مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

68
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد پژوهشی در دانشگاه های افسری ارتش

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 84

چکیده

 زمینه و هدف ارزیابی عملکرد از جمله تلاش هایی است که طراحی و اجرای آن موجب رشد و بلوغ سازمانی شده, وسیله مناسبی برای رشد, توسعه و پیشرفت و بهسازی سازمان فراهم می نماید. بر این اساس, پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارزیابی عملکرد پژوهشی در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. روش شناسی نوع پژوهش از نظر هدف, توسعه ای و از لحاظ نتیجه, کاربردی است و از لحاظ نوع داده ها کیفی و کمی است. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل 15 نفر از اساتید رشته های مدیریت و برنامه ریزی درسی و خبرگان اجرایی شاغل در دانشگاه های افسری آجا می باشد که با روش نمونه گیری غیر احتمالی قضاوتی و هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی شامل 250 نفر از کارشناسان شاغل در حوزه پژوهش و آموزش در دانشگاه های مذکور بود که با توجه به جدول مورگان, حجم نمونه 152 نفر تعیین گردید و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی نیز پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی مصاحبه ها از طریق بازآزمون تایید شد. روایی محتوایی پرسشنامه بخش کمی نیز توسط خبرگان تایید شد. روش تحلیل داده ها در بخش کیفی شامل تحلیل مضمون (تم) و در بخش کمی نیز مدل سازی معادلات ساختاری جهت اعتبارسنجی مدل طراحی شده بود. یافته ها یافته های پژوهش حاکی از شناسایی مولفه های عملکرد پژوهشی دانشگاه ها شامل: 1-استادان پژوهشگر, 2-کتابخانه, 3-ارزیابی, 4-ایده ها و اکتشافات, 5-اقدامات پژوهشی اساتید, 6-طرح های پژوهشی, 7-مجلات منتشر شده, 8-همایش علمی, 9-تشویقات و رضایت اساتید و 10-حمایت ها و تسهیلات پژوهشی است. نتایج تحلیل های کمی نیز موید معنی داری ارتباط بین شاخص ها و مولفه های مدل تحقیق می باشد که این روابط در سطح آلفای 0. 05 معنی دار است. نتیجه گیری نتایج این تحقیق می تواند برای ارتقا فرایند ارزیابی عملکرد پژوهشی و بهبود آن در دانشگاه های آجا مفید بوده و زمینه مناسبی برای تحقیقات دیگر فراهم نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، امیرحسین، هاشمی، یوسف، برزگر، نادر، دشمن زیاری، اسفندیار، و اسدی، اسماعیل. (1400). طراحی الگوی ارزیابی عملکرد پژوهشی در دانشگاه های افسری ارتش. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، 4(4 (14 پیاپی) )، 61-84. SID. https://sid.ir/paper/1039483/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده امیرحسین، هاشمی یوسف، برزگر نادر، دشمن زیاری اسفندیار، اسدی اسماعیل. طراحی الگوی ارزیابی عملکرد پژوهشی در دانشگاه های افسری ارتش. مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی[Internet]. 1400؛4(4 (14 پیاپی) ):61-84. Available from: https://sid.ir/paper/1039483/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین مهدی زاده، یوسف هاشمی، نادر برزگر، اسفندیار دشمن زیاری، و اسماعیل اسدی، “طراحی الگوی ارزیابی عملکرد پژوهشی در دانشگاه های افسری ارتش،” مدیریت نوآوری در سازمان های دفاعی، vol. 4، no. 4 (14 پیاپی) ، pp. 61–84، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039483/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button