطالعه موردی سه نسل از جوانان شهر تهران). مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1401؛23(57 (مسلسل 89) ):91-118. Available from: https://sid.ir/paper/1039252/fa

    IEEE: کپی

    جهاندار امیری، ابراهیم فتحی، و احمدعلی احمدپور، “تغییرات گرایش جوانان به مصرف خبر (مطالعه موردی سه نسل از جوانان شهر تهران)،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 23، no. 57 (مسلسل 89) ، pp. 91–118، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039252/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button