مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

42
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

36
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و اولویت بندی ابعاد موثر در ادراک گردشگران رویداد بزرگداشت فردوسی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 68

چکیده

گردشگری رویداد یکی از عوامل انگیزشی مهم در گردشگری است که در برنامه های توسعه و بازاریابی اکثر مناطق, عاملی مهم به شمار می رود. درصورتی که مدیران و برنامه ریزان در تمامی سطوح و تمامی اشکال گردشگری, توسعه ای تک بعدی را مدنظر قرار دهند و بدون توجه به ذی نفعان اقدام به توسعه کنند, قادر نخواهند بود جاذبه ای پایدار ایجاد کنند و دستیابی به اهداف متنوع توسعه رویداد امکان پذیر نخواهد شد. پژوهش حاضر, در راستای برنامه ریزی توسعه و بازاریابی منطقه ای و دستیابی به توسعه چندبعدی با هدف تحلیل ابعاد موثر در ادراک گردشگران رویدادهای فرهنگی با استفاده از روش شناسی ترکیبی و روش توصیفی پیمایشی به شناسایی, اولویت بندی و تحلیل ابعاد مختلف موفقیت مولفه های موثر در ادراک گردشگران پرداخته است. بدین منظور ابعاد گوناگونی که پژوهش های پیشین ارایه کرده اند, واکاوی و به دست خبرگان دسته بندی و از طریق تحلیل کیفی و هم مفهوم سازی, ابعاد موثر در ادراک گردشگران رویداد استخراج شد. سپس با مطالعه پیمایشی و با استفاده از فرمول کوکران, تعداد 350 نفر از گردشگران شرکت کننده در رویداد بزرگداشت فردوسی سال 1398 در شهر مشهد به عنوان نمونه انتخاب و ادراک آنان از چگونگی موفقیت رویداد سنجیده شد و سپس ابعاد شناسایی شده با روش تاپسیس فازی تجزیه وتحلیل, دسته بندی و اولویت بندی شد. تحلیل نهایی مولفه های تبیین کننده ادراک گردشگران از رویداد بزرگداشت فردوسی بیانگر این مهم است که ادراک تعاملی اجتماعی مهم ترین اولویت برای گردشگران است. در رتبه دوم اهمیت, درک فردی قرار دارد که می تواند خود را در رضایت فردی, حس امید و کیفیت مدنظر از رویداد نشان دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوشه بست، فرزانه، رکن الدین افتخاری، عبدالرضا، جهانیان، منوچهر، و جاودان، مجتبی. (1400). تحلیل و اولویت بندی ابعاد موثر در ادراک گردشگران رویداد بزرگداشت فردوسی. گردشگری و توسعه، 10(3 )، 51-68. SID. https://sid.ir/paper/1044849/fa

    Vancouver: کپی

    خوشه بست فرزانه، رکن الدین افتخاری عبدالرضا، جهانیان منوچهر، جاودان مجتبی. تحلیل و اولویت بندی ابعاد موثر در ادراک گردشگران رویداد بزرگداشت فردوسی. گردشگری و توسعه[Internet]. 1400؛10(3 ):51-68. Available from: https://sid.ir/paper/1044849/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه خوشه بست، عبدالرضا رکن الدین افتخاری، منوچهر جهانیان، و مجتبی جاودان، “تحلیل و اولویت بندی ابعاد موثر در ادراک گردشگران رویداد بزرگداشت فردوسی،” گردشگری و توسعه، vol. 10، no. 3 ، pp. 51–68، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1044849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button