مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به کودکان در مدارس از منظر ارتباطات (مطالعه موردی: نرم افزار شاد)

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 90

چکیده

 هدف این پژوهش کیفی, شناسایی مهم ترین چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به کودکان 7 تا 11 ساله در مدارس, از منظر ارتباطات است. در این پژوهش, از روش مصاحبه عمیق استفاده شده است. داده ها با پرسشنامه نیمه ساختاریافته گردآوری و با تحلیل مضمون, تحلیل شدند. جامعه آماری, معلمان, متخصصان حوزه آموزش, کودک, روانشناسی و ارتباطات هستند که با روش نمونه گیری هدفمند, حداقل 12 عضو تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند. پایایی و روایی تحقیق با کمک ضریب توافق کندال و کدگذاری مجدد, بررسی و تایید شدند. براساس نتایج؛ بستر های ارتباط عاطفی, ارتباطات ادراکی, میزان ارسال و دریافت بازخورد بین معلم و دانش آموز, تعاملات دوسویه ارتباطی بین معلم و دانش آموز و همچنین بین دانش آموزان با یکدیگر, در آموزش مجازی نرم افزار شاد نسبت به آموزش حضوری کاهش پیدا کرده است. مهم ترین پیشنهادات لازم برای کاهش این چالش های ارتباطی در آموزش مجازی نرم افزار شاد در کشور, عبارت اند از: افزایش صمیمیت بین معلم و دانش آموز با بهره گیری از معلمین کارآمد, بهره گیری از روش های تخصصی و جدید آموزش مجازی, تلاش بیشتر معلمین برای گرفتن بازخوردهای کلامی و غیرکلامی لحظه ای از دانش آموزان در طول آموزش مجازی با نرم افزار شاد, استفاده از سبک ها و شیوه های نوین ارزشیابی و ارزیابی دانش آموزان و افزایش ارتباطات دوسویه بین معلم و دانش آموز به صورت حقیقی و مجازی. همچنین, ظرفیت کمک به برقراری عدالت آموزشی بیشتر در کشور با غلبه بر محدودیت های جغرافیایی و امکانات فیزیکی آموزشی در کشور و کمک به افزایش سواد رسانه ای و دیجیتالی دانش آموزان از مهم ترین نقاط مثبث آموزش مجازی در کشور است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیریان هاشمی، مهدیه، سلطانی فر، محمد، و مظفری، افسانه. (1401). چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به کودکان در مدارس از منظر ارتباطات (مطالعه موردی: نرم افزار شاد). مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه، 5(4 (پیاپی 18) )، 63-90. SID. https://sid.ir/paper/1042461/fa

    Vancouver: کپی

    امیریان هاشمی مهدیه، سلطانی فر محمد، مظفری افسانه. چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به کودکان در مدارس از منظر ارتباطات (مطالعه موردی: نرم افزار شاد). مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه[Internet]. 1401؛5(4 (پیاپی 18) ):63-90. Available from: https://sid.ir/paper/1042461/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه امیریان هاشمی، محمد سلطانی فر، و افسانه مظفری، “چالش ها و فرصت های آموزش مجازی به کودکان در مدارس از منظر ارتباطات (مطالعه موردی: نرم افزار شاد)،” مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه، vol. 5، no. 4 (پیاپی 18) ، pp. 63–90، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1042461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button