مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

67
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

400
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی بهبود فرهنگ یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 132

چکیده

 زمینه و هدف ارتقای آمادگی دفاعی, بهبود زیرساخت نیروی انسانی و توسعه فرهنگ یادگیری و نوآوری از الزامات اساسی سازمان های دفاعی است. بر این اساس, در پژوهش حاضر الگویی جهت بهبود فرهنگ یادگیری سازمانی در دانشگاه هوایی شهید ستاری ارایه شده است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, نوعی پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری تحقیق در هر دو مرحله کیفی و کمی شامل اعضای هییت علمی دانشگاه هوایی بود و نمونه آماری به روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند انتخاب شدند. در مرحله کیفی از تعداد 6 نفر و در مرحله کمی از تعداد 10 نفر از خبرگان استفاده شد. جهت تحلیل داده های کیفی از روش تحلیل محتوا و نرم افزار مکس کودا و در بخش کمی نیز از روش مدل سازی ساختاری تفسیری استفاده شد. یافته ها: الگوی نهایی از هشت سطح تفکر سیستمی, محیط کاری امن, پاداش, ریسک پذیری و ارتباطات به عنوان عوامل تاثیرگذار و عوامل رهبری, نظام خلق و تسهیم دانش, آموزش, ترغیب همکاری و یادگیری گروهی, آینده گرایی, تاکید راهبردی بر برون سازمان, اهداف مشترک, عملگرایی, اختیار عمل و ظرفیت مازاد سازمانی به عنوان متغیرهای تاثیرپذیر تشکیل شده است. نتیجه گیری: معیار تفکر سیستمی در سطح هشتم و تاثیرگذارترین معیار و ظرفیت مازاد سازمانی, ترغیب همکاری و یادگیری گروهی و نظام خلق و تسهیم دانش به عنوان تاثیرپذیرترین عوامل شناخته شدند. بر این اساس, مدیران باید در فرایند ایجاد فرهنک یادگیری به روابط بین متغیرها توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم آبادی، ایمان، زراعتی، محسن، و صادقی، امیر. (1400). الگوی بهبود فرهنگ یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، 4(2 (12 پیاپی) )، 105-132. SID. https://sid.ir/paper/1039453/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم آبادی ایمان، زراعتی محسن، صادقی امیر. الگوی بهبود فرهنگ یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی[Internet]. 1400؛4(2 (12 پیاپی) ):105-132. Available from: https://sid.ir/paper/1039453/fa

    IEEE: کپی

    ایمان قاسم آبادی، محسن زراعتی، و امیر صادقی، “الگوی بهبود فرهنگ یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری،” مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، vol. 4، no. 2 (12 پیاپی) ، pp. 105–132، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039453/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا